logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۱۶
[ شناسه خبر : ۲۴۳۳۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس سازمان بسیج مساجد و محلات استان زنجان خبرداد

اجرای طرح محله اسلامی در محله‌های آسیب پذیر استان زنجان

اجرای-طرح-محله-اسلامی-در-محله‌های-آسیب-پذیر-استان-زنجان
رئیس سازمان بسیج مساجد و محلات استان زنجان گفت: طرح محله اسلامی به منظر پاکسازی محله‌ها از نظر آسیب‌های اجتماعی در استان زنجان اجرایی می‌شود.

علیرضا حیدری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا; اظهارداشت: پایگاه‌های مقاومت بسیج در راستای تحقق طرح محله اسلامی پای کار بوده و این طرح با دستورالعمل‌های ابلاغی در استان‌های کشور و زنجان اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه از موثرترین راه‌های تحقق مردم سالاری اسلامی به عینیت رساندن ظرفیت‌های مردمی برای اداره جامعه است، افزود: حضور هماهنگ و هم‌افزایی مردمی در راه تحقق اهداف موجب انسجام‌، یکپارچگی و تسریع در امور می‌شود و طراحی الگوهای عملی برای حضور مردم برای تحقق محله اسلامی ضروری است.

این مسئول بیان داشت: محله اسلامی از جنس مردم و برای مردم بوده و از دیدگاه مقام معظم رهبری مسجد به عنوان پایگاه دین، عبودیت و معرفت می‌تواند برای جامعه اسلامی و سرآغاز حرکت بزرگ و ماندگار در جامعه باشد.

رئیس سازمان بسیج مساجد و محلات استان زنجان یادآورشد: بسیج در همه عرصه‌ها مظهر مردم سالاری بوده و می‌تواند در تحقق محله اسلامی نیز مثمر ثمر باشد.

حیدری تصریح کرد: محله اسلامی محله‌ای است که مردم به ویژه جوانان با تاسی از تعالیم اسلام ناب محمدی و بهره‌مندی از همه ظرفیت‌ها برای تحقق تمدن نوین اسلامی تلاش می‌کنند.

وی ادامه داد: با تحقق محله اسلامی محیط زندگی افراد از آسیب‌ها و معضلات پاک شده و نشاط، امید و شکوفایی در آن محله ساری و جاری می‌شود اصول این طرح برپایه اسلام محوری، مردم سالاری دینی و مسجد محوری است.

این مسئول خاطرنشان کرد: با همکاری ائمه جماعات، هئیت امنای مساجد و فرماندهان پایگاه‌های بسیح در افق ۱۰ اجرای طرح محله اسلامی پیش‌بینی شده است.

وی در پایان تاکید کرد: این طرح فازبندی شده است و ابتدا در محلاتی که ظرفیت‌های لازم را برای اجرای طرح دارند، اجرا می‌شود که به منظور سالم سازی محیط فعالیت‌های آن از  سال ۱۳۰۴ پیگیری می‌شود.//ن

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر