logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۱۶
[ شناسه خبر : ۲۴۴۸۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]

ترامپ: نتانیاهو از ما علیه ایران سوء استفاده کرد

ترامپ:-نتانیاهو-از-ما-علیه-ایران-سوء-استفاده-کرد
رئیس جمهور سابق آمریکا اقرار کرد نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی هیچ تمایلی به صلح با فلسطینی ها نداشت و این، یکی از اصلی ترین علت های شکست معامله قرن بود.

به گزارش موج رسا;  به نقل از العهد، دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا گفت بنیامین نتانیاهو نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی هرگز به تحقق صلح با فلسطینی ها تمایل نداشت.

 
وی افزود: ترامپ در مصاحبه با رسانه صهیونیستی «واللا» گفت یکی از علت های اصلی شکست او در اجرای معامله قرن بین تل آویو و فلسطینی ها این بود که نتانیاهو به هیچ عنوان به محقق ساختن صلح با فلسطینی ها تمایل نداشت.
 
رئیس جمهور سابق آمریکا این اظهارات را در مصاحبه با «باراک رافید» روزنامه نگار نشریه صهیونیستی «واللا» در ماه آوریل گذشته و درباره کتاب جدیدش با عنوان «صلح ترامپ: توافقات آبراهام و انقلاب در خاورمیانه» ایراد کرد.
 
وی در این کتاب به طور مفصل به تلاش های خود برای دستیابی به توافق بین رژیم صهیونیستی و فلسطینی ها پرداخته است و اینکه چگونه این تلاش ها در نهایت به شکست انجامید.
 
ترامپ طرح صلح خاورمیانه موسوم به معامله قرن را ژانویه ۲۰۲۰ در یک مراسم رسمی در کاخ سفید اعلام کرد و این بهترین گامی بود که او به نفع تل آویو برداشت. با این وجود، ترامپ نیز مانند دو رئیس جمهور پیش از خود یعنی بیل کلینتون و باراک اوباما به این نتیجه رسید که نتانیاهو درباره ایجاد دو کشور اصلاً جدی نیست.
 
رئیس جمهور سابق آمریکا در مصاحبه خود با واللا در این خصوص گفت: گمان نمی کنم «بیبی» (نتانیاهو) هیچگاه خواهان صلح صلح با فلسطینی ها بوده باشد.
 
وی افزود که پس از رئیس جمهور شدن، خیلی زود متوجه شد که نتانیاهو در مقایسه با محمود عباس رئیس، تشکیلات خود گردان فلسطین مانع بزرگتری در مقابل تحقق صلح محسوب می شود.
 
ترامپ در مصاحبه خود درباره محمود عباس هم گفت: معتقدم عباس مرد خوبی است. او مثل پدر من بود. به نظرم عباس بیشتر از نتانیاهو خواهان دستیابی به توافق و صلح بود.
 
ترامپ ادامه داد من گمان می کردم فلسطینی ها موضع سخت تری در قبال صلح دارند و صهیونیست ها با هر هزینه ای به توافق تمایل دارند ولی واقعیت کاملا معکوس بود.
 
رئیس جمهور سابق آمریکا به شدت از نتانیاهو به علت تبریک گفتن به جو بایدن پس از پیروزی در انتخابات انتقاد کرد و گفت: من بیش از هر کسی به نتانیاهو سود رساندم و او از ما علیه ایران سوء استفاده کرد، ولی در نهایت به ما وفادار باقی نماند. نتانیاهو می توانست در قبال پیروزی بایدن سکوت کند، ولی مرتکب اشتباه بزرگی شد. من از آن زمان تا کنون با او حرف نزده ام./دانا

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر