logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۵۰
[ شناسه خبر : ۲۴۳۱۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
امام جمعه ماهنشان:

مذاکره‌کنندگان هسته‌ای بر اساس اصل عزت حرکت کرده و تسلیم زیاده‌خواهی‌ها نشوند

مذاکره‌کنندگان-هسته‌ای-بر-اساس-اصل-عزت-حرکت-کرده-و-تسلیم-زیاده‌خواهی‌ها-نشوند-
امام جمعه ماهنشان گفت: انتظار این است که مذاکره‌کنندگان هسته‌ای در راهی که آغاز کرده‌اند بر اساس اصل اصیل عزت، حکمت و مصلحت حرکت کرده و هیچگاه تسلیم زیاده‌خواهی‌های دشمنان نشوند.

به گزارش موج رسا; حجت‌الاسلام محمدرضا علی‌اکبری امروز در خطبه‌های نماز جمعه ماهنشان با اشاره به مذاکرات هسته‌ای که از ۸ آذر شروع شده و ادامه دارد، اظهار داشت: طبعاً انتظار نمی‌رود در اولین دور مذاکرات در دولت جدید همه چیز به نتیجه برسد.

وی به بیان تفاوت‌های مذاکرات کنونی با مذاکرات قبلی پرداخت و خاطرنشان کرد: از جمله تفاوت‌های آن عدم اعتماد به آمریکا و کشورهای اروپایی و عدم تکیه دولت فعلی به مذاکرات و گره نزدن مسائل کشور به مذاکرات است.

حجت‌الاسلام علی‌اکبری با بیان اینکه مذاکرات کنونی برای رفع تحریم‌ها است نه مذاکرات هسته‌ای، افزود: هدف نظام از مذاکرات، حذف کامل، تضمین‌شده و قابل راستی‌آزمایی تحریم‌ها و تسهیل حقوق قانونی ملت ایران برای بهره‌مندی از دانش صلح‌آمیز هسته‌ای است.

امام جمعه ماهنشان گفت: انتظار این است که مذاکره‌کنندگان هسته‌ای در راهی که آغاز کرده‌اند بر اساس اصل اصیل عزت، حکمت و مصلحت حرکت کرده و هیچگاه تسلیم زیاده‌خواهی‌های دشمنان نشوند.

خطیب جمعه ماهنشان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ۱۲ آذر، روز قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران ابراز کرد: این روز، روزی مبارک ولی مغفول می باشد.

وی تصریح کرد: قانون اساسی، عالی‌ترین سند حقوقی یک کشور و راهنمایی برای تنظیم قوانین دیگر، تعریف‌کننده اصول سیاسی، ساختار، سلسله مراتب، جایگاه و حدود قدرت سیاسی دولت یک کشور، تعیین و تضمین‌کننده حقوق شهروندان است.

حجت‌الاسلام علی‌اکبری ادامه داد: هیچ قانونی  نباید با قانون اساسی مغایرت داشته باشد و در واقع قانون اساسی، تبلور و تجسم انقلاب است و باید محترم شمرده شود و در صورت رعایت قانون اساسی هیچ اختلافی پیش نخواهد آمد.

امام جمعه ماهنشان با اشاره به ۱۶ آذر، روز دانشجو گفت: جنبش دانشجویی که از اصلی‌ترین جریانات اجتماعی بوده است و موارد متعددی مثل استکبارستیزی، استقلال‌طلبی و عدالت‌خواهی که طی آن توجه به تحولات عمیق اجتماعی، سیاسی با محوریت جنبش دانشجویی شکل گرفته و حضور فعال دانشجویان در انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی، صیانت از حقوق هسته‌ای، شهدای دانشجوی دفاع مقدس ،مدافعین‌حرم،  عرصه امنیت و عرصه سلامت از ثمرات شجره مبارکه جنبش دانشجویی هستند.

وی، یکی از نیازهای اساسی کشور و منطقه و شهرستان را حرکت علمی و نیاز علمی دانست خاطرنشان کرد: این حرکت علمی با چالش‌های خصمانه روبه‌روست و مدیران و اساتید و دانشجویان با این چالش‌ها باید مقابله انقلابی و جهادی نمایند.

حجت‌الاسلام علی‌اکبری با اشاره به ۱۸ آذر و معرفی عراق به عنوان متجاوز از سوی سازمان ملل متحد در سال ۱۳۷۰ گفت: این روز، سند مظلومیت و حقانیت کشور عزیزمان است.

وی در پایان با اشاره به ۱۳ آذر، روز بیمه و گلایه از ۵دن وجود اداره مستقل بیمه در ماهنشان اظهار داشت: برای رفاه حال همشهریان عزیز از تمام مسئولین استانی و شهرستانی انتظار می‌رود تا اداره مستقل بیمه را راه اندازی نمایند.// آ

 

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر