logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۵:۱۳
[ شناسه خبر : ۲۴۲۴۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
رئیس سازمان نظام مهندسی معدن استان زنجان:

صدور بخشنامه‌های غیرکارشناسی فعالیت‌های معدنی را در استان زنجان محدود کرده است

صدور-بخشنامه‌های-غیرکارشناسی-فعالیت‌های-معدنی-را-در-استان-زنجان-محدود-کرده-است
رئیس سازمان نظام مهندسی معدن استان زنجان میزان ذخایر معدنی استان زنجان براساس برآوردهای انجام شده 630 میلیون تن عنوان کرد و گفت: صدور بخشنامه‌های غیرکارشناسی در سال‌های گذشته فعالیت‌های معدنی را در استان زنجان محدود کرده است.

به گزارش موج رسا; امیراعلم طاهریون امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان زنجان با اشاره به اینکه در راستای برگزاری هر چه باشکوه نمایشگاه معدن تمام خود را بکار گرفتیم اظهار کرد: توجه به ظرفیت‌های معدنی در استان زنجان به منظور توسعه فعالیت‌های این حوزه ادامه دار خواهد بود.

وی از صدور ۴۱۰ پروانه بهره برداری در حوزه اکتشافات معدنی در استان زنجان خبرداد و تصریح کرد: از این تعداد ۳۳۱ مورد در حوزه بهره برداری فعالیت دارند.

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن استان زنجان با اشاره به اینکه میزان ذخایر معدنی پروانه‌های بهره‌برداری فعال در استان زنجان ۶۳۰ میلیون تن برآورد شده است افزود: این میزان ذخایر معدنی قابل توجه است و باید در استفاده از این ظرفیت خدادادی استان برنامه‌ریزی کرد.

وی با تاکید براینکه سرمایه‌گذاری در بخش معدنی از سرمایه‌گذاری‌های بلند مدت محسوب می‌شود و تا استحصال ماده اولیه اقدامات زیادی را باید انجام داد افزود: مشکلاتی که امروز معدنکاران با آن مواجه هستند به حوزه منابع طبیعی برمی‌گردد که این مشکلات فعالیت‌های معدنی را محدود کرده است.

طاهریون با بیان اینکه بخشنامه‌های متعدد غیرکارشناسی صادر شده که این بخشنامه‌ها مانع فعالیت معدنکاران در استان زنجان می‌شود بیان کرد: برای حل این مشکل جلسات مشترکی تشکیل نشده تا این مشکلات برطرف شود.

وی با تاکید براینکه خیلی از مشکلات معدنکاران قابل حل است افزود: این را قبل داریم که حفظ محیط زیست شعار نیست و حفظ این منابع  خدادادی وظیفه همه ما است و معدنکاران به دنبال تخریب طبیعت نیستند.

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن استان زنجان با اشاره به اینکه از همه معدنکاران دعوت می‌کنیم در نمایشگاه معدنی که قرار است در استان زنجان برگزار شود به منظور معرفی ظرفیت‌های معدنی استان زنجان حضور داشته باشند بیان داشت: نمایشگاه جایی است که معدنکاران می‌توانند توانمندی‌های خود را به جامعه معرفی کنند اما متاسفانه تاکنون از ظرفیت‌های نمایشگاهی استان استفاده مطلوبی جهت معرفی ظرفیت‌ها استان نشده است.

قائم‌مقام مدیرعامل شرکت رستاک‌پادویژن به عنوان متولی برگزارکننده نمایشگاه بین‌المللی معدن، صنایع معدنی، فرآوری مواد معدنی، ماشین‌آلات معدنی و راهسازی، خدمات و تجهیزات وابسته در زنجان، با بیان اینکه این شرکت ۱۰ سال سلبقه برگزاری نمایشگاه تخصصی در حوزه صنایع معدنی و صنایع فولادی دارد، اظهار کرد: در نمایشگاهی که از ۹ تا ۱۲ آذرماه برگزار خواهد شد، برندهای خوبی از استان‌های مختلف و حتی شرکت‌های خارجی حضور دارد.

حمیدرضا گردپور عنوان کرد: در این نمایشگاه ۹۰ درصد شرکت‌های حاضر از سایر استان‌ها و حتی استان‌های غیرمعدنی حضور دارند و برنامه‌ریزی انجام‌شده برای این نمایشگاه با اهداف ۵ ساله بوده تا استانداردسازی‌های لازم جهت افزایش سطح کیفی نمایشگاه‌ها و در نهایت معادن و صنایع معدنی اتفاق بیفتد.

وی با بیان اینکه تاکنون بخش دولتی استان همکاری خوبی در راستای برگزاری نمایشگاه داشت است، افزود: متاسفانه شرکت‌های بزرگ استان که برندهای مطرحی در این حوزه هستند، تاکنون تمایلی برای حضور در نمایشگاه ندارند و با استدلال اینکه بازار و فروش مختص خود را دارند، نیازی برای حضور در نمایشگاه نداشته و علاقه‌ای به دریافت خدمات از واحدهای استانی و داخلی ندارند.

این مسئول برگزاری نشست تعاملی بین شرکت‌ها و واحدهای تولیدکننده استانی را راهکار حضور شرکت‌ها و توسعه اقتصاد معدنی استان دانست و عنوان کرد: حضور در نمایشگاه برای صنعت‌گر بزرگ یک تکلیف است و متاسفانه در زنجان واحدهای بزرگ به جای تامین نیاز خود از استان، اقدام به واردات می‌کند.

متولی برگزارکننده نمایشگاه بین‌المللی معدن، صنایع معدنی، فرآوری مواد معدنی، ماشین‌آلات معدنی و راهسازی، خدمات و تجهیزات وابسته در زنجان خاطر نشان کرد: تلاش بر این است که نمایشگاه بتواند همه موارد مورد نیاز را به صورت پکیج ارائه دهد تا بازدیدکننده متخصص بتواند نیازهای خود را برطرف کند.//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر