logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۱۲
[ شناسه خبر : ۲۴۲۸۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
استاندار زنجان خبرداد

4800 میلیارد تومان اعتبار ره‌آورد سفر رئیس‌جمهوری به استان زنجان

4800-میلیارد-تومان-اعتبار-ره‌آورد-سفر-رئیس‌جمهوری-به-استان-زنجان
استاندار زنجان با اشاره به دستاوردهای سفر رئیس‌جمهوری به این استان گفت: بالغ بر 4800 میلیارد تومان اعتبار برای توافقات صورت‌گرفته و 5500 میلیارد تومان نیز تسهیلات برای پروژه‌های سرمایه‌گذاری استان در نظر گرفته شده است.

به گزارش موج رسا; محسن افشارچی شامگاه سه‌شنبه (9 آذر) در ارتباط زنده اینستاگرامی با مخاطبان با اشاره به سفر رئیس‌جمهوری و هیات همراه به استان زنجان در 27 آبان سال جاری اظهار داشت: سفر ایشان در آغاز مسئولیت بنده در استان زنجان رخ داد و قبل از آن نیز کنگره ملی شهدای 3535 شهید استان را برگزار کرده بودیم.

وی با بیان اینکه طبق روال، مجموعه‌ای از پروژه‌ها قبل از سفر رئیس‌جمهوری در جلساتی با حضور معاونین وزرا مطرح می‌شود تا امکان و زمان تخصیص اعتبار از طرف سازمان برنامه و بودجه مشخص شود، خاطرنشان کرد: این جلسه که در واقع چانه‌زنی سنگینی است در یک روز صبح تا عصر طول کشید و جلسه مفصلی بود که به مجموعه‌ای از نکات رسیدیم.

افشارچی افزود: در این جلسه به این نتیجه رسیدیم که تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام دارای بیش از 30 درصد پیشرفت فیزیکی را مورد توجه قرار دهیم و بر روی برخی موضوعات نیز به توافق نرسیده بودیم که جلسه‌ای با حضور معاون اول رئیس‌جمهوری برگزار و قسمت اعظم توافقات در آن انجام و صورتجلسه شد.

استاندار زنجان با بیان اینکه مصوبات سفر رئیس‌جمهوری هم‌اکنون در تهران بوده و به تایید و امضای رئیس‌جمهوری نرسیده است، گفت: قبل از سفر دولت نیز مجموعه‌ای از مراکز و معاونت‌های مختلف ریاست‌جمهوری به بررسی فضای سیاسی و اجتماعی استان پرداختند ضمن اینکه درخواست‌های بی‌شماری در این سفر واصل شده که در دست بررسی است.

وی افزود: پاسخ به برخی پرسش‌ها ممکن است تا سال آینده و حتی سال 1402 طول بکشد و سپس پاسخ داده شود چرا که درخواست تسهیلات و اشتغال است.

افشارچی با بیان اینکه پس از احضای مشکلات به طور کلی 90 مورد توافق صورت گرفت، ابراز کرد: بالغ بر 4 هزار و 800 میلیارد تومان اعتبار برای این توافقات در نظر گرفته شده که طی سال‌های 1400 تا 1402 تخصیص پیدا خواهد کرد.

وی ادامه داد: علاوه بر اعتبار مذکور 5 هزار و 500 میلیارد تومان نیز تسهیلات برای پروژه‌های سرمایه‌گذاری استان در نظر گرفته شده که با استفاده از تسهیلات بتوانند رشد کنند که ابزاری جهت اشتغالزایی است.

استاندار زنجان با اشاره به مخاطره آب و با بیان اینکه اگر تدبیر نکنیم در سال‌های آینده با مشکل مواجه می‌شویم، گفت: با استفاده از ماده 56 قانون که بانک‌ها از لحاظ مالی، پروژه‌ها را پشتیبانی می‌کنند برای تکمیل سدهای بلوبین و مراش به ترتیب 183 و 278 میلیارد تومان در نظر گرفته شده که طی 2.5 سال آینده اگر بتوانیم تخصیص کامل را بگیریم هر 2 به مرحله آبگیری می‌رسد.

وی افزود: برای آبرسانی بخشی از آب سد مراش به دندی و روستاهای آن نیز 100 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

افشارچی با بیان اینکه موارد بسیار زیاد است و فقط به برخی از مهمترین آن‌ها اشاره می‌شود، اظهار داشت: در بخش پروژه‌های توسعه‌ای 800 میلیارد تومان در حوزه راه برای تکمیل خط دوم راه‌آهن زنجان- قزوین در نظر گرفته شده که تلاش می‌شود تا مشکل موجود در تاکستان نیز حل شود.

وی خاطرنشان کرد: برای تکمیل قطعات 2 ، 3 و 4 محور قیدار- کبودرآهنگ نیز مبلغ 350 میلیارد تومان موافقت شده و امیدواریم در آینده نه چندان دور به سرانجام برسد.

استاندار زنجان با بیان اینکه یکی از اهداف ما رشد بخش خدمات در تولید ناخالص داخلی است، گفت: 150 میلیارد تومان برای تکمیل زیرساخت‌های میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی طی سال‌های 1401 و 1402 در نظر گرفته شده و این بخش در کنار اقتصاد دیجیتال و حمل‌ونقل بسیار بااهمیت است.

وی اظهار کرد: در حوزه بهداشت 10 میلیارد تومان برای تکمیل کلینیک ویژه ابهر و خرمدره در نظر گرفته شده و 30 میلیارد تومان نیز وزارت بهداشت در اختیارمان قرار می‌دهد همچنین 50 میلیارد تومان برای کلینیک حاج رزاق مقدم و 40 میلیارد تومان برای تکمیل طرح توسعه بیمارستان حضرت ولی‌عصر(عج) در نظر گرفته شده است.

افشارچی خاطرنشان کرد: 104 میلیارد تومان برای گازرسانی به 38 روستا، 50 میلیارد تومان برای پروژه‌های عمران شهری، 100 میلیارد تومان برای تکمیل سامانه‌های آبیاری نوین و 100 میلیارد تومان نیز برای تکمیل طرح‌های آبخیزداری و آبخوانداری در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه موارد بسیار زیاد است، افزود: پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه، تامین جهیزیه برای افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی نیز مواردی هستند که عنقریب و بعد از ابلاغ، شروع خواهند شد.

مقام عالی دولت در استان زنجان با بیان اینکه ستاد پیگیری مصوبات سفر هیات دولت به استان زنجان نیز پیش‌بینی شده است، گفت: پیگیری لازم انجام می‌شود و تعهدات داده شده در اسرع وقت انجام خواهند شد.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر