logo
امروز : یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱:۵۰
[ شناسه خبر : ۲۴۴۷۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]

واکنش کاربران به تحریم خبرنگار صداوسیما

واکنش-کاربران-به-تحریم-خبرنگار-صداوسیما
پارلمان انگلیس در اقدامی عجیب، نام علی رضوانی خبرنگار جوان رسانه ملی را در فهرست تحریم خود قرار داده است. این خبری بود که روز پنجشنبه ۱۸ آذر سرتیتر خبرگزاری‌ها و رسانه‌ها شد.

به گزارش موج رسا; پارلمان انگلیس در اقدامی عجیب، نام علی رضوانی خبرنگار جوان رسانه ملی را در فهرست تحریم خود قرار داده است. این خبری بود که روز پنجشنبه ۱۸ آذر سرتیتر خبرگزاری‌ها و رسانه‌ها شد. کریس برایانت، از اعضای این پارلمان با طرح اتهاماتی علیه خبرنگار بخش خبری ۲۰:۳۰ تلویزیون برخلاف اصول و قواعد جهانی آزادی مطبوعات، نام رضوانی را در فهرست تحریم پیشنهادی خود گذاشته و خواستار ممنوعیت سفر و مسدود کردن دارایی‌های او در این کشور شده است. این در حالی است که رضوانی هیچ‌گونه دارایی‌ای در انگلیس ندارد و این اقدام نمایشی پارلمان انگلیس، نشان از عصبانیت این کشور از اقدامات متعهدانه خبرنگار پرتلاش خبر ۲۰:۳۰ دارد.

 


رئیس سازمان صداوسیما نیز در واکنش به این اقدام پارلمان انگلیس خطاب به علی رضوانی متنی را منتشر کرد. پیمان جبلی در بخشی از این متن نوشته است: 

«همکار عزیز علی رضوانی! از اینکه جهد و شجاعت رسانه‌ای ات دولت متکبر انگلستان را عصبانی و سرگردان کرده به تو تبریک میگویم. اینکه حکومتی سلطنتی که خود کارنامه اش در قرون گذشته مالامال از نقض حقوق بشر است یک خبرنگار را تحریم کند، یعنی اینکه بیش از آنچه تصور می‌شد به یک فرتوت سیاسی تبدیل شده است.»

شاهد یک استاندارد دو گانه در نظام غرب، در قبال جریان آزاد اطلاع‌رسانی هستیم

در همین رابطه دکتر حسن عابدینی، سرپرست خبرگزاری صدا و سیما به روزنامه جام جم می‌گوید: «ما شاهد یک استاندارد دوگانه در نظام غرب، در قبال جریان آزاد اطلاع‌رسانی هستیم. از یک سو خبرنگاران درصدد هستند تا طبق آنچه که خود غربی‌ها می‌گویند، به دنبال کشف واقعیت باشند، اما وقتی خبرنگاری به وظیفه‌اش عمل می‌کند که در چارچوب منافع نظام سلطه نیست، بی‌درنگ او را تحت شدیدترین فشارها قرار می‌دهند.»
 


وی ادامه می‌دهد: «بسیاری از شبکه‌های جمهوری اسلامی ایران را از روی هات‌برد، عرب‌ست، نایل‌ست و برخی دیگر از ماهواره‌ها حذف کردند تا پیام جمهوری اسلامی به مخاطبان نرسد. از دیگر سو شما شاهد هستید روی همین ماهواره‌ها، شبکه‌هایی می‌بینیم که ترویج‌دهنده اقدام‌های تروریستی هستند و آموزش براندازی می‌دهند، با این حال کمترین برخوردی صورت نمی‌گیرد و موضوعات نفرت‌افکنی و ضداخلاقی را برخی شبکه‌ها ترویج می‌کنند، اما چون در چارچوب منافع غرب است هیچ‌گونه برخوردی با آنها صورت نمی‌گیرد.»

اقدام علیه  گردش آزاد اطلاعات

سرپرست خبرگزاری صدا و سیما اشاره می‌کند: « از آن رو که رسانه‌های غربی و به صورت کلی سیاستمداران غربی یک معیار دوگانه در برخورد با موضوعاتی چون آزادی بیان، دموکراسی، حقوق بشر و سایر مسائل دارند، اقدام به وارد  آوردن فشار روی خبرنگاران می‌کنند تا آنها را مجبور به سکوت کنند.»

عابدینی ادامه می‌دهد: «کسی که در حوزه دفاعی برای جمهوری اسلامی ایران تلاش می‌کند، به ذائقه و مذاق غربی‌ها خوش نمی‌آید و او را مورد تحریم قرار می‌دهند.  در صورتی که او یک قهرمان ملی برای ایرانیان است. آنها گفتند که اموالش را در انگلیس بلوکه می‌کنند. ما هیچ ابایی نداریم که اگر ایشان اموالی دارند، در آنجا بلوکه کنند. این حرف آنها نشان می‌دهد اصلا شناختی از مسائل خبرنگاران ندارند و نه‌تنها از خبرنگاران نمی‌دانند، بلکه شناختی هم از سایر موضوعات ندارند. بنابراین یک اقدام غیرقابل توجیه و ضدگردش آزاد اطلاعات و بی‌حاصل است.»

اما تحریم علی رضوانی واکنش‌های فراوانی را نیز از سوی کاربران در فضای مجازی به همراه داشته است که به برخی از آن‌ها اشاره می‌شود.
 

 

▪️ تحریم #علی_رضوانی در واقع نگرانی و مخالفت انگلیس با حرف های #بدون_تعارف ملت ایران است

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر