logo
امروز : چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۷:۱۵
[ شناسه خبر : ۲۴۳۲۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
مدیرکل میراث فرهنگی زنجان خبرداد

آغاز فصل جدید کاوش در معدن چهرآباد با همکاری دانشگاه بوخوم/ آثار خوبی از معدن چهرآباد کشف شده است

آغاز-فصل-جدید-کاوش-در-معدن-چهرآباد-با-همکاری-دانشگاه-بوخوم-آثار-خوبی-از-معدن-چهرآباد-کشف-شده-است
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گفت: فصل جدید کاوش در معدن چهرآباد با همکاری دانشگاه بوخوم از خرداد سال آینده آغاز می‌شود.

امیر ارجمند امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا; اظهارداشت: تفاهم نامه‌ای در سال ۹۷ بین پژوهشگاه میراث فرهنگی،موزه ملی و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با دانشگاه بوخوم آلمان در زمینه کارهای پژوهشی و مطالعاتی مجموعه معدن نمک چهرآباد و مردان نمکی منعقد شده است.

وی ادامه داد: از سال ۹۷ این همکاری سه جانبه آغاز شده و کارهای خوبی در حال انجام است اگر چه در سال ۹۹ به دلیل شیوع بیماری کرونا این همکارهای انجام نشد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با بیان اینکه امسال یک فصل کاوش تعریف شد و فعالیت‌های آن آغاز شد، افزود: باستان شناسان اداره کل میراث فرهنگی زنجان و دانشگاه بوخوم در این فصل کاوش همکاری داشتند.

ارجمند تصریح کرد: این فصل کاوش تا آخر آذرماه ادامه داشته و فصل بعدی کاوش در سال آینده در اردیبهشت یا خرداد ماه اجرایی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه کارهای پژوهشی و مقالات خوبی در زمینه کاوش در معدن چهرآباد انجام شده است، یادآورشد: بافته‌ها و پارچه‌هایی در این معدن کشف شده است که کارهای مطالعاتی بر روی آنها انجام می‌شود.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر