logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۳۳
[ شناسه خبر : ۲۴۴۴۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
امام جمعه سلطانیه:

ایران در مذاکرات فقط رفع تحریم ها را دنبال می‌کند

ایران-در-مذاکرات-فقط-رفع-تحریم-ها-را-دنبال-می‌کند
امام جمعه سلطانیه با اشاره به مذاکرات جمهوری اسلامی ایران برای رفع تحریم ها، گفت: ایران در مذاکرات فقط رفع تحریم ها را دنبال می‌کند.

به گزارش موج رسا; حجت الاسلام حسینی نسب در خطبه های پیش از نماز جمعه،  با توصیه به تقوای الهی و دوری از گناه و معصیت، اظهار کرد‌؛ فرهنگ ذهن و رفتار عمومی جامعه را شکل می‌دهد و انقلاب اسلامی پیش از اینکه انقلاب سیاسی باشد، انقلاب فرهنگی است و نباید از بُعد فرهنگی انقلاب اسلامی غافل شد.

امام جمعه سلطانیه با بیان اینکه نباید در هدایت فرهنگی جامعه کوتاهی شود، افزود: در مسئله عفاف و حجاب و جلوگیری از بدپوششی و بی حجابی بعنوان بخشی از مهندسی فرهنگی کشور باید برنامه ریزی شود.
وی با اشاره به انتخاب شهردار جدید سلطانیه، ادامه داد: شهرداری در سه سطح، خدمات به مردم، حفظ و توسعه فضای سبز و فرهنگ با مردم ارتباط دارد.
حسینی نسب با تاکید بر  استفاده از ظرفیت گردشگری شهر، تصریح کرد: شهرداری در خدمات رسانی به همه جای شهر یکسان توجه کند.
وی با اشاره به اخبار منتشر شده مبنی بر اعزام کاروان‌های زیارتی به عتبات عالیات از طریق هوایی، عنوان کرد: هر چند این اقدام برای سلامت زائران مفید است، اما باید طوری برنامه ریزی شود که همه عاشقان اهل بیت خصوصا اقشار کم درآمد هم محروم نمانند.
امام جمعه سلطانیه با اشاره به مذاکرات گروه ۱+۴ و ایران با هدف رفع تحریمهای ظالمانه آمریکا، افزود: تهدیدهای آمریکا، رژیم صهیونیستی و سه کشور اروپایی خللی در اراده ایران وارد نکرد و تلاش آمریکا برای زودتر تمام شدن مذاکرات نتیجه ای نداد.
 وی بیان کرد: ایران به همه تعهدات خود عمل کرده و در مذاکرات فقط رفع تحریمهای ظالمانه را دنبال می‌کند و در دور اول مذاکرات متون پیشنهادی خود را هم ارائه کرده و منتظر پاسخ منطقی و مستدل غرب است و غرب باید تصمیم جدی بگیرد.
حسینی نسب با بیان اینکه آمریکا در قبال رفع تحریم، توافق موقت را مطرح می کند و هدف از توافق موقت، خرید زمان و تاثیرگذاری بر اقتصاد کشور و شرطی کردن اقتصاد ایران است، افزود: طرح توافق موقت هم نشانه عدم پایبندی غرب به برجام است و هم شامل رفع تحریم ها نمی‌شود و هم بر خلاف مصوبه راهبردی مجلس است و نشان می‌دهد آمریکا و  اروپا دو روی یک سکه اند و می‌خواهند مذاکرات را به حاشیه بکشانند.  
وی خاطر نشان کرد: با اصلاح ساختار معیوب اقتصادی، بسته شدن بودجه واقعی و بدون کسری، برخورد با حقوقهای نجومی، شفاف شدن پرداختها و دریافت‌های همه حقوق بگیران و ثبت آن در سامانه حقوق و اصلاح ساختار مالیاتی می‌تواند در بهبود اقتصاد موثر باشد.
امام جمعه سلطانیه با بیان اینکه معافیت مالیاتی هر چند یک نوع تشویق است، ابراز کرد: معافیت مالیاتی به نوعی هم فرار مالیاتی قانونمند است چرا که مالیات واقعی پرداخت نمی‌شود.
وی با تبریک سالروز ولادت حضرت زینب کبری سلام الله علیها و با اشاره به برخی از فضائل آن حضرت و با بیان اینکه حضرت زینب (س) مظهر همه خوبی ها و مصداق یک انسان و بهترین الگوست، افزود: حضرت زینب (س) هم راه شناس و هم راهنماشناس بود و لذا معرفت زینب، بصیرت زینب و شجاعت زینب و عفاف و حجاب زینب چهار درس ماندگار شخصیت بزرگ بانوی کربلا برای محبان و عاشقان است.
حسینی نسب با تبریک روز پرستار و تجلیل از تلاش پرستاران و کادر درمان خصوصا در مقابله با بیماری کرونا، سلامت را اولویت جوامع بشری و لحظه لحظه کار پرستار را حسنه الهی دانست و تاکید کرد: ولادت حضرت زینب کبری سلام  الله علیها روز پرستار نامگذاری شده تا پرستاران از او الگو بگیرند و زینب مظهر عفاف و حیا بود.
وی با گرامیداشت سالروز شهادت آیت الله دستغیب سومین شهید محراب نماز جمعه، تصریح کرد: کتاب‌های ایشان از جمله قلب سلیم، گناهان کبیره و داستان‌های شگفت را مطالعه کنید.//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر