logo
امروز : سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۱۷
[ شناسه خبر : ۲۴۳۲۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
امام جمعه سلطانیه:

مذاکرات برای لغو همه تحریم‌هاست و غرب باید تضمین دهد

مذاکرات-برای-لغو-همه-تحریم‌هاست-و-غرب-باید-تضمین-دهد
امام جمعه سلطانیه گفت: دولت سیزدهم دولتی است که برجام را اولویت اول نمی داند بلکه اقتصادی مقاومتی و تکیه به توان داخلی و در کنار آن روابط با همسایگان و سپس شرق و بعد کشورهای دیگر از سیاست آن است.

به گزارش موج رسا; حجت الاسلام حسینی نسب امام جمعه شهرستان سلطانیه در خطبه های نماز جمعه سلطانیه با اشاره به مصوبات سفر استانی رئیس جمهور به استان زنجان و با بیان اینکه ۴ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای ۹۰ پروژه اختصاص یافته و طی دو سال عملیاتی خواهد شد، افزود: از اعتبار تخصیص یافته به میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی باید محوطه گنبد سلطانیه سر و سامان بگیرد تا برای توریست و گردشگر جاذبه داشته باشد و با ایجاد مغازه هایی برای مردم و سرمایه گذار درآمدزایی داشته باشد.

وی با بیان اینکه یکی از اولویت های سفر رئیس جمهور اتمام پروژه های نیمه تمام بود و استخر سلطانیه، سالن‌های ورزشی و جاده زنجان سلطانیه و همدان از پروژه های نیمه تمام است و چرا باید جوانان سلطانیه استخر نداشته باشند، بیان کرد: ستاد پیگیری مصوبات و اختصاص اعتبار در شهرستان سلطانیه تشکیل شد.

امام جمعه سلطانیه به تجزیه و تحلیل مذاکرات ایران و گروه ۱+۴ با هدف لغو تحریم‌ها که از ۸ آذر آغاز شده، پرداخت و با بیان اینکه سال ۹۲ آغاز دوره فشار حداکثری و تحریمهای ظالمانه بود که با دو سال آخر دولت دهم که به ناسازگاری و ایجاد حواشی روی آورده بود، همزمان بود، عنوان کرد: دولت یازدهم با شعار حل مشکلات اقتصادی با مذاکره با آمریکا سر کار آمد و چون همزمان با اوج گیری جنایات گروه های تکفیری داعش بود مردم هم باور کردند که مشکلات با مذاکرات حل می شود. 

وی با بیان اینکه دولت یازدهم و دوازدهم تمام توجه خود را به غرب معطوف کرده و غرب هم در چهار کشور فرانسه، انگلیس، آلمان و آمریکا محدود شد و کشورهای دیگر اروپایی در حاشیه ماند تا چه برسد به شرق و هم همسایگان ایران و از طرفی هم همه چیز حتی آب خوردن مان به برجام گره خورد و گفته شد بایدن با ترامپ فرق دارد، اضافه کرد: با این حال آمریکا و اروپا دشمنی خود را ادامه دادند و در نهایت آمریکا از برجام خارج شد و اعلام کردند که برجام را با اروپا ادامه می دهند اما مقام معظم رهبری فرمود من به اروپا هم اعتمادی ندارم و تاکنون هم جز بی اعتمادی چیزی از اروپا دیده نشد.

حجت الاسلام حسینی نسب به فضای مذاکرات در دولت سیزدهم اشاره کرد و با بیان اينکه بر اساس آمار و نظرسنجی اکثر مردم به آمریکا و اروپا و وعده های آنان اعتمادی ندارند و و در عرصه خارجی نیز ایران انقلابی بعنوان مهمترین محور مقاومت آمریکا را زمین‌گیر کرده و مثلث عبری، عربی و غربی به کابوس تبدیل شده، بیان داشت: دولت سیزدهم دولتی است که برجام را اولویت اول نمی داند بلکه اقتصادی مقاومتی و تکیه به توان داخلی و در کنار آن روابط با همسایگان و سپس شرق و بعد کشورهای دیگر از سیاست آن است.

امام جمعه سلطانیه با بیان اینکه دولت سیزدهم با مواضعی همچون خزانه خالی و بدون برجام نمی توان نفت فروخت و ... هیچ چراغ سبزی به دشمن نداده و بلکه با انتخاب هشتم آذر سالروز ترور و شهادت شهید شهریاری به دشمن پیام داد که حتی با ترور هم نمی‌توانید جلو پیشرفت ایران را بگیرید، عنوان کرد: مذاکرات برای لغو همه تحریمهاست و غرب هم باید تضمین بدهد.

وی با مقایسه شرایط و فضای مذاکرات و با بیان اینکه نه شرایط سال ۹۲ است و نه آمریکا و رژیم صهیونیستی توان ۸ سال قبل را دارن  و دولت سیزدهم هم تفاوت‌های زیادی با دولت قبل دارد، خاطر نشان کرد: مذاکره کنندگان راهی را که آغاز کرده اند باید بر اساس سه اصل عزت، حکمت و مصلحت ادامه داده و تسلیم زیادخواهی دشمنان نخواهند شد.

حسینی نسب با گرامیداشت ۱۶ آذر سالروز کشتار دانشجویان معترض به حضور آمریکائیان در دانشگاه تهران که روز دانشجو نامگذاری شده، مطالبه گری و آرمانخواهی را دو رکن اصلی و مورد انتظار از جنبش دانشجویی دانست و با اشاره به سوابق مبارزاتی جنبش دانشجویان از جمله تظاهرات ضد آمریکایی دانشجویان در سال ۱۳۳۲، مبارزات ضدآمریکایی در ماجرای انجمن های ایالتی و ولایتی، مبارزه با کاپیتولاسیون و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا گفت: مبارزه دانشجویان با استکبار، با جهاد در عرصه علم و فناوری، گروه های جهادی و ولایتمداری ادامه دارد.

امام جمعه سلطانیه به روز قانون اساسی اشاره کرد و با بیان اینکه قانون اساسی عالیترین سند حقوقی کشور است و رعایت قانون برای همه واجب و واضعان و مدافعان قانون نباید خلاف قانون اقدامی بکنند، گفت: اسلام، انقلاب و ولایت فقیه رکن اصلی قانون اساسی است.//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر