logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۵۶
[ شناسه خبر : ۲۴۲۳۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
با هدف ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی؛

مسابقات ملی کتاب 3 دقیقه‌ای در استان زنجان برگزار می‌شود

مسابقات-ملی-کتاب-3-دقیقه‌ای-در-استان-زنجان-برگزار-می‌شود
مسابقات ملی کتاب 3 دقیقه‌ای به همت اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با مشارکت جهاد دانشگاهی استان برگزار می‌شود.

به گزارش موج رسا; به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان، مسابقات ملی کتاب 3 دقیقه‌ای در استان زنجان با هدف ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی، ویژه دانشجویان در حال تحصیل و فارغ‌التحصیلان سال ۱۳۹۹ به بعد (همه دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی استان) توسط اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان و با مشارکت جهاد دانشگاهی استان در 2 بخش برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان در مسابقات ملی کتاب 3 دقیقه‌ای می‌توانند در بخش تخصصی (کتاب‌هایی در حوزه فلسفه) و در بخش آزاد، شرکت کنند.

اولویت چه در بخش تخصصی و چه در بخش آزاد با کتاب‌هایی است که در 2 سال اخیر به چاپ رسیده و یا کتاب‌هایی که به لحاظ تاریخی، فرهنگی و علمی اثرگذار باشند.

در مرحله مقدماتی، بخش تخصصی در اولویت قرار دارد و دانشجویان تنها می‌توانند در یکی از 2 بخش تخصصی و آزاد شرکت کنند.

شرکت‌کنندگان باید در ارائه 3 دقیقه‌ای خود مهمترین پیام و ایده اصلی کتاب و یا برشی از کتاب مورد نظر را به مخاطبان منتقل کنند.

معرفی کتاب‌ها به صورت حضوری انجام خواهد شد و زمان ارائه صرفاً ۳ دقیقه خواهد بود و به ازای زمان اضافی تا ۱۰ ثانیه ۲ امتیاز از مجموع امتیازات شرکت‌کننده کسر می‌شود همچنین در صورت اضافه شدن بیش از ۱۰ ثانیه، شرکت‌کننده از مسابقات حذف می‌شود.

کتاب‌هایی که مجوزهای لازم را از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت نکرده و یا به تشخیص واحد مجری و سازمان انتشارات، منافی ارزش‌های دینی، ملی و انقلابی باشند در مسابقه شرکت داده نخواهند شد.

بازه زمانی این مسابقه ملی از اول آذر تا اول دی‌ماه سال جاری است و در پایان به برگزیدگان، جوایز ارزنده‌ای شامل نفر اول مبلغ 5 میلیون ریال، نفر دوم مبلغ 4 میلیون ریال و نفر سوم 3 میلیون ریال، اهدا خواهد شد.

شرکت‌کنندگان باید نام و نام خانوادگی خود را همراه با مشخصات رشته و مقطع تحصیلی و نام دانشگاه و نام کتاب مورد نظر به شماره ۰۹۱۱۶۰۰۲۳۳۵۰ در فضای مجازی ارسال کنند.

ملاک اصلی ارزیابی، علاوه بر محتوای کتاب، شامل نحوه ارائه و رعایت فنون و مهارت‌های ارتباطی و استفاده از زبان بدن است.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر