logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۳۷
[ شناسه خبر : ۲۴۴۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
معاون عمرانی استاندار زنجان:

گردشگری از راهکارهای تقویت اقتصاد روستا است/ تقویت جشنواره ها عامل افزایش تقاضای سفر

گردشگری-از-راهکارهای-تقویت-اقتصاد-روستا-است-تقویت-جشنواره-ها-عامل-افزایش-تقاضای-سفر-

معاون عمرانی استاندار زنجان گفت: گردشگری یکی از راهکارهای تقویت اقتصاد روستاها محسوب می شود که باید به این موضوع توجه شود.

به گزارش موج رسا; جواد رحمتی در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر اظهار داشت: انتظار ما از دستگاه های اجرایی استان زنجان انجام وظایف و ارائه امکانات مناسب به گردشگران است.

وی برضرورت نظارت درست و مستمر به خدمات دستگاه های اجرایی در این ایام تاکید کرد و گفت: هر چه امکانات مطلوبتری در اختیار گردشگران قرار داده شود،چهره خوبی از استان به نمایش می گذارد.

معاون عمرانی استاندار زنجان با بیان اینکه دستگاه های امنیتی و انتظامی امنیت کامل سفرهای تابستانی را فراهم کنند، بیان داشت: آلودگی ها و مسمویت ها باید مورد توجه قرار گرفته و اطلاع رسانی مناسبی به مردم صورت گیرد.

رحمتی خاطرنشان کرد: ارائه کیفی خدمات نیز در طول تابستان ضروری است و دستگاه های اجرایی نیز باید مورد نظارت قرار گیرند تا خدمات بهتری را ارائه کنند.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره ها در مناطق مختلف استان،گفت: ضروری است فرمانداری ها جشنواره هایی را در این ایام تعریف کنند.

این مسئول برضرورت رفع موانع فیزیکی جاده ها تاکید کرد و گفت: تهمیدات لازم برای عبور ایمن مسافران و خودروها از عملیات های عمرانی با تعبیه علامت اندیشیده شود.

معاون عمرانی استاندار زنجان ادامه داد: ایجاد تنوع خدمات در مناطق حادثه خیز ضرروری است که خدمات موقت نیز می تواند ارائه شود.

رحمتی برضرورت برپایی چادرهای نماز علاوه بر فعالیت مساجد تاکید کرد و گفت: از امکانات دستگاه های اجرایی برای ایجاد تنوع در مسیر راه ها باید استفاده شود.

وی با بیان اینکه دستگاه های اجرایی نباید به کارهای روتین در زمینه ارائه خدمات بپردازند،یادآور شد:باید با ایجاد تنوع برنامه های مطلوبی در استان برای گردشگران اجرایی شود.

این مسئول بر ضرورت معرفی روستاها در تابستان تاکید کرد وگفت: در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال باید ظرفیت های اشتغال روستاییان معرفی شود.

معاون عمرانی استاندار زنجان ادامه داد: فرهنگ صحیح زندگی طبیعی و روستایی و خودکفایی روستایی باید در قالب جشنواره های مختلف معرفی شود.

رحمتی بیان داشت: موضوع معیشت روستایی از دو سال گذشته در استان آغاز شده است و در این زمینه جشنواره مستقل برای روستاهای استان برگزار می شود.

وی گفت: 27 درصد کشور استان زنجان 37 درصد دارای ترکیب جمعیتی است که می توان ماندگاری روستاییان را تقویت کرده و مهاجرت معکوس در روستاها عملیاتی شود.

معاون عمرانی استاندار زنجان گردشگری را یکی از راهکارهای تقویت اقتصاد روستا عنوان کرد و افزود: معرفی طبیعت های بکر شهرستان های استان می تواند در این زمینه مثمر ثمر باشد.

وی با اشاره به نزدیکی استان زنجان به مرکز کشور، گفت: این ظرفیت مطلوبی است که باید در زمینه گردشگری از آن بهره برد.

این مسئول تقویت جشنواره ها موجب افزایش تقاضای سفر به استان زنجان می شود، افزود: توسعه بخش های دیگر گردشگری ضروری است.

 

*افزایش چشمگیر حضور گردشگران در استان زنجان

تمجیدی، مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان نیز در این جلسه اظهار داشت: طی چند سال اخیر شاهد تحولات چشمگیر در مسافرت های نوروزی و تابستانی هستیم.

وی افزود: در تعطیلات نوروزی 25 هزار نفر در مدارس استان اسکان یافتند و برای سفرهای تابستانی نیز مدارس برای حضور گردشگران آماده سازی می شود.

وی از رزرو اینترنتی مدارس از 15 خرداد خبر داد و گفت: از 25 خرداد نیز مسافران در استان اسکان دارند.

 

*سامانه مکان یابی مساجد راه اندازی شده است

"سعید ناصری" رئیس ستاد اقامه نماز استان زنجان از ارائه سامانه مکان یابی مساجد در سطح کشور خبر داد و گفت: در شهر زنجان نیز سامانه در اختیار شهرداری قرار گرفته است که امیدواریم در دسترس قرار گیرد.

وی گفت: مشکلی در نمازخانه پیامبر اعظم در آزاده راه زنجان- تبریز وجود دارد که ضروری است نسبت به بهینه سازی آن اقدام شود.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر