logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۵۶
[ شناسه خبر : ۲۴۴۰۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان خبرداد

تزریق ۷۲ درصدی دوز اول واکسن کرونا در زنجان

تزریق-۷۲-درصدی-دوز-اول-واکسن-کرونا-در-زنجان
رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان با اشاره به میزان واکسیناسیون کرونا، گفت: ۷۲ درصد مردم دو دوز واکسن کرونا دریافت کرده اند.

به گزارش موج رسا; پرویز قزلباش امشب در جلسه ستاد مبارزه با ویروس کرونا استان زنجان با بیان اینکه روند کاهش بیماری کرونا در استان ادامه دارد، اظهار کرد: سرعت کاهش بیماری بسیار کم شده و در خیلی از نقاط استان روند کاهش بیماری خطی شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در استان زنجان ۱۴۴ بیمار در بیمارستانهای استان بستری هستند، ابراز کرد: از ۸۰۰ تخت مخصوص بیماران کرونایی ۱۸ درصد اشغال است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان با بیان اینکه ۶۲۵ هزار تست pcr در طی این مدت گرفته‌ایم، تصریح کرد: چالش تامین کیت‌های آزمایشگاهی استان را تحت و شعاع قرار داده در روز های اخیر دچار مشکل شدیم و امروز هم به خاطر مشکلات مالی و هنوز این مشکل را داریم.

وی با بیان اینکه در هفته دوم آذر شاهد روند کاهش بیماری در استان بودیم، عنوان کرد: استان در دو جا مشکل جدی دارد و ممکن است استان را سر زبان بیندازد.

قزلباش با بیان اینکه قرمز شدن شهرستانی باعث می شود که استان مورد توجه واقع شود، افزود: متاسفانه در شهرستان خرمدره از روز های اول درگیر با ویروس کرونا وجود داشته است.

وی با بیان اینکه ۳۸ درصد شهرستان طارم در رنگ بندی کرونایی رنگ نارنجی دارد، تاکید کرد: احتمال قرمز شدن این شهرستان طی روزهای آینده وجود دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان با بیان اینکه وجود pcr مثبت نشان دهنده گردش ویروس در جامعه است، ادامه داد: خوشبختانه در زنجان روند کاهش را شاهد هستیم.

وی با بیان اینکه رنگ شهرستان ابهر هفته گذشته آبی شد، ابراز کرد: متاسفانه روند مرگ و میر متناسب با بستری ها نیست و مرگ ها و میرها دوسه هفته اخیر خودشان را نشان می‌دهد.

قزلباش با بیان اینکه در موج پنجم خدابنده به لحاظ بستری بیماران کرونایی بدترین وضعیت را داشت، تصریح کرد: در هفته اخیر در شهرستان طارم بیماری کرونا افزایش داشته است و روند بیماری در شهرستان سلطانیه نیز خطی است.

وی با بیان اینکه در شهرستان طارم یک هزار و ۵۹۱ و در شهرستان زنجان یک هزار ۲۶۰ دانش آموز به ازای هر ۱۰۰ هزار دانش آموز کرونا گرفته اند، خاطر نشان کرد: در کل استان ۹۴۲ دانش‌آموز به ازای هر ۱۰۰ هزار دانش آموز به بیماری کرونا مبتلا شده اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان با بیان اینکه انتشار ویروس کرونا در بین دانش‌آموزان در مجموع نزولی داشته است، تاکید کرد: در شهرستان طارم روند انتشار ویروس کرونا در بین دانش آموزان طارم افزایش یافته و شهرستان ایجرود در  آذر ماه این روند بیشتر شده است.

وی با بیان اینکه در افراد دارای سابقه واکسیناسیون حدود ۵ برابر احتمال ابتلا به بیماری کرونا کاهش می‌یابد، افزود: افرادی که دو دوز واکسن تزریق کرده اند ۶ برابر احتمال مرگ به واسطه کرونا کاهش می‌یابد.

قزلباش با بیان اینکه در بین بیماران که واکسن تزریق کرده اند ۴ برابر احتمال بستری به واسطه کرونا کاهش می‌یابد، تصریح کرد: ۷۲ درصد از مردم دو دوز واکسن کرونا را دریافت کرده اند.  

وی با بیان اینکه یکی از اشتباهات کشور های خارجی در اوج گیری دوباره ویروس کرونا عدم تزریق دوز سوم واکسن بوده است، عنوان کرد: در برخی از کشور ها عادی انگاری و عدم تزریق واکسن عواقب بدی را داشته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان با اشاره به سویه جدید ویروس کرونا، ابراز کرد: تجربه نشان می‌دهد که این ویروس کشور را درگیر خواهد کرد.

وی با بیان اینکه در خصوص رعایت پروتکل ها وضعیت خوبی نداریم، ادامه داد: در خصوص رعایت پروتکل های بهداشتی نسبت به قبل بهتر شده ایم و در استان ۴۹ درصد مردم پروتکل ها را رعایت می‌کنند.//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر