logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۵:۰۰
[ شناسه خبر : ۲۴۳۱۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 5 دقیقه ]
موج رسا گزارش می‌دهد؛

حذف تابلوی شهدا از کوچه‌های پیاده‌راه سبزه‌میدان در سایه غفلت مسئولان شهری+ تصاویر

حذف-تابلوی-شهدا-از-کوچه‌های-پیاده‌راه-سبزه‌میدان-در-سایه-غفلت-مسئولان-شهری+-تصاویر
تابلوی کوچه‌های پیاده‌راه سبزه‌میدان که برخی از آن‌ها به نام شهدا مزین بود، جمع‌آوری شده اما بعد از گذشت چند سال تاکنون نسبت به نصب این تابلوها اقدامی نشده است.

به گزارش موج رسا; نامگذاری معابر، کوچه‌ها و خیابان‌ها به نام شهدا یکی از مهمترین امور مربوط به شهرها است که علاوه بر سهل‌الوصول کردن مسیرها برای آدرس‌دهی به دیگران موجب زیبندگی شهرها نیز می‌شود و سبب می‌شود تا با این کار هم نام و یاد شهدا زنده بماند و هم فضای معنوی شهر تقویت شده و ما هم بدانیم که امنیت و آرامش امروز را مرهون چه بزرگ‌مردان و بزرگ‌زنانی هستیم که برای حفظ وجب‌به‌وجب خاک وطن از بزرگترین سرمایه یعنی جان خود گذشته‌اند.

البته برخی شهدا نیز در راه علم، فرهنگ، مبارزه با منافقان، دفاع از حرم و دفاع از سلامت جامعه فداکاری کرده‌اند که در هر صورت باید نام و یاد آن‌ها همواره زنده نگه داشته شود که یکی از راه‌های زنده ماندن نام آن‌ها نامگذاری معابر است.

*‌ شهر باید به نام شهدا مزین شود

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی در تاریخ 24 مهر سال جاری در دیدار دست‌اندرکاران کنگره 3535 شهید استان زنجان فرمودند: «یک مساله همین‌ نامگذاری کوچه‌ها و خیابان‌های شهرها است، شهر باید مزیّن شود به نام شهیدان، به یاد شهیدان؛»

ایشان افزودند: «شوراهای شهر در شهرهای مختلف بدانند که با اسم چه کسانی این شهر، مفتخر می‌شود. چه افتخاری برای یک شهر، برای یک خیابان، برای یک کوچه و یک گذر، بالاتر از اینکه نام شهید بزرگی، نام یک انسان فداکاری بر روی آن گذاشته بشود؛ این‌ها چیزهایی است که بایستی دنبال بشود.»

متاسفانه طی سال‌های اخیر نفوذ فرهنگی و جنگ نرم دشمن و البته تحریف تاریخ که رهبر معظم انقلاب نیز در این رابطه تذکر داده‌اند، سبب شده تا برخی‌ها از نام و یاد شهدا غافل شوند.

نمونه آن در سال 1398 بود که کلمه «شهید» از روی تابلوی کوچه‌ها و خیابان‌ها حذف شده بود که با واکنش مردم و صاحبنظران و ورود دستگاه قضایی به این موضوع، تمام تابلوهای فاقد کلمه «شهید» جمع‌آوری و تابلوهای جدید با درج کلمه «شهید» زینت‌افزای معابر و خیابان‌های شهر زنجان شد.

موضوعی که سبب نگارش این گزارش شده، حذف تابلوی تمام کوچه‌های محور پیاده‌راه سبزه‌میدان است که پس از ایجاد این محور و افتتاح آن در سال 1398 تمام تابلوهای کوچه‌ها برداشته شده در حالی که برخی از این کوچه ها به نام شهدا بود و مسئولان شهری نیز تا به امروز نسبت به این موضوع بی تفاوت بودند و تاکنون اقدام خاصی در این باره انجام نشده است.

*‌ تابلوی کوچه‌های پیاده‌راه سبزه‌میدان توسط سازمان سیما و منظر شهرداری جمع‌آوری شده است

عباس خان‌احمدلو، مسئول خدمات شهری منطقه 3 شهرداری زنجان در این رابطه به خبرنگار موج رسا؛ گفت: سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری زنجان در زمان افتتاح پیاده‌راه سبزه‌میدان، تابلوهای کوچه‌های این محور را جمع‌آوری کرد تا طرح جدیدی برای تابلوهای این مسیر ارائه دهد که متاسفانه تاکنون نداده‌اند.

وی با بیان اینکه این موضوع را پیگیری می‌کنیم که تابلوها تا چند روز آینده نصب شوند، اظهار داشت: تابلوها توسط سازمان سیما و منظر شهرداری جمع شده و قرار بود تابلوهای جدید به جای آن‌ها نصب شود اما این اتفاق نیفتاده است که حتماً پیگیری می‌کنیم که نصب شود.

خان‌احمدلو در خصوص علت باز بودن محورپیاده‌راه برای تردد خودروها در برخی از ساعت‌های شبانه‌روز خاطرنشان کرد: متاسفانه برنامه خاصی برای این موضوع وجود ندارد و ما نیز درگیر آن هستیم و با توجه به اینکه تعریف خاصی ندارد لذا انواع خودرو و موتورسیکلت در این مسیر تردد می‌کنند.

مسئول خدمات شهری منطقه 3 شهرداری زنجان با اشاره به توزیع کارت تردد برای برخی ساکنان محله پیاده‌راه و هیات‌امنای بازار گفت: علی‌رغم صدور کارت تردد متاسفانه باز هم تردد در این مسیر رعایت نمی‌شود.

وی با بیان اینکه بنا بود که این مسیر، پیاده‌راه شود، افزود: تعدادی کارت بی‌نام و نشان به هیات‌امنای بازار توزیع شده و تعدادی کارت تردد نیز به‌طور بی‌حساب و کتاب، توزیع شده است.

خان‌احمدلو با بیان اینکه پیگیری و مکاتبه هم در این رابطه انجام شده است، بیان کرد: تاکنون به این پیگیری‌ها بها داده نشده اما مجدداً مکاتبات لازم برای بررسی وضعیت تردد در پیاده‌راه سبزه‌میدان انجام می‌شود.

*‌ حذف تابلوی کوچه‌ها را از شهرداری منطقه 3 پیگیری می‌کنیم

منصور مرادلو، رئیس شورای اسلامی شهر زنجان نیز در این رابطه به خبرنگار موج رسا؛ گفت: این موضوع از طریق منطقه 3 شهرداری زنجان دوباره بررسی می‌شود و در صورت نیاز، تابلوها را مجدداً نصب می‌کنند.

وی با بیان اینکه جمع‌آوری تابلوی کوچه‌ها حتماً در دستور کار قرار گرفته و مورد بررسی قرار می‌گیرد، اظهار کرد: ممکن است تغییراتی در برخی کوچه‌ها به وجود آمده باشد که بررسی می‌شود و اگر تغییراتی صورت گرفته باشد در دستور کار قرار می‌گیرد.

مرادلو با اشاره به نامگذاری تمام خیابان‌های شهرک کارمندان به نام شهدا خاطرنشان کرد: این کار انجام شده و منتظر ابلاغ نظر کمیته تطبیق مصوبات شورای شهر از سوی فرمانداری زنجان هستیم.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان با بیان اینکه تمام کوچه‌ها و خیابان‌های کوی وحدت نیز چند روز قبل به نام شهدا نامگذاری شده است، گفت: نام‌های قبلی از شهرک کارمندان و کوی وحدت حذف خواهند شد و خیابان‌ها و کوچه‌ها به نام شهدا مزین می‌شود.// آ

 

 

 

 

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر