logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۴۳
[ شناسه خبر : ۲۴۵۷۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]

افزایش اختیارات استانداران

افزایش-اختیارات-استانداران
آیت الله رئیسی با بیان اینکه هدف دولت سیزدهم ریشه کن شدن فقر مطلق در کشور است، گفت: اختیاراتی به استانداران جهت رفع مشکلات خواهیم داد.

به گزارش موج رسا; به نقل از یزدرسا، آیت الله سیدابراهیم رئیسی، دقایقی پیش در دیدار با اقشار مختلف مردم استان یزد با تاکید بر اینکه در تمام ابعاد زندگی باید خدا محور امور باشد، اظهار داشت: هر چه در این عالم وجود دارد، جنود خداست و آنچه در خدمت ماست نیز امانت الهی است حتی مسئولیت‌های ما نیز امانت های الهی هستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه همه تحولات در استان یزد باید بر این مبنا باشد که استان یزد دارای یک فرهنگ است، افزود: یزد دارای فرهنگ بسیار اصیل و قوی است که باید به این فرهنگ توجه شود زیرا این فرهنگ، هویت استان یزد است و این فرهنگ میراثی است که از گذشتگان در یزد باقی مانده و همه چیز گواه بر این فرهنگ است.

رئیسی ادامه داد: اگر امروز مردم یزد دارای یک فرهنگ قوی هستند و محور تلاش، کارآفرینی، سرمایه گذاری و توسعه هستند به این دلیل است که توجهشان به همین نگاه فرهنگی است و همواره باید پاسدار این فرهنگ بود و نباید اجازه داد که این فرهنگ اصیل آسیب ببیند و اقدامات باید در راستای همین فرهنگ دین مداری باشد.

رئیس جمهور با گرامیداشت یاد و خاطره شهید محراب، 4 هزار شهید و هزار شهید دانش آموز استان یزد بیان کرد: قنات، قنوت و قناعت که شعار یزدی‌هاست، نشانه همان فرهنگ، آداب و رسوم اصیل یزدی‌هاست.

خلاقیت‌های تیپ الغدیر در دوران دفاع مقدس امروز هم در یزد ملموس است

رئیسی با اشاره به ویژگی های مهم استان یزد اظهار داشت: ظرفیت های مهمی که در استان یزد وجود دارد به طور کامل استفاده نشده و مسائل مطرح شده توسط اقشار مختلف، آرمان دست نیافتنی نیست بلکه با یک برنامه ریزی قابل دستیابی است زیرا یزد همان استانی است که تیپ الغدیر آن، در جبهه ها با دست خالی با خلاقیت و ابتکار با امکانات کم، اقدامات شاخص انجام می دادند.

وی ادامه داد: در بودجه 1401 بنا داریم به استانداران اختیاراتی بدهیم و صندوقی به آنها بدهیم که حق مالکانه معادن، مازاد مالیات، مازاد اموال فروش رفته دولت و ... به اضافه تنخواه دولت در این صندوق قرار گیرد و با استفاده از این منابع به تولید کمک کند یا پروژه های نیمه تمام را تکمیل کرده و اشتغال ایجاد کند.

رئیسی تاکید کرد: تلاش ما این است که دست استانداران را باز بگذاریم تا با تلاش بتوانند از مشکلات عبور کنند.

تمام طرح‌ها باید پیوست عدالت و محرومیت زدایی داشته باشد

رئیس جمهور در مورد بحث محرومیت نیز بیان کرد: ما نیز معتقدیم که طرح ها باید پیوست عدالت و محرومیت زدایی داشته باشد و حتما اقدامات و تصمیمات در دولت پیوست عدالت داشته باشد تا بدانیم چقدر به عدالت نزدیک شدیم و چقدر در جهت فقر به ویژه فقر مطلق قدم برداریم.

وی تاکید کرد: تلاش ما این است که فقر مطلق را در کشور ریشه کن کنیم و این موضوع اولویت ماست تا کسی در اولیه های زندگی دچار مشکل نباشد و در کوتاه‌ترین زمان ممکن این اقدام را انجام خواهیم داد.

رئیسی با اشاره به اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی و زنان تاکید کرد: یکی از حوزه هایی که زنان می توانند بسیار نقش آفرین باشند، اقتصاد دانش بنیان است و امیدواریم بتوانیم با ایجاد این شرکت ها برای زنان به ویژه زنان سرپرست خانوار اشتغال ایجاد کنیم.

وی با اشاره به بازدید خود از مزارع انرژی خورشیدی بیان کرد: معتقدم زمینه به قدری در یزد فراهم است که می توان به راحتی این مزارع را گسترش داد و با توجه به نیاز کشور باید به سرعت توسعه پیدا کند و امیدواریم حداکثر تا دو سال به میزان بالایی از تولید انرژی در کشور برسیم امیدواریم یزد آغاز کننده باشد.

یزد ظرفیت تبدیل شدن به قطب انرژی منطقه را داراست

رئیسی تاکید کرد: یزد نه تنها در ایران بلکه می تواند در منطقه قطب تولید انرژی باشد و دولت از این مسئله حمایت خواهد کرد.

وی در مورد اقتصاد گردشگری در یزد نیز بیان کرد: اقتصاد گردشگری، اقتصاد دیجیتال، اقتصاد معدن، اقتصاد کشاورزی در استان یزد بسیار خوب جواب می دهد و می تواند ظرفیت های بزرگی ایجاد کند.

رئیس جمهور در مورد بحث نساجی نیز اظهار داشت: امروز واحدهایی دیدیم که هشت سال متروکه شده زیرا بانکها مالکیت آنها را گرفته است، بانکها اگر تملک واحدی را گرفتند، باید به سرعت آن را فعال کنند و اگر نمی توانند واگذار کنند زیرا این حق و انصاف نیست که چندین سال یک ثروت ملی را متوقف نگه دارند و این کار به هیچ عنوان مجاز نیست./دانا

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر