logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۱۳
[ شناسه خبر : ۲۴۶۲۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان در گفت‌وگو با موج رسا:

قیمت گوشت قرمز با حذف واسطه‌ها پایین آمده است/ تشدید نظارت بر بازار به مناسبت شب یلدا

قیمت-گوشت-قرمز-با-حذف-واسطه‌ها-پایین-آمده-است-تشدید-نظارت-بر-بازار-به-مناسبت-شب-یلدا
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: خوشبختانه تلاش‌هایی در این رابطه صورت گرفته که با ایجاد قیمت رقابتی، گوشت قرمز را توسط صنایع بسته‌بندی و بدون واسطه از تولیدکننده به مصرف‌کننده برسانیم.

جواد تاراسی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به فرا رسیدن شب یلدا اظهار داشت: قرارگاه امنیت غذایی در سازمان جهادکشاورزی نسبت به این موضوع تشکیل شده و تجدید قیمت برای آجیل معمولی و همچنین تامین و توزیع میوه صورت گرفت و بازرسی‌ها نیز در این ایام به شدت ادامه دارد.

وی در خصوص قیمت مرغ و تخم‌مرغ خاطرنشان کرد: مرغ به ازای هر کیلوگرم 31 هزار تومان و تخم‌مرغ نیز به ازای هرکیلوگرم 43 هزار تومان در بازار عرضه می‌شود و قیمت این 2 کالا به هیچ وجه نه تنها بالاتر از قیمت مصوب کشوری نرفته بلکه حتی پایین هم آمده است.

تاراسی افزود: جوجه‌ریزی نیز به خوبی انجام شده و میزان جوجه‌ریزی امسال در مقایسه با سال‌های گذشته، مثبت است و در آینده نیز مشکلی نخواهیم داشت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان در خصوص قیمت گوشت قرمز گفت: خوشبختانه تلاش‌هایی در این رابطه صورت گرفته که با ایجاد قیمت رقابتی، گوشت قرمز را توسط صنایع بسته‌بندی و بدون واسطه از تولیدکننده به مصرف‌کننده برسانیم.

وی با بیان اینکه با تلاش‌های صورت‌گرفته در این خصوص، قیمت‌ها پایین آمده است، اظهار داشت: گوشت بسته‌بندی گاو ماده هم‌اکنون به قیمت حدود 125 تا 130 هزار تومان و قیمت گوشت گوسفند ماده بسته‌بندی نیزبه قیمت حدود 110 تا 115 هزار تومان در بازار عرضه می‌شود.

تاراسی با بیان اینکه این اِعمال قیمت، تاثیر خود در بازار را نشان داده است، خاطرنشان کرد: قیمت گوشت بسته‌بندی‌شده گوساله و گوسفند نر، مقداری بالاتر از این قیمت‌ها است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به برگزاری 2 جلسه با صنف قصابان در محل این سازمان گفت: با قصابان نیز توافق شد که آن‌ها نیز به تبع همین عرضه تنظیم بازار، قیمت‌ها را پایین بیاورند تا مشتری خود را از دست ندهند.

وی با بیان اینکه نسبت به عرضه گوشت قرمز توسط قصابان نیز به توافق‌هایی دست یافته‌ایم، اظهار داشت: بر این اساس، گوشت قرمز گوسفند نر به‌صورت نیم‌لاشه، شقه ران و شقه سردست به ترتیب هر کیلوگرم به قیمت 119 ، 121 و 117 هزار تومان عرضه خواهد شد.

تاراسی خاطرنشان کرد: قیمت گوشت گوسفندی تنظیم بازار نیز که بدون واسطه از تولیدکننده به بسته‌بندی می‌دهیم نیز به‌صورت نیم‌لاشه، ران و سردست به ترتیب هرکیلوگرم به قیمت 91 ، 92 و 90 هزار تومان و ران بشقابی گوسفندی نیز 107 هزار تومان عرضه می‌شود.

وی با بیان اينکه این قیمت‌ها از روز یک‌شنبه (28 آذر) اجرا می‌شوند ادامه داد: حتی فروش اینترنتی را نیز مجبور کرده‌ایم که گوشت قرمز و کالاهای استراتژیک را به قیمت مصوب، فروخته و در درب منزل تحویل دهند.

وی افزود: این مورد را برای تنظیم بازار کالاهای استراتژیک راه‌اندازی می‌کنیم و همشهریان می‌توانند کالای مورد نیاز خود را از صنایع تبدیلی و به‌صورت اینترنتی با قیمت مصوب خریداری کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان در خصوص ورود بسیج به نظارت بر بازار گفت: از تمام امکانات برای تنظیم و کنترل بازار استفاده می‌کنیم.

وی اظهار داشت: ابتدا سعی و تلاش بر این است که با رقابت بین تولیدکنندگان و توزیع‌کنندگان نسبت به پایین آوردن و تعدیل قیمت‌ها اقدام کنیم.

تاراسی خاطرنشان کرد: اگر این اقدام، جواب نداد، گام بعدی استفاده از بازرسی‌هایی است که بسیج اصناف نیز در این رابطه به کمک ما آمده و قرارگاه شهید امانی در این رابطه تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه برای نظارت بر بازار و کنترل قیمت‌ها هم‌افزایی خواهیم داشت، افزود: البته پایش‌ها به‌صورت مستمر است و قرارگاه امنیت غذایی نیز برای اولین بار در سازمان جهاد کشاورزی تشکیل شده و با قدرت این کار را ادامه خواهیم داد.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر