logo
امروز : جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱:۳۲
[ شناسه خبر : ۲۴۵۲۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
نایب‌رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان استان زنجان در گفت‌وگو با موج رسا:

بی‌توجهی دستگاه‌های نظارتی در رسیدگی به گزارشات مردمی در استان زنجان/ انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان در ضعیف‌ترین حد خود قرار دارد

بی‌توجهی-دستگاه‌های-نظارتی-در-رسیدگی-به-گزارشات-مردمی-در-استان-زنجان-انجمن-حمایت-از-حقوق-مصرف‌کنندگان-در-ضعیف‌ترین-حد-خود-قرار-دارد
نایب‌رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان استان زنجان گفت: ممکن است پرونده‌ای حداکثر 200 هزار تومان گرانفروشی داشته باشد لذا زمان و هزینه زیادی برای پیگیری این شکایت باید صَرف شود و از طرفی هم عدم رسیدگی در سازمان‌ها سبب شده که شهروندان آنچنان تمایلی به گزارش و پیگیری شکایت خود ندارند.

مظاهر یوسفی‌امیری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; در خصوص رسیدگی به شکایات مردمی اظهار داشت: اگر شکایتی به انجمن شود، حتماً رسیدگی می‌کنیم اما اینطور نیست که فعالانه وارد بازار شده و نظارت کنیم.

وی با بیان اینکه فعلاً شکایت خاصی به انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان واصل نشده است، خاطرنشان کرد: مردم عادت کرده‌اند که گران بخرند و پیگیر پرونده شکایت نباشند لذا شکایت آنچنانی در حوزه گرانفروشی به انجمن واصل نمی‌شود.

یوسفی‌امیری با بیان اینکه هم مردم عادت کرده‌اند و هم دستگاه‌های متولی، رسیدگی خاصی نمی‌کنند، افزود: ممکن است پرونده‌ای حداکثر 200 هزار تومان گرانفروشی داشته باشد لذا زمان و هزینه زیادی برای پیگیری این شکایت باید صَرف شود و از طرفی هم عدم رسیدگی که در سازمان‌ها سبب شده شهروندان آنچنان تمایلی به گزارش و پیگیری شکایت خود ندارند.

نایب‌رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان استان زنجان گفت: به دلیل اینکه این انجمن نسبت به بازرسی سازمان صمت، ناشناخته‌تر است، بیشتر پرونده‌های شکایت مردمی به معاونت بازرسی سازمان صمت می‌رود.

وی با بیان اینکه انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان قبلاً به‌صورت فعالانه وارد بازرسی و نظارت بر بازار می‌شد، اظهار کرد: اما بنا به دلایلی اجازه ورود ما را ندادند و به همین دلیل، تعداد اندکی شگایت به انجمن واصل می‌شود و شهروندانی هم که می‌خواهند شکایت کنند با شماره 124 تماس می‌گیرند که به بازرسی سازمان صمت، وصل است و لذا شکایتی به ما واصل نمی‌شود.

یوسفی‌امیری در خصوص اقدامات این انجمن در پی افزایش بی‌رویه قیمت انواع کالاها در بازار خاطرنشان کرد: هم انجمن ملی و هم انجمن استانی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان این مسائل را در ستاد و کارگروه تنظیم بازار و کمیسیون نظارت مطرح می‌کنند.

نایب‌رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان استان زنجان با بیان اینکه این افزایش قیمت‌ها بحث کشوری و ملی است، تصریح کرد: اینطور نیست که بگوییم با اقداماتی که توسط ما انجام شود، قیمت کالاها کاهش می‌یابد چرا که این موضوعات کشوری است.

وی با بیان اینکه انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان فعلا در حد ضعیف‌ترین بخش سازمان‌های دولتی است، گفت: به عبارت دیگر وقتی سازمان بازرسی و معاونت بازرسی با تعداد بالای نیرو و با بازرسانی دارای بیش از 15 سال سابقه نمی‌توانند بازرسی کرده و بازار را کنترل کنند، انجمن هم کاری نمی‌تواند انجام دهد.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر