logo
امروز : یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۵۰
[ شناسه خبر : ۲۴۵۷۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
در شورای فرهنگ عمومی استان زنجان مطرح شد؛

آسیب‌شناسی مشکلات فرهنگی استان زنجان در 5 محور

آسیب‌شناسی-مشکلات-فرهنگی-استان-زنجان-در-5-محور
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: دستگاه‌هایی که بیشتر با مشکلات فرهنگی در ارتباط هستند، مسائل و مشکلات را به‌صورت میدانی تجربه کرده‌اند لذا نظرات آن‌ها کارشناسی‌تر و دقیق‌تر از نظرات ما است و بهتر می‌توانند در موضوعات فرهنگی ورود کنند.

به گزارش موج رسا; آیت‌الله علی خاتمی امروز در یکصد و هفتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان زنجان اظهار داشت: فرهنگ عمومی و آسیب‌شناسی آن بحث وسیع و گسترده‌ای است.

وی با اشاره به نتایج به دست آمده در موضوع فرهنگ عمومی استان خاطرنشان کرد: ویژگی‌های فرهنگی متعلق به کل کشور بوده و در تمام استان‌ها به شکلی وجود دارد و هر استان در یک موضوع فرهنگی، معروف است.

آیت‌الله خاتمی افزود: دستگاه‌هایی که بیشتر با مشکلات فرهنگی در ارتباط هستند، مسائل و مشکلات را به‌صورت میدانی تجربه کرده‌اند لذا نظرات آن‌ها کارشناسی‌تر و دقیق‌تر از نظرات ما است و بهتر می‌توانند در موضوعات فرهنگی ورود کنند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با بیان اینکه مسائل و مشکلات فرهنگی و آسیب‌های اجتماعی باید احصا شوند، گفت: باید به‌صورت دقیق مورد بررسی قرار گرفت و ببینیم در کوتاه‌مدت و بلندمدت چه اقدامی در این راستا می‌توان انجام داد.

محسن افشارچی، استاندار زنجان نیز در این جلسه با اشاره به 5 آسیب حوزه فرهنگی در استان گفت: این موارد می‌تواند مشکلات فرهنگی کل کشور نیز باشد اما باید ببینیم مشکلات و آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی موجود به‌طور خاص در استان زنجان چیست.

وی با بیان اینکه موارد و مصادق گفته‌شده، کلیات بوده و باید به صورت جزئی بررسی شوند، اظهار داشت: وضعیت استان زنجان در هر یک از محورهای بیان‌شده باید بررسی و ریشه‌یابی شوند.

افشارچی افزود: دلیل و ریشه مشکلات فرهنگی موجود در جامعه باید بررسی و در جلسه شورای فرهنگ عمومی بیان شود.

محمدربیع احمدخانی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان نیز با اشاره به بررسی‌های صورت‌گرفته در حوزه مسائل و آسیب‌های فرهنگی گفت: مشکلات و آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی استان زنجان در 5 محور خلاصه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: این 5 محور شامل پایین بودن سرانه زیرساخت‌های فرهنگی و هنری، فاصله گرفتن نهاد خانواده از سبک زندگی اسلامی– ایرانی، پایین بودن سواد رسانه‌ای و مجازی در استان، عدم بهره‌گیری از فرهنگ بومی در بازنمایی هویت و شعائر اسلامی– ایرانی و انقلابی و ضعف نسبی تولید و مصرف محصولات فرهنگی و هنری است.

احمدخانی افزود: اولویت‌های 3 دستگاه مرتبط در این حوزه یعنی بهزیستی، نیروی انتظامی و اداره کل امور اجتماعی استانداری زنجان دریافت شده است.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر