logo
امروز : پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۱۷
[ شناسه خبر : ۲۴۶۰۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی زنجان در راستای تبیین بیانات رهبری:

تاکید رهبر انقلاب بر توجه به مطالبات پرستاران/ تلاش پرستاران در جبهه سلامت ستودنی است

تاکید-رهبر-انقلاب-بر-توجه-به-مطالبات-پرستاران-تلاش-پرستاران-در-جبهه-سلامت-ستودنی-است
مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی زنجان با اشاره به مجاهدت‌های پرستاران، گفت: رهبر انقلاب بر توجه به مطالبات پرستاران که در جبهه سلامت همواره تلاش و مجاهدت می‌کنند، تاکید دارند.

حجت‌الاسلام محرمعلی شیرمحمدی در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به بیانات رهبری در جمع پرستاران، اظهار کرد: همان طوری که تمامی مردم اطلاع دارند در بحث بیماری کرونا که یک بیماری خانمان‌سوز و منحوس است، جامعه جهانی ایران را در این مسئله تنها گذاشت.

وی با بیان اینکه وزیر بهداشت وقت در آن زمان اعلام کرد ما برای تهیه حداقلی داروهای بیماری‌های صعب‌العلاج باید 24 ساعته تلاش کنم تا داروهای حداقلی را تهیه کنم، ابراز کرد: این یعنی ما برای تهیه دارو باید تحریم‌ها را دور بزنیم.

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی زنجان با بیان اینکه آمریکا جامعه جهانی را مجبور می‌کند تا ایران را تحریم دارویی و به خصوص داروهای بیماری‌های صعب‌العلاج را تحریم کند؛ تاکید کرد: این یعنی ایران اسلامی در زمینه حقوق بشر که ضامن سلامت انسان است تنها می‌ماند و فعالین این عرصه که پرستاران هستند؛ مواجه می‌شوند با بیمارانی که نیاز به مراقبت مضاعف دارند و علاوه بر فشار بیماری، فشار استکبار بر روی این‌ها است.

وی با بیان اینکه صبوری و زحمت شبانه روزی پرستاران برای جبران برخی از کسری‌ها و بهبود بیماران خود یک امری جهادی و سبک زندگی مجاهدانه است، ادامه داد: امروز دشمن از باب دارو، سلامت و بهداشت وارد شده است.

شیرمحمدی با بیان اینکه سربازان، فرماندهان و مجاهدان این عرصه یک بخشی پرستاران هستند و واقعا خوب ایستادند و در این کار سربلند بودند، عنوان کرد: امروز دشمن به این سنگر حمله کرده است و به دنبال آسیب رساندن به کشور است که پرستاران در این حوزه دفاع می‌کنند.

وی با بیان اینکه همه ملت‌ها با چند چیز شناخته می‌شوند، خاطر نشان کرد: آگاهی، به روز بودن، حرکت‌های منسجم و صحیح در راستای عزت ملت از ویژگی هایی است که ملت ایران با آن شناخته می‌شود.

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی زنجان بیان کرد: در این مسیر همین که پرستاران آگاهانه متوجه شدند که دشمنان این سنگر را مورد هجمه قرار داده اند و سلامت جامعه مورد هدف دشمنان است با تمام توان در این سنگر ایستادگی کردند.

وی با اشاره به شهدای سلامت و مجاهدت‌های پرستاران، ابراز کرد: رهبری مقام شهادت را برای این مجاهدان صحیح دیدند.

شیرمحمدی با بیان اینکه مقاومتی پرستاران که در‌ این عرصه توانستند از خاکریز‌های سلامت و امنیت جامعه دفاع کنند، ستودنی است افزود: سلامت یکی از مولفه‌های امنیت وجودی کشور است.

وی با بیان اینکه سلامت وجودی جامعه امروز را مدیون مجاهدت‌ها و ایستادگی‌های پرستاران است، تاکید کرد: امروز در جامعه این ایستادگی‌ها مایه مباهات است.

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی زنجان با اشاره به طرح قاصدک، تصریح کرد: در این طرح با توجه به نوع کار و فشار کاری کارکنان حقوق پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به مطالبات پرستاران و نگاه به این موضوع که در بحث سلامت و درمان، بهداشت بار سنگینی بر دوش پرستاران است، ادمه داد: حقوق مزایای پرستاران هماهنگ نیست و پرستاران در این راستا مطالباتی داشتند.

شیرمحمدی با اشاره به بیانات رهبری، تاکید کرد: رهبری فرمودند حقوق پرستاران کمتر از حداقل تلاش این‌ها است و در پرداختی‌ها باید به زحمات پرستاران توجه و لحاظ شود.//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر