logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۱۲
[ شناسه خبر : ۲۴۵۷۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
رئیس دانشگاه فرهنگیان:

نبود فضای آموزشی و سرای دانشجویی، جذب دانشجو در دانشگاه فرهنگیان را محدود کرده است

نبود-فضای-آموزشی-و-سرای-دانشجویی،-جذب-دانشجو-در-دانشگاه-فرهنگیان-را-محدود-کرده-است
رئیس دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه نبود فضای آموزشی و سرای دانشجویی مانع از جذب دانشجو در دانشگاه فرهنگیان زنجان است، گفت: فریاد می‌کنم به داد دانشگاه فرهنگیان برسید.

به گزارش موج رسا; کمال اوجاقلو در نشست خبری دانشگاه فرهنگیان با اشاره به تاریخ صد سال دانشگاه فرهنگیان در کشور، اظهار کرد: دانشگاه فرهنگیان در استان زنجان تاریخی ۵۷ ساله دارد.

وی با اشاره به تاریخ دانشگاه فرهنگیان و سیر تحولی و تکمیلی دانشگاه فرهنگیان، ابراز کرد: دانشگاه فرهنگیان امروزی در سال ۹۱ تاسیس شد.

 رئیس دانشگاه فرهنگیان استان زنجان با بیان اینکه دانشجویان دانشگاه فرهنگیان کنکور می‌دهند و با شرایطی که دانشگاه وضع کرده است وارد دانشگاه می‌شوند، تصریح کرد: دانشجویان دانشگاه فرهنگیان از روز اول کارمند دولت هستند و مبلغی به عنوان حقوق دریافت می‌کنند.

وی با بیان اینکه معلمان می‌توانند بعد از سه سال تدریس کارشناسی ارشد را با گذراندن آزمون در دانشگاه فرهنگیان بخوانند، عنوان کرد: به دنبال این هستیم تا مدیران و کارکنان ستادی آموزش و پروش استان را به صورت تخصصی آموزش دهیم.

اوجاقلو با اشاره به اهمیت دانشگاه فرهنگیان در نظام جمهوری اسلامی ایران، ادامه داد: باتوجه به اهمیت دانشگاه فرهنگیان رئیس جمهور رئیس هیئت امنای دانشگاه فرهنگیان است و وزیر علوم و تحقیقات عضو کمیته این دانشگاه هستند.

وی با بیان اینکه در استان استاندار رئیس هیئت امنای دانشگاه فرهنگیان است، افزود: معلم در جامعه نقش بی‌بدیل دارد و اگر در جامعه به معلم بی توجهی کنیم جامعه دچار خسران خواهد شد.

رئیس دانشگاه فرهنگیان با اشاره به نگاه رهبری به دانشگاه فرهنگیان، تاکید کرد: رهبری می‌فرمایند حتی یک معلم نباید خارج از سیستم دانشگاه فرهنگیان وارد آموزش و پروش شود.

وی با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان باید به صورت کمی و کیفی گسترش پیدا کند، تصریح کرد: یک زمانی دانشگاه فرهنگیان با یک دهم ظرفیت فعالیت می‌کرد.

اوجاقلو با بیان اینکه کرونا کلاس‌های معلمان را به یک کلاس شیشه ای تبدیل کرده است، ادامه داد: در کمیته ای که به ریاست استاندار زنجان برگزار شد استاندار زنجان قول کمک و مساعدت به حل مشکلات دانشگاه دادند.

رئیس دانشگاه فرهنگیان با اشاره به وضعیت دانشگاه فرهنگیان از نظر ظرفیت و محل تحصیل دانشجویان، خاطر نشان کرد: دانشگاه فرهنگیان با مشکل جا مواجه است و باید مسئولان استانی برای این امر فکری کنند.

وی با بیان اینکه اگر این مشکل حل نشود نمی‌توانیم دانشجو جذب کنیم، تاکید کرد: درصورتی که این مشکل رفع نشود مجبور هستیم ظرفیت دانشگاه فرهنگیان استان زنجان را برای سال آینده جهت جذب دانشجو صفر اعلام کنیم.

اوجاقلو با بیان اینکه درصورت وجود محل کافی برای دانشجویان ما مشکلی جهت جذب دانشجو نداریم و می توانیم در حد کافی دانشجو جذب کنیم، تاکید کرد: استان زنجان در دانشگاه فرهنگیان فقط مشکل جا و سرای دانشجویی دارد.

وی با بیان اینکه برای هر معلم ۷ شایستگی در جدول تعریف شده دروس پیش بینی شده است، عنوان کرد: دروس تعلیم و تربیت اسلامی، دانش تربیتی، دروس تخصصی تحت عنوان دانش محتوا، ادبیات کودکان و نوجوانان و... جزو این سرفصل ها است.

رئیس دانشگاه فرهنگیان با اشاره به سیر نزولی جذب دانشجو در دانشگاه فرهنگیان، ابراز کرد: تنها دلیل کاهش جذب دانشجو در این دانشگاه نبود فضای آموزشی کافی است.

اوجاقلو با بیان اینکه به دنبال احداث دانشگاه جامع فرهنگیان در استان هستیم، تصریح کرد: سازمان برنامه بودجه، نوسازی مدارس، مسکن شهرسازی باید در این امر ما را یاری کنند.

وی با بیان اینکه تنها دغدغه من این است که امسال ما به خاطر محدودیت فضای آموزشی نتوانیم دانشجو جذب کنیم، تاکید کرد: مسئولان باید ما را کمک کنند.

اوجاقلو با بیان اینکه نسبت هئیت علمی به دانشجویان در دانشگاه فرهنگیان یک به ۷۰ است، ادامه داد: جذب هیئت علمی مانند ساختن ساختمان نیست که زمانبر باشد بلکه جذب آن در کمترین زمان ممکن انجام می‌شود،

اوجاقلو با بیان اینکه بارها مشکلات را به گوش مسئولان رساندیم، خاطر نشان کرد: فرصت برای جذب نخبگان برای آموزش و پروش از طریق دانشگاه فرهنگیان فراهم شده است.//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر