logo
امروز : یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۳۹
[ شناسه خبر : ۲۴۴۶۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]

نشست باقری با مذاکره کنندگان سه کشور اروپایی

نشست-باقری-با-مذاکره-کنندگان-سه-کشور-اروپایی
امروز علاوه بر برگزاری نشست‌ها در سطوح مختلف بین حاضران در مذاکرات وین، مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران با مذاکره کنندگان سه کشور اروپایی دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش موج رسا; امروز (شنبه) ۲۰ آذر ماه و در ادامه دور هفتم مذاکرات بین ایران و گروه ۱+۴ (آلمان، فرانسه، انگلیس، روسیه و چین) در خصوص رفع تحریم‌ها، رایزنی‌ها در سطوح مختلف در جریان بود.

بر همین اساس عصر امروز علی باقری مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران با مذاکره کنندگان سه کشور اروپای در هتل کوبورگ در نشستی به گفت‌وگو پرداخت.

علاوه بر این رایزنی‌ها در سطوح و فرمت‌های مختلف بین هیأت‌های حاضر در وین در جریان بود. همچنین قرار است فردا (یکشنبه) نیز نشست‌هایی به صورت دو و چندجانبه بین هیأت‌های شرکت کننده در این مذاکرات برگزار شود.

علی باقری مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات وین امروز (شنبه) در گفت‌وگویی  با بیان این‌که موضوعات اختلافی ۶ دور مذاکره قبلی در وین هنوز حل نشده و روی میز است، تصریح کرد که ایران چیزی کمتر از برجام را نخواهد پذیرفت. (اینجا بخوانید)

به گزارش فارس، دور هفتم مذاکرات در دولت جدید ایران (دولت سیزدهم) دوشنبه هشتم آذر ماه با برگزاری نشست افتتاحیه کمیسیون مشترک برجام آغاز شد و توافق شد که کارگروه رفع تحریم‌ها روز سه‌شنبه برگزار شود و بعد از آن هم کارگروه هسته‌ای در سطح کارشناسان تشکیل جلسه داد و در نهایت چهارشنبه شب دهم آذر ماه هیأت ایرانی به ریاست علی باقری معاون سیاسی وزیر امور خارجه دو سند به طرف مقابل ارائه کرد شامل رفع تحریم‌ها و موضوعات هسته‌ای. در پی درخواست طرف اروپایی برای مشورت با پایتخت‌ها تنفسی در این مذاکرات ایجاد و دوباره روز (پنجشنبه) ۱۸ آذر ماه با برگزاری نشست افتتاحیه کمیسیون مشترک برجام این مذاکرات از سر گرفته شد که هنوز هم در وین در جریان است./فارس

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر