logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۵۲
[ شناسه خبر : ۲۴۲۸۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 6 دقیقه ]
در جلسه شورای اداری استان زنجان؛

ابوالفضل رفیعی سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان شد

ابوالفضل-رفیعی-سرپرست-معاونت-سیاسی،-امنیتی-و-اجتماعی-استانداری-زنجان-شد
جلسه شورای اداری استان زنجان امروز (سه‌شنبه 9 آذر) برگزار و ضمن قدردانی از زحمات و خدمات خدابخش مرادی‌نافچی در مدت تصدی مسئولیت، طی حکمی از سوی استاندار زنجان، ابوالفضل رفیعی به عنوان سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان معارفه شد.

به گزارش موج رسا; آیت‌الله علی خاتمی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان امروز در جلسه شورای اداری استان زنجان اظهار کرد: طبیعت کار این است که هر آمدنی، یک رفتنی دارد و این مسئولیت‌ها امانت است.

وی خاطرنشان کرد: امامین انقلاب فرمودند که شانیت ما در نظام جمهوری اسلامی، خدمت به مردم است لذا خداوند را باید شاکر شویم که توفیق خدمت را برای ما فراهم کرد وگرنه تکلیف از گردن ما ساقط می‌شود.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه معاون سابق سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار در زمان تصدی این مسئولیت هر آنچه در توان داشتند را انجام داده و کوتاهی نکردند، افزود: در زمان ایشان، شاهد سیاسی‌کاری و جناحی‌کاری در استان زنجان نبودیم.

*‌ مدیریت در حوزه حاکمیتی در شرایط کنونی، سخت و ایثارگرانه محسوب می‌شود

سردار رحیم جهانبخش، فرمانده انتظامی استان زنجان نیز در ادامه این جلسه با بیان اینکه سنگر خدمتگزاری در نظام مقدس جمهوری اسلامی به‌ویژه با شرایط اقتصادی سخت کنونی، سنگر مقدسی است، گفت: با توجه به اینکه جامعه با مشکلاتی از لحاظ اقتصادی مواجه است، قطعاً مدیریت در حوزه حاکمیتی، سخت و ایثارگرانه محسوب می‌شود.

وی افزود: سطح ایثارگری و سختی این مدیریت در مسائلی که توام مسائل سیاسی، اجتماعی و اقتصادی باشد، بسیار بالاتر است.

جهانبخش با اشاره به عدم وجود رنگ و بوی حزبی و جناحی در دوران مسئولیت معاون سابق استاندار اظهار داشت: جامعه در مسائل سیاسی، اجتماعی و اقتصادی با آرامش و طماُنینه همراه بود و موضوعات مختلف همدلانه پیگیری می‌شد که انسجام و همدلی اعضای شورای تامین استان نیز در این زمینه خود را نشان داد.

فرمانده انتظامی استان زنجان با بیان اینکه طی سال‌های اخیر، کمترین مشکل و چالش را در فضای سیاسی و اجتماعی استان داشتیم و روند مدیریت در این حوزه‌ها مطلوب و رویه رو به جلویی داشت، خاطرنشان کرد: زنجان در وقایع مربوط به سهمیه‌بندی بنزین در آبان 98 جزء استان‌هایی بود که کمترین مشکل را داشت.

وی گفت: در ایام بارندگی‌های شدید سال 98 و چالش‌های سال 99 نیز کمترین مشکلات را داشتیم و هم‌افزایی بین اعضای شورای تامین ناشی از همدلی معاون سابق سیاسی و امنیتی به عنوان دبیر این شورا بود.

*‌ سلامت، وفاق و اخلاق در سیاست، محورهای کاری‌ام بود

خدابخش مرادی نافچی، معاون سابق سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان نیز با بیان اینکه مردم همیشه قاضی خوبی بر عملکردها هستند و آنچه از ما باقی می‌ماند، عملکردی است که انجام داده‌ایم، گفت: هنگام پذیرش این پُست در اسفند سال 1397, 3 محور سلامت، وفاق و اخلاق در سیاست را به عنوان اولویت کاری خود تعریف کردم.

وی با بیان اینکه معاون سیاسی باشد منشا وفاق بوده و همه را در حوزه نگاه و عملکردی خود ببیند، اظهار داشت: انتخابات، یکی از ماموریت‌های اصلی معاون سیاسی است که در این مدت با احتساب دور دوم انتخابات مجلس یازدهم، 3 انتخابات در استان زنجان برگزار شد.

مرادی نافچی خاطرنشان کرد: جدا از اینکه تمام دستگاه‌ها مشارکت و همراهی خوبی در برگزاری این انتخابات‌ها داشتند برای اولین بار بود که شورای نگهبان از مجریان انتخابات در استان زنجان به‌صورت مکتوب تقدیر کرد.

معاون سابق استاندار زنجان گفت: اگر اخلاق را در سیاست مداخله کرده و اخلاق‌مندانه با مردم، فعالان سیاسی و اجتماعی و مدیران دستگاه‌ها برخورد کنیم، می‌تواند بر پایداری و دوام خدمت، اثرگذار باشد.

وی با اشاره به پایداری و مشارکت در امنیت به عنوان محور بعدی اظهار داشت: در اتفاقات سال 98 با تدابیری که اندیشیده شده حتی سنگ کوچکی بر دیواری نخورد که این امر جز با عنایت خداوند، همدلی مردم و همراهی اعضای شورای تامین استان ممکن نبود.

مرادی نافچی خاطرنشان کرد: شاخص‌های جُرم طی این مدت روند کاهش داشته و رتبه جُرم در استان زنجان نسبت به کشور از بابت عدم اجرا و ارتکاب جرم، وضعیت بهتری دارد.

وی، حوزه بعدی را اندیشه‌ورزی و آرامش در اجتماع بیان کرد و افزود: اقتضای مسائل اجتماعی، بهره‌گیری مطلوب از نگاه اندیشه‌ورزان، نخبگان و صاحبنظران است که در این رابطه هم با تشکیل هیات‌های متعدد اندیشه‌ورز از خرد جمعی استفاده شد و هم اسنادی در حوزه پیشگیری از اعتیاد، پیشگیری از طلاق، پساکرونا و پدافند غیرعامل تهیه شد که توانست مسیر حرکت را مهیا کند.

معاون سابق استاندار زنجان با اشاره به حدیثی از امام حسین(ع) مبنی بر اینکه مراجعات مردم از نعمت‌های خداوند به شما است، گفت: به خود و مدیران زیرمجموعه، تکلیف کرده بودیم که خدمتگزار مردم هستیم و درب اتاق‌مان باید بر روی مراجعان باز باشد.

*‌ جلب رضایت مردم مهمترین مولفه امنیت‌زا است

ابوالفضل رفیعی، سرپرست جدید معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان نیز در این جلسه با بیان اینکه فلسفه وجودی ما صرفاً خدمت به مردم است و غیر از آن هیچ شانیتی نداریم، گفت: در روایت‌های متعدد، خدمت به مردم را به عنوان والاترین و بالاترین عبادت‌ها مطرح کرده‌اند.

وی با اشاره به ظرفیت‌های مختلف استان زنجان در عرصه‌های مختلف، اظهار کرد: زیرساخت‌های خوب، موقعیت جغرافیایی و منابع انسانی مطلوب و مزیت‌های نسبی در معدن، کشاورزی، گردشگری، صنایع دستی، علمی و فناوری وجود دارد.

رفیعی خاطرنشان کرد: مردم فهیم استان زنجان به عنوان ارزشمندترین سرمایه اجتماعی با پیشینه درخشان در حوزه دیانت هستند که به لحاظ دینی و مذهبی غنی بوده و از منظر یکپارچگی نیز مشکل جدی در استان نداریم و تمام این‌ها زیرساخت‌های مهمی برای پیشرفت و توسعه استان هستند.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان گفت: روحیه و ویژگی اجتماعی مردم در مشارکت در سرنوشت در عرصه‌های حساس از جمله انتخابات، دفاع از انقلاب، دفاع مقدس، دفاع از ولایت، مقابله با توطئه‌های دشمنان و ارادت به اهل بیت(ع) را همواره شاهد بوده‌ایم که بستر خوبی برای ایجاد امنیت و پیشرفت خواهد بود و همچنین تکلیف ما برای خدمت را مضاعف می‌کند.

وی با بیان اینکه طبق بیانیه گام دوم انقلاب هم‌اکنون در مرحله خودسازی و حرکت به سمت تمدن‌سازی هستیم، اظهار کرد: باید مسیرمان را باور داشته باشیم تا بتوانیم خود و دیگران را با امید رو به جلو حرکت دهیم وگرنه بدون اعتقاد قلبی و انگیزه مناسب، فراهم نخواهد شد.

رفیعی با اشاره به فرمایشاتی از رهبر معظم انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: ایشان در تعریف انقلابیگری فرمودند که انتظاری که از مجموعه مدیران داریم دوری از هیجانات و برخورد احساسی است و عازم بودن، جازم بودن، گره‌ها را متوقف کردن، تسلیم نشدن و در میران بودن از ویژگی‌های انقلابیگری است.

وی افزود: علم و پژوهش، کمک به اقتصاد، کمک به رشد و تعالی اخلاق و معنویت، مبارزه با فساد و برقراری عدالت از اولویت‌های کاری در این مسئولیت خواهد بود.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان با بیان اینکه دولت را فراجناحی می‌دانیم و دولت مردمی و هدفش خدمت به مردم و جلب رضایت مردم است، گفت: در سیاستگذاری‌ها نیز باید جلب رضایت مردم مورد توجه باشد که مولفه مهم امنیت‌زا است.// آ

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر