logo
امروز : چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۳۰
[ شناسه خبر : ۲۴۵۱۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
به همت مرکز آفرینشهای هنری بسیج معاونت فرهنگی استان زنجان صورت گرفت؛

برگزاری نخستین دوره تخصصی دوبله در زنجان

برگزاری-نخستین-دوره-تخصصی-دوبله-در-زنجان-
سرپرست معاونت فرهنگي هنري سپاه زنجان از افتتاح اولین دوره تخصصی دوبله به همت مرکز آفرینش‌های هنری بسيج اين استان خبرداد.

به گزارش موج رسا; مصطفی دودانگه با بيان اينكه روشنگري و تربيت جوانان با بصيرت و انقلابي از اهداف بسيج است، اظهار کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بسیج در تمامی زمینه‌ها فعالیت کرده که هنرهای رقومی در سال‌های اخیر بر عهده بسیج گذاشته شده است تا بسیج با استفاده از اين مهم پیام انقلاب اسلامی را به جهانیان عرضه كند.

وي با بيان اينكه مکتب امامين انقلاب نيز در چارچوب اسلام ناب محمدی است که امروز یکی از شدیدترین درگیریهای ما با دشمن در این حوزه است، تصريح كرد: دشمن در حوزه جنگ نرم کاملا با ما درگیر است که ما به صورت همزمان باید دو اقدام مقابله با توطئه های دشمن و تمرکز و انسجام برای کنشگری و هجوم به دشمن در این حوزه را در دستور کار خود داشته باشیم.

اين مسئول با بيان اينكه اگر گاهی از سوی دشمن دچار آسیب می‌شویم باید به درون جامعه خود بازگردیم؛ خلاهایی در کشور وجود دارد که باید برطرف شود و یا ظرفیت های بالقوه ای وجود دارد که باید به صورت بالفعل در بیاید،خاطرنشان كرد:تولید انیمیشن در سازمان بسیج به صورت گسترده در کشور بخشی از این ظرفیت بالقوه جوانان در حوزه مجازی را به صورت بالفعل درآورده است.

دودانگه در ادامه با اشاره به اینکه دشمنان ما در عرصه های فرهنگی و فضای مجازی به دنبال تغییر اذهان، افکار، باورها و رفتار ما هستند و از همین جهت در یک جنگ تمام عیار نرم و فرهنگی با آنها قرار گرفته‌ایم، بيان كرد: تاکنون بصورت محدود و کم از ظرفیت عظیم بسیج استفاده شده است و باید تلاش شود تا از این ظرفیت بسیج به ویژه در حوزه انیمیشن و تولید محتوا هنری حداکثر استفاده را داشته باشیم.

وي با بيان اينكه یکی از مهمترین نیازهای امروز فضای مجازی، تولید محتوای جذاب، موثر و به روز است و با توجه به خلأهایی که در حوزه فضای مجازی وجود دارد این اقدام در خصوص تولید محتوا و آموزش انیمیشن آغاز یک حرکت مهم برای جبران آن است، ادامه داد: در همین راستا،مركز آفرينش هاي هنري بسيج استان همچنين اقدام به برگزاري دوره های آموزشی مقدماتی تا پیشرفته توليد انيميشن و متحرك سازي در بخش‌های انیمیشن سه بعدی، دوبعدی، اسناپ موشن و بازسازی نموده است.

سرپرست معاونت فرهنگي هنري سپاه زنجان بیان داشت: همه دستگاه های فرهنگی باید از تولیدکنندگان محتوا گرافیکی ،هنری، پویانمایی و دیجیتال حمایت کنند تا فعالان انقلابی و بسیجیان عزیز بتوانند با ایده پردازی، به تولیدات بهتری دست پیدا کنند.

وی ابراز کرد: در هر عرصه ای که حمایت وجود داشته باشد، آن عرصه رشد خواهد کرد و از همین جهت معاونت فرهنگی و هنری سپاه انصارالمهدی استان زنجان آمادگی دارد تا از تیم ها و تولیداتی که در حوزه فعالیت های انقلابی هستند حمایت ویژه انجام دهد.

دودانگه اظهار داشت: یکی از نکات بسیار مهم و ارزنده در تولید انیمیشن این است که باید محتوای برنامه فیلمنامه‌نویسی با نگاه انقلابی و اسلامی باشد و امروزه در زمینه فیلمنامه‌نویسی نقص داریم.

وی با بيان اينکه باید به این مسئله اشاره کرد که وضعیت پویانمایی و تولیدات تصویری و هنری انقلابی در کشور ما درحال پیشرفت  است گفت: اگر از منظر سیاست‌گذاری فرهنگی به این اتفاق ارج نهاده نشود و هزینه و همت کافی برای ارتقای سطح کیفی و بُعد فنی آن ایجاد نشود، در آینده‌ای نه‌چندان دور در زمینه‌ بسیار مهمی چون کودک و نوجوان به مشکل بر خواهیم خورد و با سیل محصولات ضد ارزشی و بی محتوای غربی مواجه خواهیم بود که هدفی جز ریشه کن کردن سبک زندگی اسلامی ایرانی و سست کردن بنیان خانواده  ندارند.

سرپرست معاونت فرهنگي هنري سپاه زنجان اظهار كرد: اولين دوره آموزشی دوبله و فن بیان با حضور علاقمندان به دوبله با سخنرانی دکتر عباس بابایی؛ معاون هماهنگ کننده سپاه انصار المهدی (عج) استان در مرکز آفرینش‌های هنری بسیج معاونت فرهنگی استان زنجان برگزار شد.

وی در پايان يادآور شد: علاقمندان می‌توانند جهت كسب اطلاعات بيشتر و ثبت نام حداكثر تا ٢٥ آذرماه سال جاري به دفتر مركز آفرينش‌هاي هنري بسيج زنجان به نشاني سه راه امجدیه، مجموعه امام علی‌(ع)، كانون بسيج جوانان- طبقه همكف مراجعه نمايند.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر