logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۵۶
[ شناسه خبر : ۲۴۴۰۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]

آغاز نشست‌های غیر رسمی در وین

-آغاز-نشست‌های-غیر-رسمی-در-وین
نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین اتریش خبر داد که نشست‌های غیررسمی درباره رفع تحریم‌های آمریکا علیه ایران در وین اتریش آغاز شده است.

به گزارش موج رسا; «میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین اتریش از آغاز نشست‌های غیررسمی در وین اتریش برای از ادامه مذاکرات ایران و گروه1+4 خبر داد.

وی در پیامی در توییتر نوشت: «نشست‌های غیررسمی در راستای آماده سازی از سرگیری دور هفتم گفت‌وگوهای وین درباره برجام که پیشتر آغاز شده بود، از سر گرفته شد».

اولیانوف در پیام توییتری دیگری به گفت‌وگوهای سه‌شنبه شب «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه و «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا اشاره کرد و گفت که پوتین و بایدن در گفت‌وگوی مجازی خود ابراز امیدواری کردند که گفت‌وگوهای وین درباره برجام که در پایان ماه نوامبر از سرگرفته شده، به نتایج قابل قبول برای همه منجر شود.

پیشتر نیز «ژان ایو لودریان» وزیر خارجه فرانسه شامگاه سه‌شنبه خبر داده بود که ادامه مذاکرات با ایران در وین، روز پنجشنبه از سرگرفته خواهد شد. (جزئیات بیشتر)

دور جدید مذاکرات ایران و گروه ۱+۴ برای رفع تحریم‌های آمریکا علیه ایران، هفته گذشته در وین برگزار و ایران دو سند را به طرف مقابل در حوزه رفع تحریم‌ها و موضوع هسته‌ای ارائه داد و بنا بر درخواست طرف‌های اروپایی برای مشورت با پایتخت‌هایشان درباره این دو سند مقرر شد تنفسی در گفت‌وگوها صورت بگیرد و دوباره این هفته از سر گرفته شود که براساس توافق باقری و مورا روز پنجشنبه این گفت‌وگوها در شهر وین مجدد از سر گرفته خواهد شد./فارس

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر