logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۲۸
[ شناسه خبر : ۲۴۳۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل میراث فرهنگی زنجان خبر داد

آغاز طرح تابستانی سفر از اول تیرماه در زنجان/ زنجان مقصد اصلی گردشگران

آغاز-طرح-تابستانی-سفر-از-اول-تیرماه-در-زنجان-زنجان-مقصد-اصلی-گردشگران-

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان طرح تابستانی سفر از اول تیرماه همزمان با سراسر کشور در استان زنجان آغاز می شود.

به گزارش موج رسا; یحیی رحمتی در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان زنجان اظهار داشت: همزمانی ایام تابستان با عید فطر و پایان ماه رمضان موجب افزایش گردشگران می شود که زنجان چند سالی است به عنوان مقصد اصلی گردشگران محسوب می شود.

وی با بیان اینکه در سال گذشته با توجه به افزایش میزان اقامت با کمبود ظرفیت هتل ها و مراکز اقامتی مواجه بودیم، افزود: برنامه ریزی های لازم در این زمینه انجام شده است.

وی گفت: بر اساس مصوبه هئیت وزیران ستاد خدمات سفر دائمی شد و در سطوح شهرستان، استان و ملی فعالیت های خود را انجام می دهد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان از ارائه خدمات به گردشگران خبر داد و گفت: اجرای برنامه های فرهنگی و اجتماعی،اجرای تورهای استان گردی و تورهای خاص که جشنواره های گیلاس، ییلاق، آش ایرانی و روستا، به همین منظور برگزار می شود.

رحمتی با بیان اینکه شناسایی نقاط ضعف و قدرت و اطلاع رسانی و تبلیغ و هماهنگی با سازمان ها و دستگاه های اجرایی و جلب مشارکت در اجرای طرح، ایجاد نظام پاسخگویی مناسب برای گردشکران از برنامه های پیش بینی شده است.

وی از توزیع همزمانی و هم مکانی سفر با معرفی جاذبه های گردشکری خبر داد و گفت: ارائه خدمات انتظامی و ترافیکی و ایمنی با مشارکت دستگاه های عضو ستاد اجرایی می شود.

این مسئول میزان اقامت،میزان بازدید و میزان بازدیدهای نظارتی را از برنامه های ستاد اجرایی خدمات سفر عنوان کرد و افزود:تشکیل کمیته نظارت از دیگر برنامه های پیش بینی شده است که نظارت بر مراکز خدماتی، رفاهی، تفریحی،توریسیتی و مراکز بین راهی انجام می شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان خاطرنشان کرد: بزرگترین نمایشگاه صنایع دستی کشور همزمان با برگزاری جشنواره آش در 8 تا 11 شهریور ماه سال جاری در زنجان برگزار می شود.

رحمتی با اشاره به اینکه امسال معرفی مناطق کمتر شناخته شده در برنامه های اداره کل قرار دارد،افزود: طراحی سفرهای ارزان برای خانواده ها نیز مورد توجه ستاد اجرایی سفر است.

وی ادامه داد: 250 هزار اقلام تبلیغاتی،پوستر و سی دی در بین گردشگران توزیع می شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان از فعال کردن دفاتر خدمات مسافرتی استان خبر داد و گفت: طرح تابستان از اول تیرماه تا 31 شهریور ماه برگزار می شود.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر