logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۱۱
[ شناسه خبر : ۲۴۵۵۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل انتقال خون استان زنجان در گفت‌ وگو با خبرنگار موج‌رسا خبرداد؛

اهدا ۳ هزار واحد خون از استان زنجان به شبکه ملی خون‌رسانی/ نیاز به فرآورده های خونی یک نیاز دائمی است

اهدا-۳-هزار-واحد-خون-از-استان-زنجان-به-شبکه-ملی-خون‌رسانی-نیاز-به-فرآورده-های-خونی-یک-نیاز-دائمی-است
مدیرکل انتقال خون استان زنجان با اشاره به اهدا ۳ هزار واحد خون در استان زنجان، گفت: نیاز به فرآورده های خونی یک نیاز دائمی است.

سیامک اسدی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار کرد: نیاز به خون وفرآورده‌های خونی یک نیاز دائمی و همیشگی است و محدود به زمان خاصی نیست.

وی با بیان اینکه بیمارانی که از ما خدمات می‌گیرند عمدتا بیماران بیماران عادی نیستند و بیماری سبک ندارند، ابراز کرد: بیمارانی که از ما خدمات دریافت می‌کنند عمدتا بیماران تصادفی، سرطانی، تالاسمی و ده ها بیماری سخت و صعب العلاج دیگری هستند که نیاز به فرآدرده‌های خونی پیدا می‌کنند.

مدیرکل انتقال خون استان زنجان با بیان اینکه دسترسی این بیماران به فرآورده‌های خونی در کمترین زمان ممکن یک کار تیمی قوی را می‌طلبد، تصریح کرد: اهدا کنندگان خون که سرمایه های مهم نظام سلامت هستند، مشتریان دیگر ما به حساب می‌آینده که بدون هیچ گونه چشم داشتی خون اهدا می‌کنند.

وی با بیان اینکه اهدا کنند‌گان خون در واقع بخشی از وجود خود را در مراکز اهدای خون اهدا می‌کنند، عنوان کرد: اهدا کنندگان نه به خاطر نیاز خودشان بلکه به خاطر نیاز دیگران و بیماران خون اهدا می‌کنند.

اسدی بیان کرد: سازمان انتقال خون مردمی‌ترین سازمان دولتی در کشور است.

وی با اشاره به افزایش سن در جامعه و حرکت کشور به سمت پیری جمعیت، ادامه داد: انتقال خون نیازمند آن است که نسل جوان را به عنوان اهدا کنندگان مستمر به جامعه اهدا کننده خون اضافه کینم. 

مدیرکل انتقال خون استان زنجان با تشویق جوانان به حضور در مراکز اهدا خون و عضویت در این نهاد، ادمه داد: این برای ما با ارزش است که هر ساله دانشجویان در روز دانشجو با تشکیل کمپین سخاوت سرخ خون اهدا می‌کنند.

وی با اشاره به میزان خون اهدا شده در استان زنجان، خاطر نشان کرد: حدود 3 هزار واحد خون از استان زنجان به استان های دیگر ارسال شده است.//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر