logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۵۳
[ شناسه خبر : ۲۴۵۰۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 5 دقیقه ]
معاون هماهنگ کننده ستاد کل سپاه:

نخستین و ریشه ای ترین جهاد عبور از میدان مین فضای مجازی است/ لزوم استفاده از پیام رسان های داخلی

نخستین-و-ریشه-ای-ترین-جهاد-عبور-از-میدان-مین-فضای-مجازی-است-لزوم-استفاده-از-پیام-رسان-های-داخلی
سردار نقدی با تاکید بر اینکه باید مردم را تشویق و ترغیب کنیم تا از شبکه‌های داخلی استفاده کنند، اظهار کرد: هر پیام رسان داخلی که رونق یابد، کسب و کارهای داخلی نیز پررونق شده و اشتغال در کشور فراهم می شود بنابراین با فعالیت در پیام رسان های خارجی فقط پول به جیب بیگانه می ریزیم.

به گزارش موج رسا; سردار محمد رضا نقدی معاون هماهنگ‌کننده ستاد کل سپاه امروز ۲۲ آذرماه در نشست صمیمی فعالان فضای مجازی و گردان‌های سایبری بسیج با اشاره به رشادت های مردم ایران در دوران های مختلف عنوان کرد: در نهضت ۱۵ خرداد و قیام امام خمینی(ره) ملت ما بی نظیری بودند.


وی با بیان اینکه مرحله اول انقلاب اسلامی سقوط رژیم شاه بود و امروز ما در گام دوم انقلاب قرار داریم، اظهار کرد: گام دوم مرحله اول انقلاب، آزادی فلسطین است و ما باید مرحله اول گام دوم انقلاب را با همان قدرتی که نسل اول انقلاب از خود نشان دادند و رژیم شاه را سرنگون کردند همانگونه گام برداریم و موانع را از پیش رو برداشته تابه پیروزی دست پیدا کنیم.


سردار نقدی در ادامه با تاکید بر اینکه باید موانعی که در اقتصاد، فرهنگ، سیاست های بین المللی و... وجود دارد را برداریم، گفت: مجموعه موانعی که پیش رو است چند تکیه گاه دارد که یکی از آنها فضای مجازی است بنابراین یک فرصت بسیار بزرگ برای غلبه بر دشمن و همزمان یک مانع بزرگ برای پیشرفت های ما به شمار می رود.


معاون هماهنگ کننده ستاد کل سپاه با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب که می فرمایند؛«نخستین و ریشه ای ترین جهاد امروز ایجاد امید و شکستن محاصره دشمن است، گفت: اگر توانستیم در این زمینه گام برداریم در عرصه های مختلف پیشرفت حاصل می شود.


سردار نقدی با تاکید بر اینکه ما اگر در این عرصه کار تعیین کننده انجام دهیم مسیر جبهه‌های اقتصادی، افزایش جمعیت، آرامش اجتماعی و امنیت اخلاقی را هم باز می کنیم، اظهار کرد: فعالیت در فضای مجازی کار کلیدی و مهمی است که مقام معظم رهبری بر آن تاکید دارند.


این مقام مسئول مدیریت بیگانگان بر فضای مجازی را مورد توجه قرار داد، تصریح کرد: اگر شما زیباترین پیام را درست کنید و جذاب ترین تصاویر را خلق کنید دشمن مانع از این است که صدای شما به دنیا برسد، چون مدیریت دست دشمن ما است.


وی افزود: ما داریم در فضایی که تحت مدیریت آنهاست صحبت و فعالیت می‌کنیم ، وقتی رسانه دست دشمنان باشد تا حدی حرف ما بُرد پس حرف نهایی را نمی توانیم بزنیم، ما باید بازی را از دست آنها خارج کنیم.


وی با بیان اینکه همه زحمت ها برای ما است اما مدیریت در دستان افراد دیگری است برخی حرف‌ها را با سلیقه خود حذف یا برجسته می کند، اظهار کرد: تا مادامی که ما از سلطه مدیریت دشمن بیرون نیایم حرفمان به جایی نمی‌رسد.


معاون هماهنگ کننده ستاد کل سپاه در ادامه با اشاره به اینکه ما در دنیا در صنعتگری زبانزد نیستیم، اظهار کرد: اما در منطق و ریاضیات زبانزد بوده و در این زمینه نمره یک و رتبه اول هستیم، پس راحت تر از همه می‌توانیم بر فضای مجازی و ساخت نرم افزارهای مهم مسلط شویم، ما امروز جوانان موفقی داریم که در این زمینه می توانند گام بردارند.


وی ادامه داد: ما امروز چاره ای نداریم جز حضور در شبکه هایی که تحت مدیریت بیگانه است، پس این سوال مطرح است که تا آخر باید دامنه حضورمان محدود باشد؟

سردار نقدی با بیان اینکه نخستین و ریشه ای ترین جهاد ما عبور از میدان مین فضای مجازی است، تاکید کرد: گر چه باید به موازات دشمن جریانات شبکه های مجازی را دنبال کنیم، اما موضوعیتی ندارد که ما در شبکه های پیام رسان خارجی حضور مستمر داشته باشیم، باید در شبکه‌های داخلی خودمان فعالیت کنیم تا رونق گیرنده و عِده و عُده پیام رسان های داخلی را افزایش دهیم.

وی با تاکید بر اینکه باید مردم را تشویق و ترغیب کنیم تا به شبکه‌های داخلی هجرت کنند، اظهار کرد: هر پیام رسان داخلی که رونق یابد، کسب و کارهای داخلی نیز پررونق شده و اشتغال در کشور فراهم می شود بنابراین با فعالیت در پیام رسان های خارجی فقط پول به جیب بیگانه می ریزیم.

معاون هماهنگ کننده ستاد کل سپاه بیان کرد: با قاطعیت می گویم هیچ شبکه داخلی و خارجی نیست که نیروهای اطلاعاتی نتوانند ببینند و رصد کنند، این که می گویند پیام رسان خارجی را کسی نمی تواند ببیند غلط است همه  داده های مارا آنها را رصد می‌کنند و به ذائقه و سلیقه ما و فرزندانمان بهتر از خودمان مسلط می‌شوند و می‌دانند که اطرافیانمان چه سلیقه و خواست هایی دارند، سپس این داده ها را جمع کرده و در صنعت و اقتصاد با ما رقابت می‌کنند.


سردار نقدی با اشاره به اینکه اگر می‌خواهیم محصول مدیریت بیگانه بر فضای مجازی را ببینیم باید به دادگاه های خانواده مراجعه و آمار طلاق را بررسی کنیم، گفت: گسستگی های خانوادگی از همین فضا ها آغاز می شود چراکه آن ها تا کنج اتاق خواب فرزندان ما جلو آمده اند و آنها را به فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی معتاد کرده‌اند لذا باید برنامه مهاجرت مردم ایران به پیام رسان های داخلی توسط شما سربازان فضای مجازی کلید بخورد.

وی افزود: بایستی فضای مجازی بومی، جستجوگر بومی و سیستم عامل های بومی جدی گرفته شود تا مدیریت را در دست بگیریم، اگرچه هر کاری اول با مشکلاتی مواجه است و ایراداتی دارد اما باید نواقص را برطرف کنیم تا بتوانیم گام‌های مهمی در راستای اهداف گام دوم انقلاب برداریم.

سردار نقدی در پایان در خصوص مشکلات مطرح شده و مطالبات نمایندگان فضای مجازی شهرستانهای فارس عنوان کرد: تلاش می‌کنیم با همفکری و بررسی و تعامل با دیگر همکاران تا حد امکان مشکلات را مرتفع کنیم و وعده می‌دهیم امسال گام بزرگی در تقویت فضای مجازی برداریم.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر