logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۵۹
[ شناسه خبر : ۲۴۵۰۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
یک مسئول در اداره کل ارتباطات استان زنجان در گفت‌وگو با موج رسا:

تامین به‌موقع تجهیزات سبب تسریع در راه‌اندازی اینترنت روستاها می‌شود/ 94 روستای استان زنجان فاقد اینترنت است

تامین-به‌موقع-تجهیزات-سبب-تسریع-در-راه‌اندازی-اینترنت-روستاها-می‌شود-94-روستای-استان-زنجان-فاقد-اینترنت-است
رئیس اداره نظارت بر خدمات ارتباطی و رادیوییِ اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان با بیان اینکه تامین به‌موقع تجهیزات سبب تسریع در راه‌اندازی و تامین اینترنت روستاها می‌شود، گفت: از 94 روستای فاقد اینترنت استان برای حدود 80 روستا ابلاغیه هم به اپراتور زده شده اما چون تجهیزات ندارد، امکان تامین اینترنت وجود ندارد.

سعید بابایی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: از 712 روستای بالای 20 خانوار استان زنجان 94 روستا فاقد اینترنت هستند.

وی با بیان اینکه پیگیر تامین اینترنت سایر روستاها نیز هستیم، خاطرنشان کرد: روستاهایی که مجوز اتصال به اینترنت دارند که به مرور حل می‌شود وگرنه مجوز لازم دوباره از وزارت ارتباطات گرفته می‌شود و به اپراتور مربوطه نیز اعلام می‌کنیم تا کارها را پیش ببریم.

بابایی با بیان اینکه شرکت‌های همراه اول و ایرانسل به‌ویژه بعد از شیوع ویروس کرونا در تلاش برای تامین اینترنت روستاهای بالای 20 خانوار هستند، افزود: چون اکثر پروژه‌های استان زنجان با همراه اول است، تمام روستاها را با این شرکت تحت پوشش قرار می‌دهیم اما اینترنت برخی روستاها که ایرانسل در آن‌ها پوشش دارد را با آن شرکت پیش می‌بریم.

رئیس اداره نظارت بر خدمات ارتباطی و رادیوییِ اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان در خصوص زمان تامین تجهیزات برای تامین اینترنت در روستاهای فاقد اینترنت گفت: اکثر تجهیزات، وارداتی هستند و در شرایط تحریم به سختی وارد کشور می‌شوند و هر بار که تجهیزات وارد کشور می‌شود، روستاها را از طریق وزارت ارتباطات با اولویت تعیین کرده‌اند که تجهیزات به چه تعداد روستا در کدام استان مستقر شود.

وی افزود: در استان نیز در برخی روستاها در حال راه‌اندازی تجهیزات هستیم و به ترتیب با اولویت در مناطق مختلف، مستقر می‌شوند تا مشکل اینترنت روستاها حل شود.

بابایی در خصوص درصد پوشش اینترنت پرسرعت (G4) روستاها در شهرستان‌های استان اظهار کرد: در برخی شهرستان‌ها پوشش تا 99 درصد هم داریم اما در برخی شهرستان‌ها مانند ماهنشان، ضعیف است.

وی خاطرنشان کرد: ضعیف بودن اینترنت در ماهنشان هم به دلیل کوهستانی بودن منطقه بوده و هم به دلیل عدم صَرفه اقتصادی است چرا که اکثر روستاهای ماهنشان کوچک بوده و راه‌اندازی سایت در آن روستا برای اُپراتور مربوطه صرفه اقتصادی ندارد.

بابایی با بیان اینکه پوشش اینترنت در روستاهای سایر شهرستان‌های استان بالای 90 درصد است، افزود: در روستاهایی که صرفه اقتصادی ندارد، اپراتورها مجبورند از محل USO اقدام به تامین اینترنت کنند که در این راستا سال گذشته اینترنت 47 روستا تامین شد و تعدادی هم امسال در برنامه قرار دارد.

رئیس اداره نظارت بر خدمات ارتباطی و رادیوییِ اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان با بیان اینکه تامین به‌موقع تجهیزات سبب تسریع در راه‌اندازی و تامین اینترنت روستاها می‌شود، گفت: از 94 روستای باقیمانده برای اینترنت حدود 80 روستا ابلاغیه هم به اپراتور زده شده اما چون تجهیزات ندارد، امکان تامین اینترنت وجود ندارد.

وی با بیان اینکه تامین تجهیزات، تنها دلیلی است که پروژه‌ها را با تاخیر مواجه می‌کند، خاطرنشان کرد: وزارت ارتباطات در این زمینه مشکلی ندارد و تامین اعتبار هم شده و اپراتورها فقط منتظر تامین تجهیزات برای ایجاد سایت و راه‌اندازی اینترنت هستند.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر