logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۳۴
[ شناسه خبر : ۲۴۲۹۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان:

ماده 5 قانون بیمه اجتماعی کارگران ســاختمانی آسیب شناسی و اصلاح شد

ماده-5-قانون-بیمه-اجتماعی-کارگران-ســاختمانی-آسیب-شناسی-و-اصلاح-شد
سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان با بیان اینکه اصلاح مقررات و رویه‌های موجود در بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی از وظایف ما است، گفت: در این راستا ســاختارهای فنی، مالی (اصــلاح ماده 5 قانون بیمه اجتماعی کارگران ســاختمانی) حقوقی و مدیریتی آن آسیب شناسی و اصلاح شد.

محمد رضا انصاری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با بیان اینکه پنجره واحد خدمات رفاهی زنان سرپرست خانوار با تکیه بر بانک اطلاعات پایگاه رفاه ایرانیان و در دو شهرستان ایجاد شده است، اظهار کرد: شناسایی گلوگاه‌های تعارض منافع و نظارت بر اعتبارات دستگاه‌های حمایتی ازجمله اقداماتی است انجام شد.

وی بیان کرد: در راستای خط‌ مشی‌های رئیس جمهور، گلوگاه‌های تعارض منافع خصوصاً در زمینه حقوق افراد دارای معلولیت شناسایی شده است.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان با بیان اینکه ارزیابی برنامه‌های حمایتی از دیگر اقدامات و برنامه‌های معاونت رفاه اجتماعی در طول این مدت محسوب می‌شود ابراز کرد: براین اساس؛ گروه ارزیابی فرایند کمک هزینه ودیعه مسکن زنان سرپرست خانوار با همکاری مرکز توانمندسازی جامعه و حاکمیت تشکیل و میزان اثربخشی بیمه اجتماعی زنان سرپرست خانوار و نگارش و ویراستاری متون نظری پشتیبان ارزیابی سیاست نیز انجام شد.

وی خاطر نشان کرد: سامانه ثبت‌نام موسسات خیریه برای برخورداری از معافیت مالیاتی با هدف شفافیت مالی در پرداخت‌های موسسات خیریه و مبارزه با پولشویی به نشانی tab17.mcls.gov.ir راه‌اندازی شد.

انصاری با اشاره به رصد شاخص حوزه بیمه‌های اجتماعی افزود: گزارشی از وضعیت شاخص‌ها در سال 1399 تهیه و محاسبه و اعلام شاخص‌‌های اختصاصی حوزه بیمه به سازمان اداری و استخدامی کشور در دستور کار قرار دارد.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان با بیان اینکه اصلاح مقررات و رویه‌های موجود در بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی از دیگر وظایف ما است ادمه داد: در این راستا ســاختارهای فنی (ســامانه)، مالی (اصــلاح ماده 5 قانون بیمه اجتماعی کارگران ســاختمانی) حقوقی و مدیریتی آن آسیب شناسی و اصلاح شد.

وی خاطرنشان کرد: نشست‌های متعددی با سازمان تامین اجتماعی به عنوان نهاد مجری برگزار شده است تا سامانه در اختیار آن قرار گیرد و با بازآرایی ساختارهای حقوقی و فنی ضمن تبادل داده برخط با سازمان، زمینه ارتقاء نظارت و سیاست گذاری ایجاد شود.

انصاری با اشاره به اقدامات اداره کار در راستای پیشگیری از آسیب های اجتماعی، تصریح کرد: در خصوص کاهش فقر و پیشگیری از آسیب های اجتماعی نیز اقداماتی چون شرکت در نشست های اصلاحیه آیین نامه ، طراحی فرایند ثبت نام واجد شرایط این بند، برگزاری نشست با سازمان هدفمندی یارانه ها، پلیس 10+ و قوه قضاییه ، تشکیل کارگروه و تدوین نقشه راه، دریافت اطلاعات از وزارت آموزش و پرورش، مکاتبه با دفتر آزمون وسع و تکمیل و ارسال اطلاعات به وزارت آموزش و پرورش، انجام گرفته است.

وی با بیان اینکه اجرای طرح حمایت از کودکان دارای سوءتغذیه زیر 6 سال نیز از دیگر اقدامات معاونت رفاه اجتماعی به شمار می‌رود، ادامه داد: این معاونت در کشور، پایلوت‌های اولیه را شناسایی کرده است، همچنین مطالعات برای نگارش این طرح و ارزیابی مراحل مختلف آن صورت داده و در نهایت مراحل اجرایی طرح حمایت از این کودکان را کاملا تبیین کرده است.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان با بیان اینکه کودکان در معرض ترک تحصیل به دو دسته، کودکان در معرض ترک تحصیل نیازمند حمایت آموزشی و مالی وکودکان نیازمند حمایت مالی بدون نیاز آموزشی تقسیم شده اند، عنوان کرد: از ابتدای طرح تا کنون ۶ مرحله و در هر مرحله مبلغ ۵۰۰ هزار تومان به حساب سرپرست خانوارهای شان واریز شده است.//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر