logo
امروز : دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۲۷
[ شناسه خبر : ۲۴۵۶۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان:

وحدت حوزه و دانشگاه حاشیه‌سازی‌های جدایی دین از سیاست را خنثی می‌کند

وحدت-حوزه-و-دانشگاه-حاشیه‌سازی‌های-جدایی-دین-از-سیاست-را-خنثی-می‌کند
مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان گفت: در جهان اسلام جدایی بین دین و سیاست وجود ندارد اگر چه گاهی افراد حاشیه سازی می‌کنند اما باید با وحدت موانع را از پیش روی برداشت.

حجت‌الاسلام حسن بیگدلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهارداشت: وحدت بین حوزه و دانشگاه از ابتکارات بیانگذار جمهوری اسلامی است که در مقطع زمانی حساسی عنوان شد و امام خمینی (ره) در این زمینه فرمودند:"اگر حوزه و دانشگاه در کنار هم باشند، هیچ خطری اسلام، دین و انقلاب را تهدید نمی‌کند".

وی ادامه داد: امام خمینی (ره) برای دانشگاه با وجود اینکه شخصیت حوزوی بودند، ارزش بالایی قائل بودند و همواره در جایگاه حکومتی و مرجعیت نیز دانشگاه را محل تربیت اداره کنندگان و مدیران کشور می‌دانستند.

کارشناس مسائل مذهبی یادآورشد: امام خمینی (ره) می‌دانست بدون حوزه که متولی معنویت و اعتقادات مردم است، امکان توسعه اعتقادی جامعه ممکن نیست.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه استان زنجان افزود: از طرف دیگر امام راحل برای مقابله با تفکر جدایی دین از سیاست که در مقطع زمانی قرن ۱۵ میلادی در جهان غرب با عنوان تفکر سکولاریسم شکل گرفت، وحدت حوزه و دانشگاه را عنوان کردند.

حجت‌الاسلام بیگدلی تصریح کرد: بر اساس تفکر سکولاریسم، جدایی دین از سیاست مطرح شده و دین را از جامعه علمی جدا کردند اگر چه ظرفیت مسیحیت پایین بود و امکان ارتباط اجتماعی را نداشت.

وی با بیان اینکه امام(ره) با مطرح کردن وحدت حوزه و دانشگاه تلاش کردند خلا به وجود آمده در جهان غرب که به آیین مسیحیت ضربه زده و آنرا به حاشیه رانده بود، را پر کنند  افزود: حضرت امام خمینی(ره) به این دلیل که این آسیب به دین اسلام وارد نشده و مباحث علمی و دینی با مشکل و حاشیه مواجه نشود،وحدت حوزه و دانشگاه را مورد تاکید قرار دادند.

کارشناس مسائل مذهبی گفت: در هر حوزه‌ای که وحدت حاصل شده و دانشگاه در کنار حوزه و حوزه در کنار این نهاد علمی بوده است، موفقیت‌ها بیشتر شده است و در طول بیش از ۴۰ سال گذشته در حوزه‌های دفاعی،  فرهنگی و آموزشی شاهد پیشرفت بوده‌ایم.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه استان زنجان یادآورشد: مردم ایران دیندار بوده و ۹۸ درصد آن شیعه بوده و همانگونه که دین و اعتقادات خود را دوست دارند،علم و پیشرفت را نیز دوست دارند.

حجت‌الاسلام بیگدلی ادامه داد: حوزه همواره متولی مباحث اعتقادی، دینی و مذهبی و دانشگاه متولی عمران، آبادنی و پزشکی بوده و به همین دلیل این وحدت برای کشور مثمرثمر بوده است.

وی گفت: اگر چه هنوز وحدت بین حوزه و دانشگاه در حد اعلی محقق نشده است اما امیدواریم حوزویان و دانشگاهیان در کنار هم به مردم خدمت و جامعه اسلامی را مدیریت کنند تا خلا جهان غرب در جهان اسلام وجود نیاید.

کارشناس مسائل مذهبی یادآورشد: در کنار هم بودن دین و سیاست در بینش و حرکت جهان مسیحیت نبود اما در جهان اسلام این جدایی وجود ندارد اگر چه گاهی افراد حاشیه سازی می‌کنند اما باید با وحدت موانع را از پیش روی برداشت.//ن

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر