logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۲۸
[ شناسه خبر : ۲۴۵۶۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
امام جمعه ماهنشان:

2 قشر دانشجو و طلبه، نقش اساسی در روند تحول فکری جامعه دارند

2-قشر-دانشجو-و-طلبه،-نقش-اساسی-در-روند-تحول-فکری-جامعه-دارند
امام جمعه ماهنشان با اشاره به شهادت آیت‌الله دکتر مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه گفت: 2 قشر دانشجو و طلبه در حرکت اجتماعی و در روند تحول فکری جامعه، نقش اساسی دارند و دشمن مشترک آنان به فکر شکاف میان این 2 بخش است و هر 2 قشر باید به فکر هماهنگی و اختلاط سازنده با جامعه باشند.

به گزارش موج رسا; حجت‌الاسلام محمدرضا علی‌اکبری امروز در خطبه‌های نماز جمعه ماهنشان ضمن گرامیداشت ۲۶ آذر، روز حمل و نقل اظهار داشت: بخش حمل و نقل، نبض توسعه اقتصادی و پویایی در زندگی شهری و روستایی است.

وی با گلایه از عدم ساماندهی مناسب حمل و نقل مسافری و نبود زیرساخت‌های مناسب در شهرستان ماهنشان خاطرنشان کرد: از مسئولین شهرستانی و استانی انتظار می‌رود تا تدابیر لازم در این زمینه را اتخاذ کنند.

حجت‌الاسلام علی‌اکبری در ادامه با اشاره به فرا رسیدن ایام شهادت حضرت زهرا(س) گفت: بهترین وسیله در جهاد تبیینی، تبیین شخصیت حضرت زهرا(س) و خطبه پرمحتوای آن بانو است لذا از همه علما و روحانیون و مداحان و اهل تریبون و صحبت انتظار داریم تا با شناخت کافی از شخصیت حضرت زهرا(س) نسبت به دیگران معرفت‌افزایی کنند.

امام جمعه ماهنشان تاکید کرد: مساله وحدت در بین مسلمین بسیار لازم و ضروری بوده و علما و مداحان باید از بیان مسائل تفرقه‌انگیز خودداری کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شهادت آیت‌الله دکتر مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه گفت: 2 قشر دانشجو و طلبه در حرکت اجتماعی و در روند تحول فکری جامعه، نقش اساسی دارند و دشمن مشترک آنان به فکر شکاف میان این 2 بخش است و هر 2 قشر باید به فکر هماهنگی و اختلاط سازنده با جامعه باشند.

حجت‌الاسلام علی‌اکبری با اشاره به سابقه تاریخی مذاکرات برجام و خروج یکطرفه آمریکا و عدم برگشت آن به تعهدات برجامی اظهار داشت: تلاش آمریکا برای تغییر ریل حرکت و عوض کردن زمین بازی از مذاکرات وین به مذاکرات آژانس و تاکید بر نقشه راه آمریکا که به وسیله آژانس و بدون رفع تحریم‌ها و انجام تعهدات خود ذیل برجام به دنبال مقصرسازی ایران و بسیج افکار عمومی علیه کشورمان و در نهایت صدور قطعنامه ضد ایرانی حکّام آژانس و در نهایت فعال کردن مکانیسم ماشه است.

امام جمعه ماهنشان خاطرنشان کرد: در این میان، نیازمند اتحاد، همدلی، همفکری، و شجاعت و دل نبستن به آمریکا و اروپا و همچنین تاکید بر اقتصاد مقاومتی و گوش به فرمان ولی فقیه زمان بودن، است.

وی با اشاره به  بودجه کل کشور که محصول تدابیر معیشتی و اقتصادی دولت سیزدهم است، گفت: از رویکرد نوینی که در بودجه سال آینده نسبت به توجه ویژه به مناطق محروم رخ داده، تشکر و قدردانی می‌کنیم.

حجت‌الاسلام علی‌اکبری افزود: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در تصویب بودجه سال آینده، موارد زاید را کنار زده و توجه ویژه به مناطق محروم نمایند.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر