logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۱۵
[ شناسه خبر : ۲۴۲۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
مدیر کل استاندارد استان زنجان:

تجهیزات تفریحی پارک‌ها و شهربازی‌های استان زنجان بازرسی ایمنی می‌شود

تجهیزات-تفریحی-پارک‌ها-و-شهربازی‌های-استان-زنجان-بازرسی-ایمنی-می‌شود

مدیرکل استاندارد استان زنجان با اشاره به فرا رسیدن تعطیلات تابستان گفت: با توجه به آغاز فعالیت شهربازی‌ها در این فصل تجهیزات تفریحی شهربازی‌های استان زنجان بازرسی ایمنی می‌شود.

داود کارگرزاده در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; اظهار کرد: تشدید بررسی وضعیت ایمنی تجهیزات بازی موجود در شهربازی‌های سطح استان زنجان در دستور کارخود قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه وسایل‌های تجهیزات تفریحی پارک‌ها نیز مورد بازرسی قرار می‌گیرند افزود: این بازرسی‌ها توسط کارشناسان این اداره کل انجام می‌شود.

مدیر کل استاندارد استان زنجان تصریح کرد: تاکنون از تجهیزات بازی نصب شده در پارک بازی ارغوان، شهربازی ملت یک و همچنین از زیپ لاین نصب شده در گاوازنگ زنجان بازدید شده است.

وی بیان کرد: با توجه به نزدیک شدن به آغاز فصل تابستان و تقاضا برای استفاده از مجموعه‌های تفریحی توسط کودکان و نوجوانان افزایش می‌یابد.

کارگرزاده تصریح کرد: بازرسی و بررسی وضعیت ایمنی تجهیزات بازی موجود در شهربازیهای سطح استان‌، در دستور کار این اداره کل قرار دارد.

وی افزود: با توجه به بررسی‌های به عمل آمده، برخی از تجهیزات بازی موجود در پارکها و شهربازیهای استان، غیر‌استاندارد هستند.

مدیر کل استاندارد استان زنجان افزود: برخی از این تجهیزات دارای نواقص عمده‌ای هستند که استفاده از آنها می‌تواند خطر آفرین باشد.

وی تاکید کرد: مهلت‌های قانونی‌، تذکرات و اخطار‌های لازم برای رفع نواقص و اصلاح آنها به بهره برداران و شهرداریهای مربوطه داده شده است.

کارگرزاده افزود: بهره برداران تا زمان رفع نواقص این تجهیزات، حق استفاده و بهره‌برداری از آنها را ندارند و همه مسئولیت حوادث و عواقب حقوقی ناشی از استفاده‌، راه اندازی و بهره‌برداری از تجهیزات شهربازیهای غیر‌استاندارد‌،متوجه آنها خواهد بود.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر