logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۵:۰۸
[ شناسه خبر : ۲۴۵۷۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
مدیرکل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان زنجان:

شرکت آزاد راهی زنجان- تبریز باید پاسخگوی مشکلات این محور باشد

شرکت-آزاد-راهی-زنجان-تبریز-باید-پاسخگوی-مشکلات-این-محور-باشد
مدیرکل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان زنجان گفت: پیمانکار این پروژه تعیین شد اما شرکت ملی آزاد راه زنجان - تبریز مبلغی برای این پروژه اختصاص نداده و باید مطالبه به حق مردم و رانندگان از سوی این شرکت پاسخ داده شود.

به گزارش موج رسا; عبدالحسین علی اکبری امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ۲۶ آذر ماه به عنوان روز راهداری، حمل‌ونقل و رانندگان نامگذاری شده است که برنامه‌های متعددی به همین مناسبت در زنجان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ۲.۷ دهم راه‌های کشور در استان زنجان وجود دارد،افزود: در حال حاضر با کمبود بزرگ راه در استان زنجان مواجه هستیم.

این مسئول ادامه داد: سالانه ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیاردتومان برای راه‌های استان زنجان هزینه می‌شود و در حال حاضر ارزش راه‌های استان زنجان ۲۸ هزار میلیارد تومان است اما اعتبارات مناسبی به توسعه، تعمیر و تجهیز راه‌ها اختصاص نمی‌یابد.

مدیرکل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان زنجان بیان داشت: تاکنون برای لکه‌گیری و آسفالت راه‌های اصلی و فرعی ۵۰ هزار تن آسفالت استفاده و ۵ هزار و ۱۰۰ کیلومتر هم عملیات نگهداری پیشگیرانه از راه‌ها انجام شده است.

علی اکبری از فعالیت ۳۱ راهدارخانه در راهداری زمستانی خبر داد و گفت: تا کنون ۲ هزار و ۵۰ کیلومتر خط کشی سرد و گرم انجام و ۱۷ کیلومتر گاردیل نصب شده است.

وی با بیان اینکه ۱۱۰ نقطه پرحادثه در سال ۹۶ شناسایی شده بود که ۱۱ نقطه پرحادثه در حال حاضر  دارای بالای ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی هستند، افزود: در حال حاضر ۸۷ نقطه جدید شناسایی شده است که بر اساس اولویت در سال آینده رفع مشکل شده و نقطه حادثه خیز دانشگاه زنجان نیز با اعتبار۲۶ میلیارد تومان در دست مناقصه است که از سال آینده این پروژه آغاز می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان زنجان با اشاره به احداث و بازگشایی ۸۹ راه روستایی استان زنجان، گفت: ۱۲ کیلومتر هم راه روستایی امسال آسفالت شده است و در حال حاضر ۹۶ درصد راه‌های روستایی آسفالت هستند.

علی اکبری از نصب ۷۸ دستگاه تردد شمار در راه‌های استان زنجان خبرداد و افزود: ۳۷ دستگاه دوربین نظارت تصویری نیز در راه‌های استان نصب شده است.

وی با اشاره به جابه‌جایی حدود ۶۰۰ هزار مسافر در ۸ ماهه سال گذشته، گفت: عمر متوسط اتوبوس زنجان بیش از ۱۰ سال است.

این مسئول برضرورت رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و سرعت مجاز در راه‌های روستایی تاکید کرد و گفت: برخلاف تصورات عامه و نامگذاری برخی‌ها از راه‌های روستایی به عنوان جاده مرگ، درست نیست چرا که بر اساس آمار میزان تصادفات در آزاد راه‌ها بیشتر است.

مدیرکل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان زنجان با بیان اینکه ۹۰ کیلومتر از آزاد راه زنجان - تبریز در محدوده زنجان قراردارد، افزود: بعداز ۱۲ سال هنوز روکشی مطلوبی در این آزاد راه انجام نشده است.

علی اکبری ادامه داد: پیمانکار این پروژه تعیین شد اما شرکت ملی آزاد راه زنجان - تبریز مبلغی برای این پروژه اختصاص نداده و باید مطالبه به حق مردم و رانندگان از سوی این شرکت پاسخ داده شود.

وی یادآورشد: تسهیلات نوسازی برای کامیون‌های بالای ۲۵ سال موفقیت آمیز نبود اما امسال برای دارندگان مینی‌بوس و اتوبوس تسهیلاتی برای بازسازی در نظر گرفته شده است.//ن

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر