logo
امروز : یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱:۳۳
[ شناسه خبر : ۲۴۵۰۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با موج رسا:

اکثر نمایندگان مخالف نوع مدیریت صنعت خودرو هستند/ انحصاری و دو نرخی بودن از مشکلات اساسی خودرو است

اکثر-نمایندگان-مخالف-نوع-مدیریت-صنعت-خودرو-هستند-انحصاری-و-دو-نرخی-بودن-از-مشکلات-اساسی-خودرو-است
عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی گفت: اکثریت نمایندگان مخالف نوع مدیریت صنعت خودرو هستند چرا که فقط بحث افزایش قیمت در این زمینه مطرح نیست.

مصطفی طاهری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به برگزاری جلسه خودروسازان با اعضای کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: مجلس در صدد ورود به موضوع قیمت‌گذاری خودرو نبوده و در بحث نظارتی که بر چه اساسی قیمت خودرو افزایش یافته است، ورود پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه در این جلسه مقرر شد تا در کمیته صنعت کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی این موضوع با حضور کارخانه داران بررسی شود، افزود: نتایج بررسی پس از برگزاری این جلسه مشخص می‌شود.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: خودرو با دو نوع افزایش از جمله افزایش قیمت کارخانه و بازار مواجه است که طبق بررسی‌ها و رصد انجام شده تا دیروز قیمت خودرو در بازار افزایشی نبوده است بلکه قیمت کارخانه افزایش دارد.

عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر ادعای کارخانه داران منوط به زیان‌ده بودن تولید خودرو جبران شده و به تولید انبوه اقدام شود تا نیاز واقعی جامعه را برطرف کرده، عرضه و تقاضا همخوانی داشته، قیمت خودرو تک نرخی شده و در قیمت بین بازار و کارخانه اختلافی وجود نداشته نباشد، این مسئله حل می‌شود.

طاهری خاطرنشان کرد: تا زمانی که عرضه خودرو کم بوده و قیمت بین بازار و کارخانه دارای اختلاف باشد این رانت و فساد ادامه دارد و امکان افزایش قیمت بازهم وجود دارد.

وی با بیان اینکه صنعت خودرو نیازمند جراحی جدی است چرا که با توجه افزایش قیمت‌ها، اگر زیان خودرو سازان جبران شده و به سود دهی رسیده‌اند، بایستی به تعهد خود مبنی بر افزایش تولید عمل کرده و کاری کنند متقاضیان به هر تعداد، خودروی خود را تک نرخی دریافت کنند.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: تا زمانی که این اختلاف بین بازار و کارخانه وجود دارد مشکل حل نمی‌شود پس برای مدیریت صحیح این موضوع باید این اختلافات به نحو مطلوبی حل شود.

عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اغلب نمایندگان مخالف این نوع مدیریت صنعت خودرو هستند چرا که فقط بحث افزایش قیمت در این زمینه مطرح نیست، افزود: موضوعاتی همچون کیفیت، میزان دخالت دولت، قیمت دستوری و انواع پارامترهای موجود در این زمینه باید مورد توجه بوده و دولت به این بحث ورود جدی و اساسی پیدا کند.

طاهری بیان داشت: صرف نگه داشتن چارچوب‌های قبلی در زمینه خودرو دردی را درمان نمی‌کند و برای درمان واقعی باید فکر اساسی‌تری کرد.

وی با اشاره به سهم کم دولت و دخالت بیش از اندازه دولت در بحث خودرو، گفت: دو نرخی بودن قیمت، انتظارات مردم از خودرو به عنوان کالای دولتی که باید ارزانتر باشد و نبود رقابت مشکلات حوزه خودرو محسوب می‌شود.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در حال حاضر خودرو رقابتی نبوده و انحصاری است و واردات آن ممنوع است که این موضوعات دست به دست هم داده تا شاهد نارضایتی و افزایش قیمت‌ها در این زمینه باشیم.//ن

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر