logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۴۹
[ شناسه خبر : ۲۴۵۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
فرماندار سلطانیه:

مقابله با سن گندم با جدیت انجام شود/ نظارت بر فرایند خرید گندم در سطح شهرستان افزایش یابد

مقابله-با-سن-گندم-با-جدیت-انجام-شود-نظارت-بر-فرایند-خرید-گندم-در-سطح-شهرستان-افزایش-یابد

فرماندار سلطانیه با اشاره به مقابله با سن گندم در شهرستان سلطانیه گفت: نظارت بر فرایند خرید گندم در سطح شهرستان افزایش یابد.

پرویز خالقی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; به ماهیت برخی از کالاهای اساسی که در اصطلاح از آنها به عنوان کالاهای استراتژیک یاد می‌شود، اظهار کرد: گندم نیز از جمله کالاهای استراتژیک و حساس در هر کشوری بشمار می‌رود که از این منظر نیز انجام تمهیدات لازم در کنار عملیات کاشت، داشت و برداشت در قالب تدابیر ویژه خرید گندم از کشاورزان، از جمله بایسته‌ها محسوب می‌شود.

وی استراتژیک بودن گندم را در میان سایر کالاها، یک نگاه جهانی برخوانده و افزود: کمبود این کالا و ایجاد خطرات مدیریتی در مواقعی از تاریخ برای برخی از کشورها رخداده است و به این علت نیز از حساسیت خاصی برخوردار است.

فرماندار سلطانیه با بیان اینکه یکی از رویکردهای اساسی نظام جمهوری اسلامی ایران مبنی بر تأمین گندم موردنیاز مردم افزود: سیاستهای دولت یازدهم نیز از اوان روزهای به روی کار آمدن، مکمل رویکرد نظام بوده است، بطوریکه با یک نگرش بنیادین، تمامی مساعی خود را بکار گرفته تا علاوه بر تأمین گندم موردنیاز مردم، خودکفایی در تولید و خرید گندم بر اطمینان خاطر ملت بیفزاید.

وی ضمن بیان اینکه شرایط اقلیمی، همه ساله تأثیری بسزا در میزان تولید گندم برجای می گذارد، ادامه داد: با توجه به پیشرفت‌های بشر در عصر حاضر، بایستی برنامه‌ریزیها و میزان دقت تخمین‌ها و پیش‌بینی‌ها، بر نوسانات حاصل از تأثیرات شرایط اقلیمی فائق آید.

خالقی به ظرفیت قابل ملاحظه سیلوهای انبار گندم در سطح استان اشاره و از متولیان مربوطه امر خواست تا با توجه به اهمیت سرمایه گذاری بهینه در زمینه‌های مختلف، در هدایت سرمایه گذاران حوزه احداث سیلوی انبار گندم دقت نظر لازمه را داشته و بدین طریق از اتلاف انرژی‌های مالی، زمانی و غیره در آتیه جلوگیری می‌کند.

وی به نظارت مضاعف در امر خرید، حمل و نقل و غیره گندم توسط متولیان مربوطه امر تأکید داشته و افزود: نمونه برداریها باید در شرایط قانونی و مساعد صورت پذیرد بطوریکه ادوات لازم برای انجام صحیح این فرآیند فراهم باشد و در این باره نسبت به نظارت از وجود دوربین‌های مداربسته در سیلوها و مراکز خرید مباشرین، معیارهای مکفی بهداشتی، جوانب ایمنی برای جلوگیری از آسیب‌های مرتبط با مباحث بیوتروریستی و غیره اکیداً تأکید کرد.

فرماندار سلطانیه همچنین از متولیان مربوطه امر خواست تا نسبت به تخلیه به هنگام سیلوها و جلوگیری از مسائل مبتلابه دقت نظر لازمه را داشته و تمامی خریدها و حمل نقل‌ها براساس استانداردها و دستورالعمل‌ها انجام شود.

وی از مسئولان جهاد کشاورزی شهرستان خواست تا با همکاری بخشداران، کمیته‌ای فرعی و ذیل این کارگروه تشکیل داده و با عملی سازی اقدامات لازم برای توجیه زارعین نسبت به سمپاشی‌های بموقع و انجام فرآیندهای مقابله با سن گندم مبادرت ورزند.

خالقی همچنین ضمن تأکید بر اطلاع رسانی مکفی مبالغ حمل و نقل و برداشت گندم به زارعین، توسط جهاد کشاورزی شهرستان، از مسئولان مربوطه امر خواست تا از شستشوی قبلی اتاق حمل و نقل کامیون‌ها و تریلر‌ها اطمینان حاصل کنند.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر