logo
امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۱۱
[ شناسه خبر : ۲۴۱۸۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
رئیس هیئت شطرنج استان زنجان در گفت‌وگو با موج‌رسا:

پنجمین دوره مسابقات شطرنج آماتورهای ایران در زنجان برگزار می‌شود

پنجمین-دوره-مسابقات-شطرنج-آماتورهای-ایران-در-زنجان-برگزار-می‌شود
رئیس هیئت شطرنج استان زنجان با اشاره به برگزاری مسابقات آماتورهای ایران در زنجان، گفت: مبدع این مسابقات استان زنجان است.

وحید خالصی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با بیان اینکه اگر مسابقات به‌صورت رِیتد برگزار شده و نتیجه مسابقات به فدراسیون جهانی شطرنج ارسال می‌شود، اظهار کرد: شرایط برگزاری مسابقات رِیتد کمی سخت است و هزینه زیادی دارد اما در رنکینگ نهایی بازیکنان تأثیرگذار است.

وی با بیان اینکه در شطرنج یک اصلاحی به نام درجه بین‌المللی که معیار وجود دارد و این برای بازیکن خیلی مهمی است، ابراز کرد: ارتقاء درجه بین‌المللی بازیکن در نهایت منجر به اطلاق عنوان استاد به بازیکن می‌شود.

رئیس هیئت شطرنج استان زنجان با بیان اینکه در سال گذشته کلاس‌های شطرنج با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد، تصریح کرد: هرساله هیئت شطرنج کلاس‌های مربیگری و داروی را برگزار می‌کند و ما در سال گذشته کلاس مربیگری درجه سه و دوره داوری درجه‌دو برگزار کردیم.

وی با بیان اینکه دوره مربیگری درجه سه شطرنج برگزار می‌شود، عنوان کرد: امسال یک دوره داوری نیز در برنامه هیئت برای برگزاری وجود دارد.

خالصی با اشاره به مسابقات آماتورهای ایران، افزود: پنجمین دوره مسابقات آماتورهای ایران در زنجان در صورت عادی شدن وضعیت کرونا در استان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه چهارمین دوره مسابقات آماتورهای ایران با 180 شرکت‌کننده از سراسر کشور در زنجان برگزار شد خاطرنشان کرد: مُبدع این مسابقات استان زنجان است.

رئیس هیئت شطرنج استان زنجان با بیان اینکه ورزش شطرنج در سراسر استان ورزش در دسترسی است، ابراز کرد: نگاه‌ها در حوزه اسپانسری در ورزش باید عوض شود.

وی با بیان اینکه چهار دوره مسابقات هفتگی شطرنج تا به امروز در استان برگزار شده است، عنوان کرد: این مسابقات با 280 شطرنج‌باز برگزار شد.//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر