logo
امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۰۸
[ شناسه خبر : ۲۴۳۹۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
مدیرکل میراث فرهنگی استان زنجان:

احیا و توسعه صنایع دستی بومی استان زنجان ضروری است

احیا-و-توسعه-صنایع-دستی-بومی-استان-زنجان-ضروری-است
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با تاکید بر ضرورت احیا و توسعه صنایع دستی بومی استان زنجان گفت: اولویت وزارت میراث فرهنگی راه‌اندازی، تقویت و توجه بنگاه‌های زودبازده صنایع دستی است.

امیر ارجمند امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: صنعتگرانی که دارای کارگاه صنایع دستی مسگری بوده و به صورت دستی فعالیت می‌کنند، از حمایت‌های میراث فرهنگی در بخش‌های مختلف برخوردار می‌شوند.

وی با بیان اینکه کارگاه‌های صنایع دستی که از اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان پروانه فعالیت دارند می‌توانند نسبت به تولید دستی صنایع دستی اقدام کنند، افزود: این صنعتگران مشمول همه آیتم‌های حمایت می‌شوند.

 این مسئول یادآور شد: بخشی از تولیدات مس در زنجان به صورت صنعتی بوده و با راه‌اندازی خط تولید نسبت به تولید اقدام می‌شود که این صنعتگران مجوزهای خود را از سازمان صمت دریافت می‌کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان تصریح کرد: این صنایع باید حمایت‌های لازم را از سازمان صمت دریافت کرده و اگر مشمول معافیت مالیاتی می‌شوند، از طریق این سازمان باید انجام شود.

ارجمند ادامه داد: نگاه دولت جدید و اولویت وزارت میراث تمرکز بر حوزه‌های گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی است که امیدواریم شاهد اتفاقات خوب در استان باشیم.

وی با بیان اینکه اولویت وزارت میراث فرهنگی تقویت و توجه بنگاه‌های زودبازده صنایع دستی است، افزود: احیا و توسعه صنایع دستی بومی در استان مورد توجه است.

این مسئول خاطرنشان کرد: در حال حاضر 85 هزار هنرمند و صنعتگر صنایع دستی در استان زنجان فعالیت می‌کنند که دارای مجوز بوده و از حمایت‌های میراث فرهنگی برخوردار هستند.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر