logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۵۴
[ شناسه خبر : ۲۴۲۴۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
رئیس خانه معدن استان زنجان مطرح کرد؛

دلخوری بخش خصوصی از عدم حضور مقامات دولتی‌ در نمایشگاه‌های تخصصی/ بخشنامه گون در زنجان به خوبی اجرایی نمی‌شود

دلخوری-بخش-خصوصی-از-عدم-حضور-مقامات-دولتی‌-در-نمایشگاه‌های-تخصصی-بخشنامه-گون-در-زنجان-به-خوبی-اجرایی-نمی‌شود
رئیس خانه معدن استان زنجان گفت: عدم حضور مقامات و مسئولان بخش‌های دولتی در زمان برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی در کنار فعالان این بخش موجب دلخوری شده است.

به گزارش موج رسا; آرمین سلسانی امروز در جمع خبرنگاران زنجان، با اشاره به برگزاری نمایشگاه بین‌المللی معدن و صنایع معدنی در زنجان، اظهار داشت: تبلیغات در خصوص برگزاری نمایشگاه‌ها در فضای مجازی هنوز در کشور جا نیفتاده و ملموس نیست و بیشتر به تبلیغات بر روی بیلبوردها توجه داریم.

وی با بیان اینکه ضروری است دولتی‌ها بیشتر در نمایشگاه‌های تخصصی مشارکت و حضور داشته باشند، افزود: چرا که بخش خصوصی برای حضور در نمایشگاه به دنبال دیده شدن بوده و حضور مقامات استانی در نمایشگاه موجب می‌شود تا بخش خصوصی دغدغه‌ها و مشکلات خود را مطرح کند.

این مسئول بیان داشت: برگزاری نشست‌هایی با حضور استاندار و مقامات دولتی در کنار برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی موجب ارائه مشکلات شده و دولتی‌ها در جریان این مشکلات قرار می‌گیرند.

رئیس خانه معدن استان زنجان برضرورت ورودی جدی بخش دولتی برای برگزاری نمایشگاه‌های صنعتی و معدنی تاکید کرد و گفت: آخرین دستاوردها در نمایشگاه‌های تخصصی عرضه می‌شود و استان‌ها می‌توانند با این ظرفیت‌ها آشنا شوند.

سلسانی یادآور شد: این دلخوری در بین فعالان بخش‌های مختلف وجود دارد که در سال‌های گذشته مسئولان در نمایشگاه‌ها حضور نیافته و این امر موجب دلسردی این قشر برای شرکت در نمایشگاه‌های تخصصی شده است.

وی با اشاره به مشکلات اجرای بخشنامه گون در استان زنجان، گفت: این مسئله خارج از استان بوده و با قوانین داخل استانی نمی‌توانیم مشکلات آن را حل کنیم.

این مسئول ادامه داد: راهکارهای لازم در زمینه بخشنامه گون ارائه شده است تا به صورت نرم افزاری اجرایی شود و همانگونه که سازمان جنگل‌ها محدوده‌ها را مشخص می کند، قبل از اجرای طرح‌های معدنی فضاهای بخشنامه گون به صورت قرمز رنگ در نقشه مشخص شود تا مشکلات در این زمینه کاهش یابد.

رئیس خانه معدن استان زنجان ادامه داد: متاسفانه بخشنامه‌ها و قوانین موجود اجرایی نمی‌شود و متاسفانه در اجرا ایرادها گرفته می‌شود که موضوع زمان و انرژی بیشتری را از فعالان این بخش می‌گیرد.

استان زنجان

سلسانی مشخص شدن محدوده‌های معدنی را موجب سهول در اجرای طرح‌های معدنی عنوان کرد و گفت: در صورت مشخص شدن محدوده، معدن دار در محدوده‌های مشکل دار سرمایه‌گذاری نکرده و وقت و هزینه خود را هدر نمی‌دهند.

وی با اشاره به مسئله جابه جایی منطقه حفاظت شده انگوران، گفت: پیشنهاد استان به مرکز ارائه شده است اما باید جلسه شورای عالی نظارت با حضور رئیس جمهور برگزار و در مورد مناطق چهارگانه تصمیم گیری شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: قرار نیست منطقه حفاظت شده انگوران کوچکتر شود بلکه فقط بحث جابه جایی در این زمینه مطرح است تا بر اساس پتاسنیل‌های معدنی این جابه جایی انجام شود.

رئیس خانه معدن استان زنجان با اشاره به سنگ اندازی برخی مسئولان بر سر راه معدنکاران، یادآور شد: برخی مسئولان دوست ندارند کار اجرایی انجام دهند و مخالفت با هر طرحی برایشان راحتتر از بازدید میدانی و ارسال کارشناس برای ارزیابی و بررسی مسئله است.

سلسانی برضرورت دخالت بازرسی استان زنجان در موضوع معادن تاکید کرد و گفت: نه گفتن منابع طبیعی به طرح‌ها دلیلی برای خوب کار کردن نیست و باید بازرسی در این زمینه وارد میدان شود.

وی با اشاره به مسئله سهمیه بندی خاک انگوران، گفت: این سهمیه بندی از تهران ابلاغ شده و پشت درهای بسته در این زمینه تصمیم گیری نمی‌شود بلکه به دلیل افزایش تقاضا در این زمینه با عرضه کمتری مواجه هستیم.

این مسئول تصریح کرد: طبیعی است شرکت‌هایی که سابقه، پرسنل و توان بیشتری دارند از امتیاز بیشتری برای منابع خاک انگوران بهره ببرند اگر چه گاهی مطالباتی همچون سایر بخش‌ها در این زمینه وجود دارد.

رئیس خانه معدن استان زنجان از ارائه خاک سلفوره انگوران در بورس خبرداد و گفت: در صورت نبود متقاضی در بورس این محصول از بورس خارج می‌شود.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر