logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۰۱
[ شناسه خبر : ۲۴۲۵۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]

واگذاری خودرو از طریق قرعه‌کشی ممنوع!

واگذاری-خودرو-از-طریق-قرعه‌کشی-ممنوع!
رئیس سازمان صمت آذربایجان‌شرقی از تصمیم وزیر صمت مبنی بر جلوگیری از واگذاری خودرو از طریق قرعه‌کشی خبر داد.

به گزارش موج رسا; غلامعلی راستی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز، اظهار کرد: خودروسازان یک قیمت برای خودرو دارند که طی ضوابطی تعیین و اعلام می‌کنند و با همین قیمت‌ها هم خودروهای خود را به فروش می‌رسانند.

وی افزود: اخیرا صحبت‌هایی مبنی بر افزایش قیمت خودرو به صورت دولتی مطرح بود که جلوی آن گرفته شد و در حال حاضر افزایش قیمت خودرو به صورت دولتی اتفاق نخواهد افتاد؛ اما افزایش قیمت خودرو در بازار آزاد طبیعی است.

راستی یادآور شد: وزیر صمت قول داده جلوی توزیع خودرو به شکل قرعه‌کشی را بگیرد.

رئیس سازمان صمت آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: اخیرا بنده با مهندس مقیمی مدیرعامل شرکت ایران خودرو جلسه‌ای داشتیم که اعلام کردند، آقای وزیر به خودروسازان تکلیف کرده ‎اند تولید را افزایش دهند؛ ما نیز ناچاریم شبانه‌روز کار کنیم.

این مسوول خاطرنشان کرد: در واقع شرکت‌های خودروسازی در استان‌ها نیز موظف هستند تولید خود را افزایش دهند.

راستی ادامه داد: اگر این افزایش تولید در شرکت های خودروسازی سایپا و ایران خودرو تاثیرگذار باشد، جلوی واگذاری‌ها از طریق قرعه‌کشی‌ها گرفته شود و مردم هر وقت خواستند بتوانند خودرو را با قیمت مصوب از نمایندگی‌ها خریداری کنند، افزایش غیرمنطقی قیمت خودرو معنا و مفهوم خود را از دست خواهد داد.

وی اساسی‌ترین اقدام در کاهش قیمت و افزایش کیفیت خودروهای تولیدی داخل را افزایش میزان تولید اعلام و اضافه کرد: اگر سیاست‌های دکتر فاطمی امین بخوبی اجرا شود، اختلافات و دوگانگی بازار آزاد و قیمت دولتی کاهش خواهد یافت و حتی به صفر خواهد رسید./فارس

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر