logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۶:۱۳
[ شناسه خبر : ۲۴۴۴۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی:

روال گذشته در خصوص یارانه‌ها و ارز ۴۲۰۰ تومانی محکوم به شکست است/ضرورت توجه به عدالت محوری در بودجه سال آینده

روال-گذشته-در-خصوص-یارانه‌ها-و-ارز-۴۲۰۰-تومانی-محکوم-به-شکست-است-ضرورت-توجه-به-عدالت-محوری-در-بودجه-سال-آینده-
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: روال گذشته در خصوص یارانه‌ها و ارز ۴هزار و ۲۰۰ تومانی محکوم به شکست است.

مصطفی طاهری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: در بودجه سال آینده باید به تراز عملیاتی درآمد و هزینه توجه شود به این معنا که درآمدها واقعی و پایدار بوده و شامل اوراق و فروش اموال نشود.

وی گفت: در بودجه سال آینده اختلاف درآمد با هزینه‌های دولت نباید عدد بزرگی باشد و به یک معنای دیگر نباید با کسری بودجه مواجه شویم.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی برضرورت توجه به عدالت در پرداخت در بودجه سال آینده تاکید کرد و افزود: مسیری که در خصوص دستگاه‌ها و کارمندان دولتی طی شده مسیر درست و عدالت محوری نبوده است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ساماندهی شرکت‌های دولتی به عنوان مثال رابطه دولت با شرکت نفت و احکام انظباطی باید در بودجه سال آینده مورد توجه باشد که انتظار ما هم همین است.

طاهری یادآورشد: انتظار داریم افزایش پرداخت حقوق برای افراد دارای درآمد بالا کمتر بوده و برای افراد دارای درآمد کمتر بیشتر افزایش یابد که این امر در رسیدن به مسیر عدالت بیشتر کمک می‌کند.

وی برضرورت ساده سازی بودجه تاکید کرد و گفت: در سال‌های گذشته جداول و ردیف‌های بودجه بسیار پیچیده و شامل ۱۰ هزار جدول می‌شد که بررسی آنها عملا بسیار زمانبر بود.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی یادآورشد: روال گذشته در خصوص یارانه‌ها و ارز ۴هزار و ۲۰۰ تومانی محکوم به شکست است و انتظار داریم در بودجه ارز تک نرخی و متناسب با قیمت بازار باشد چرا که دو یا چند نرخی بودن ارز فسادزا است و رانت در جیب عده‌ای بوده و مردم بهره‌ای از آن نمی‌برند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در بودجه سال آینده بحث‌های مربوط به صادرات و واردات باید تک نرخی شود، ادامه داد: انتظار داریم بسیاری از مشکلات سال‌های گذشته در بودجه سال آینده حل شود.//ن

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر