logo
امروز : دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۳۶
[ شناسه خبر : ۲۴۴۲۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان مطرح کرد؛

توجه جدی دستگاه‌های اجرایی زنجان برای اقامه نماز جماعت

توجه-جدی-دستگاه‌های-اجرایی-زنجان-برای-اقامه-نماز-جماعت-
نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان گفت: دستگاه‌های اجرایی استان زنجان به اقامه نماز جماعت در ادارات توجه جدی دارند.

به گزارش موج رسا; آیت‌الله شیخ علی خاتمی امروز در اجلاسیه استانی نماز در حسینیه اعظم زنجان، اظهارداشت: همت مردم موجب شده زنجان به عنوان پایتخت شور و شعور حسینی در حوزه نماز موفقیت‌های خوبی را به دست آورد.

وی با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی استان زنجان به اقامه نماز جماعت در ادارات توجه جدی دارند، افزود: دستگاه‌های برتر هر ساله تجلیل می‌شوند.

امام جمعه زنجان خاطرنشان کرد: پیش از شیوع بیماری کرونا نماز جماعت در مدارس استان برگزار می‌شد که نتایج مطلوبی داشت اما با شیوع این بیماری در مواقعی که رنگ کرونایی استان اجازه داد، نمازهای جماعت در مدارس برگزار شد.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان با اشاره به اجرای طرح پیوند نماز مسجد و مدرسه در مدارس استان، بیان داشت:  امیدواریم با بازگشایی مدارس این طرح ادامه یابد.

آیت‌الله خاتمی گفت: کسب رتبه‌های برتر توسط دستگاه‌های اجرایی استان در زمینه اقامه نماز جماعت نشان از فعالیت مدیران در این حوزه و اقامه ستون دین در سازمان‌های استان است.

وی با اشاره به بیانات امیرالمومنین(ع) در نهج البلاغه در خصوص نماز، یادآورشد: در نامه‌ای از سوی آن حضرت به یکی از والیان حکومتی امده است که همه کارهای تو تابع نماز است، به این معنا که همه افراد در هر مسئولیتی باید به اقامه نماز بی‌توجه نباشند.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه در رده‌های نیروهای نظامی و انتظامی استان نمازهای جماعت به صورت منظم برپا می‌شود، افزود: از سوی فرماندهان نظامی به این مهم تاکید شده است.

حجت‌الاسلام علی یوسفی نیز در این مراسم تصریح کرد: همراهی نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان و مسئولان نهادهای فرهنگی موجب اجرای برنامه‌های مطلوب در حوزه نماز به ویژه در مدارس شده است.

وی با بیان اینکه در آخرین اجلاسیه نماز در کشور، نوجوان زنجانی به عنوان برترین فعال حوزه نماز انتخاب شد، افزود: در زمینه اقامه نماز در مدارس اقدامات خوبی انجام شده است.

این مسئول بیان داشت: بسیاری از فعالیت‌های حوزه نماز در استان به دلیل شیوع بیماری کرونا متوقف شده و یا در فضای مجازی پیگیری می‌شود.

رئیس ستاد اقامه نماز استان زنجان از برگزاری جشنواره طلوع و مسابقات کتابخوانی در حوزه نماز خبرداد و گفت: جشن‌های تکلیف دانش‌آموزان نیز به دلیل شیوع بیماری کرونا به صورت مجازی برگزاری می‌شود.

نمایشگاه

حجت‌الاسلام یوسفی خاطرنشان کرد:  براساس اعلام معاونت ارزیابی ستاد اقامه نماز کشور، استان زنجان جزو استان‌های برتر در حوزه نماز در بخش اقامه نماز جماعت دستگاه‌های اجرایی شناخته شده است.

وی از تولید 400 برنامه رادیویی با اساتید تخصصی نماز و پخش آن خبرداد و گفت: برنامه‌های خوبی در حوزه نماز در استان اجرایی شده است.

این مسئول با اشاره به برگزاری باشکوه نمازهای ظهر عاشورا در زنجان، یادآورشد: امیدواریم با مساعدت فعالان نماز فعالیت‌های موثرتری در توسعه و ترویج نماز در استان برگزار شود.

رئیس ستاد اقامه نماز استان زنجان با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص ترویج نماز در بین نوجوانان، گفت: نماز باید در همه ارکان جامعه ساری و جاری شود.//ن

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر