logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۲۰
[ شناسه خبر : ۲۴۱۹۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
جانشین دبیرکل حزب‌الله لبنان:

حضور فعال شهید بدرالدین به همراه شهید حاج قاسم سلیمانی در جنگ سوریه/ شهید بدرالدین رهرو راه امام خمینی(ره) بود

حضور-فعال-شهید-بدرالدین-به-همراه-شهید-حاج-قاسم-سلیمانی-در-جنگ-سوریه-شهید-بدرالدین-رهرو-راه-امام-خمینی(ره)-بود
جانشین دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت: شهید سیدمصطفی بدرالدین به همراه شهید حاج قاسم سلیمانی در همه مراحل جنگ سوریه و حتی پیش از آن، حضور فعال داشت که شاخصه‌ای بر مقام و نقش شهید بدرالدین و جایگاه استراتژیکی این شهید بزرگوار است.

به گزارش موج رسا; شیخ نعیم قاسم، شامگاه پنج‌شنبه (4 آذر) در پیام تصویری به اولین همایش بین‌المللی ذوالفقار حزب‌الله لبنان، شهید سیدمصطفی بدرالدین که با همکاری جبهه جهانی شباب المقاومه و هیات ثارالله زنجان برگزار شد، اظهار داشت: این همایش با هدف شناخت شهید بدرالدین این مرد دلاور، حکیم، توانا، جسور و مجاهد است که فداکاریهای بسیاری تقدیم راه مقاومت کرده است.

وی با بیان اینکه شهید سیدمصطفی بدرالدین در سن 55 سالگی و در اردیبهشت 1395 به شهادت رسیده است، خاطرنشان کرد: این شهید بزرگوار، حضور بسیار طولانی در مسیر حمایت از انقلاب اسلامی ایران داشت.

شیخ نعیم قاسم افزود: شهید بدرالدین از زمان پیروزی انقلاب اسلامی ایران که تنها 18 سال داشت، نقش پررنگ و حضور فعالی در مقدمه راهپیمایی‌های لبنان داشت که جهت حمایت از انقلاب اسلامی ایران انجام می‌شد.

جانشین دبیرکل حزب‌الله لبنان با اشاره به مجاهدت‌های شهید بدرالدین گفت: وی از سال 1362 تا 1369 به مدت 7 سال در کویت، زندانی بود که در این سال‌ها قوی، شجاع و مقتدر بود که زندانبان‌ها از بی‌باکی، شجاعت، مقاومت و پایداری‌اش می‌ترسیدند.

وی اظهار داشت: شهید بدرالدین از سال 1374 تا 1378 به عنوان فرمانده نظامی حزب‌الله لبنان منصوب شد و موفق به انجام تغییرات به‌ویژه مدیریت کار نظامی شد و مهارت‌های زیادی در این زمینه داشت.

شیخ نعیم قاسم خاطرنشان کرد: در سال 1375 شهید بدرالدین در داخل یک ساختمانی قرار داشت و در یک عملیات به صورت مستقیم مورد هدف اسرائیل قرار گرفت اما اراده خداوند اینطور بود که وی در آن زمان به شهادت نرسد و عمرش طولانی شود تا در راه مقاومت، خدمت کند.

وی با توصیف اینکه شهید بدرالدین، فرمانده میدانی در عملیات‌های مختلف بود، افزود: وی تا زمان شهادتش، نقش مهمی در عملیات‌های مختلف ایفا کرد و اتفاقات سوریه را نیز از نزدیک دنبال می‌کرد و از هیچ کمکی در این راه، دریغ نمی‌کرد.

شیخ نعیم قاسم با بیان اینکه شهید بدرالدین، الگوی کار شجاعانه بود، تصریح کرد: این شهید بزرگوار در وضعیت اسفناک سوریه و با وجود تمام بحران‌ها قدرت امنیتی و مدیریتی خیلی بالایی داشت و مصداق قول خداوند در قرآن کریم است که می‌فرماید اگر مقاومت کنید، خداوند نیز شما را یاری می‌کند.

جانشین دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت: شهید بدرالدین به همراه شهید حاج قاسم سلیمانی در همه مراحل جنگ سوریه و حتی پیش از آن، حضور فعال داشت که شاخصه‌ای بر مقام و نقش شهید بدرالدین و جایگاه استراتژیکی وی است.

وی با بیان اینکه شهید بدرالدین، تحت فرماندهی سیدحسن نصرالله بود، ابراز کرد: از یک شخصیت بی‌نظیر صحبت می‌کنیم که رهرو راه امام خمینی(ره) بود و زیر پرچم رهبر انقلاب اسلامی امام خامنه‌ای و همچنین به شکل گسترده با سپاه، همکاری می‌کرد.

شیخ نعیم قاسم خاطرنشان کرد: می‌توان گفت شهید بدرالدین، فرمانده جهادی عظیم است که آثار ارزشمندی در زندگی خود و ما بر جا گذاشت.

وی با بیان اینکه نکته بعدی در شخصیت شهید بدرالدین، بهره مندی از خِرد استراتژیک و سیاسی است، افزود: آن شهید، تحصیلات خود را در رشته علوم سیاسی و مقطع کارشناسی ارشد ادامه داد و تسلط کامل به زبان انگلیسی داشت و معتقد بود که فراگیری زبان دشمنان بسیار مهم است.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر