logo
امروز : چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰:۵۲
[ شناسه خبر : ۲۴۴۶۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]

معرفی شهرهای ملی صنایع‌دستی ایران

معرفی-شهرهای-ملی-صنایع‌دستی-ایران
معاون صنایع‌دستی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از ثبت دو شهر استان سمنان به‌عنوان شهرهای ملی صنایع‌دستی خبر داد.

به گزارش موج رسا; پویا محمودیان، معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در نخستین جلسه از سلسله جلسات پنجمین شورای راهبردی انتخاب شهرها و روستاهای ملی صنایع‌دستی با حضور برخی از مقامات و مسؤولان استانی ازجمله فرمانداران، مدیران کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان‌ها، شهرداران و نمایندگان مجلس از استان‌های سمنان، مرکزی و همدان در عمارت تاریخی کوشک، از ثبت دو شهر استان سمنان به‌عنوان شهرهای ملی صنایع‌دستی خبر داد.

در این جلسه، پرونده‌های پنج نامزد از این سه استان مورد بررسی قرار گرفت و درنهایت مهدی‌شهر در رشته شماره‌دوزی سنگسر و کلاته‌خیج در رشته دست‌بافته‌های سنتی (تانه‌بافی) از استان سمنان و تفرش در رشته تفرشی‌دوزی از استان مرکزی به‌عنوان شهر ملی صنایع‌دستی ثبت شدند.

ثبت ملی شهرها و روستاهای صنایع‌دستی، ضمن ایجاد آمادگی به‌منظور حضور آن‌ها در رقابت ثبت جهانی شورای جهانی صنایع‌دستی، برای تولیدکنندگان منطقه موردنظر امتیازهای بسیاری را مانند افزایش اشتغال به‌واسطه اعتبار و هویت‌بخشی، آگاهی‌بخشی، ترویج و همچنین رشد گردشگری داخلی و حتی خارجی و رونق اقتصادی به دنبال دارد./فارس

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر