logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۳۷
[ شناسه خبر : ۲۴۴۳۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]

کاهش 10 برابری فوتی‌های کرونا در دولت سیزدهم

کاهش-10-برابری-فوتی‌های-کرونا-در-دولت-سیزدهم
رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: در شرایطی که روزانه ۷۰۰ مورد فوتی بر اثر ابتلا به کرونا در کشور ثبت می‌شد توانستیم در عرض چهار ماه این آمار را با کاهش ۱۰ برابری به ۷۰ مورد فوتی کاهش دهیم.

به گزارش موج رسا; محمدمهدی گویا امروز در در چهل و چهارمین جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا، اظهار داشت: با روی کار آمدن دولت سیزدهم توانستیم در کمتر از ۴ ماه گذشته پوشش واکسیناسیون کرونا در کشور را از ۱۴ میلیون به ۱۰۹ میلیون دز افزایش دهیم.

وی با اشاره به اهمیت واکسیناسیون عمومی در کشور، ادامه داد: در شرایطی که روزانه ۷۰۰ مورد فوتی بر اثر ابتلا به کرونا در کشور ثبت می‌شد توانستیم در عرض چهار ماه این آمار را با کاهش ۱۰ برابری به ۷۰ مورد فوتی کاهش دهیم.
 
وی با تاکید بر اینکه واکسیناسیون به تنهایی عامل کاهش موارد ابتلا و مرگ‌ومیر نیست، گفت: رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی بویژه عدم حضور دسته‌جمعی در اجتماعات مختلف که بارها تاکید شده، می‌تواند در کاهش زنجیره انتقال بیماری کرونا موثر باشد.

۶۴ درصد جمعیت آذربایجان شرقی دز دوم واکسن کرونا را دریافت کردند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز در این جلسه گفت: ۷۳.۸ درصد کل جمعیت استان دز اول و ۶۴ درصد دز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.
 
بهمن نقی‌پور ادامه داد: واکسیناسیون دانش‌آموزان استان به حدود ۸۹ درصد رسیده و ۶۵‌.۵ درصد از مادران باردار نیز واکسینه شده‌اند.
 
وی در خصوص تزریق دوز سوم واکسن نیز اظهار داشت: افراد بالای ۶۰ سالی که از زمان دریافت دوز دوم واکسن اسپوتنیک یا آسترازنیکای آن‌ها شش ماه گذشته و یا افراد بالای ۴۰ سالی که از زمان تزریق دز دوم واکسن سینوفارم و برکت آن‌ها سه ماه گذشته است می‌توانند جهت دریافت دز سوم به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.

در این جلسه همچنین مدیران کل ورزش و جوانان و راه و شهرسازی استان درخصوص میزان رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در مراکز ورزشی و پایانه‌های حمل‌ونقل به ارائه گزارش پرداختند.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر