logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۲۴
[ شناسه خبر : ۲۴۳۳۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
رئیس اتحادیه بنکداران، آجیل و خشکبار زنجان خبرداد

افزایش 80 درصدی قیمت آجیل در چند سال گذشته در استان زنجان/ کاهش قدرت خرید مردم برای خرید آجیل

افزایش-80-درصدی-قیمت-آجیل-در-چند-سال-گذشته-در-استان-زنجان-کاهش-قدرت-خرید-مردم-برای-خرید-آجیل
رئیس اتحادیه بنکداران، آجیل و خشکبار زنجان با اشاره به کاهش قدرت خرید مردم برای خرید آجیل گفت: قیمت آجیل در زنجان در چند سال گذشته حدود 80درصد افزایش یافته است.

مرتضی انتصار امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: در حال حاضر قیمت آجیل در هر کیلو نسبت به سال گذشته 30 تا 35 درصد افزایش دارد.

وی با بیان اینکه برخی از ارقام آجیل تا 50 درصد نیز با افزایش قیمت مواجه بوده است، افزود: قیمت آجیل خارجی با ایرانی متفاوت است.

این مسئول ارز خارجی، رکود و خشکسالی را تاثیرگذار در افزایش قیمت آجیل عنوان کرد و گفت: میزان فروش آجیل نسبت به سال گذشته 40 درصد کاهش یافته است.

رئیس اتحادیه بنکداران، آجیل و خشکبار زنجان خاطرنشان کرد: در حال حاضر قیمت فروش آجیل نسبت به چند سال گذشته به دلیل کاهش قدرت خرید مردم و نوسان قیمت ارز تا 80 درصد افزایش یافته است.

انتصار تصریح کرد: برخی از کالاها نسبت به آجیل سه تا چهار برابر دارای قیمت افزایشی است اما کاهش قدرت خرید مردم موجب شده تا میزان فروش به شدت کاهش یابد.

وی از فعالیت 75 واحد آجیل فروشی در استان زنجان خبرداد و گفت: به دلیل افزایشی بودن قیمت فعالیت سایر واحدهایی که اقدام به فروش آجیل در مناسبت‌ها می‌کردند، کاهش یافته است.

این مسئول در خصوص احتمال افزایش قیمت آجیل تا شب عید، تصریح کرد: افزایش قیمت آجیل رابطه مستقیمی با افزایش قیمت دلار دارد و با افزایش قیمت دلار، امکان افزایش قیمت وجود دارد.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر