logo
امروز : پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۴۹
[ شناسه خبر : ۲۴۱۲۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس:

بسیج، امن‌ترین نقطه نظام جمهوری اسلامی است

بسیج،-امن‌ترین-نقطه-نظام-جمهوری-اسلامی-است
نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حقیقتاً بسیج، امن‌ترین و مَحرم‌ترین نقطه نظام جمهوری اسلامی است، گفت: اگر بخواهیم هر مشکل و مساله‌ای در نظام را بررسی کنیم، بگوییم که بسیج، بهترین مکان است چون هم مردمی است و در تمام جامعه حضور دارد و هم امن‌ترین است.

به گزارش موج رسا; حجت‌الاسلام مهدی باقری امروز در هفتمین جشنواره جهادگران علم و فناوری بسیج استان زنجان اظهار داشت: قرآن کریم و سوره کوثر، آموزش‌دهنده این است که برکت و رحمت و حتی کثرت در کوثر و است.

وی خاطرنشان کرد: اهمیت این نوع جلسات و مباحث به این دلیل است که افرادی که هر چند در ظاهر به تعداد کم در این حوزه فعالیت می‌کنند اما برکت در این کار است.

حجت‌الاسلام باقری افزود: اگر در هر کشوری اتفاقات بزرگی می‌افتد به این دلیل است که در علم، پژوهش، شرکت‌های دانش‌بنیان، مسائل فناورانه، اختراع و ابتکار، فعالیت می‌کنند.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه 1304 مورد قانون حمایت از علائم تجاری در مجلس تصویب شده است، گفت: 1310 مورد ثبت علائم و اختراعات و 337 مورد اجرای قانون اختراعات است ضمن اینکه حمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون پاریس، پروتکل مادرید و موافقت‌نامه لیسبون ملحق شده است.

وی افزود: 1383 مورد قانون حمایت از نشانه‌های جغرافیایی، 87 مورد قانون ثبت اختراعات طرح‌های صنعتی و 92 مورد معاهده همکاری‌های بین‌المللی ثبت اختراع بوده و اکنون نیز قانون حمایت از مالکیت صنعتی در صحن مجلس در دست بررسی است.

حجت‌الاسلام باقری با بیان اینکه ماده اول این قانون، اختراع را تعریف کرده و تعریف آن هم فرآورده و هم فرآیند را تعریف کرده است، خاطرنشان کرد: گاهی تلاش‌ها به یک فرآورده و محصول می‌رسد و گاهی نیز به یک فرآیند می‌رسد.

وی با بیان اینکه برگزاری چنین جشنواره‌هایی هم تشویق و هم حمایت نسبت به رونق و ترویج فعالیت‌های علمی و پژوهشی است، اظهار کرد: قانونگذار برای پایدار بودن فعالیت‌ها و جلوگیری از سلیقه‌ای بودن باید قانونی وضع کند که حق، طلب شده و در جامعه اثبات شود که فعالان حوزه علم و فناوری، حقوقی دارند.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر به سراغ فعالیت‌های فناورانه و دانش‌بنیان نرویم، روش‌های سنتی جوابگو نخواهند بود.

وی با بیان اینکه فعالان این حوزه در هر کشوری باید به قوانین آن مراجعه کنند، اظهار داشت: نمی‌توان گلایه کرد که مسئولین حمایت نمی‌کنند چرا که نمی‌شود مسئول بیاید و در خانه شما را بزند و حمایت کند بلکه خود فعالان باید به سراغ حقوق خود طبق قانون بروند.

حجت‌الاسلام باقری خاطرنشان کرد: برای رعایت عدالت در کشور ناچاریم تمام این حق‌ها را به صورت قانون ترسیم کرده به همه ابلاغ کنیم تا بدانند که چنین حمایتی وجود دارد و سپس افراد فعال در این حوزه باید به قوانین وضع‌شده در این رابطه مراجعه کنند تا مورد حمایت قرار گیرند.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قوانین خیلی خوبی داریم هرچند مکفی نیست اما بسیار تاکید شده است، گفت: شاید در کل جهان، هیچ سیاستمداری در عالی‌ترین سطح مثل جمهوری اسلامی ایران وجود ندارد که رهبر معظم انقلاب اسلامی سالیان سال است که رمز پیروزی و موفقیت و سعادت دنیا و آخرت کشور را در فعالیت‌های علمی برشمرده‌اند.

وی با بیان اینکه حقیقتاً بسیج، امن‌ترین و مَحرم‌ترین نقطه نظام جمهوری اسلامی است، ابراز کرد: اگر بخواهیم هر مشکل و مساله‌ای در نظام را بررسی کنیم، بگوییم که بسیج، بهترین مکان است چون هم مردمی است و در تمام جامعه حضور دارد و هم امن‌ترین است.

حجت‌الاسلام باقری با بیان اینکه کشور 350 هزار میلیارد تومان کسری بودجه و 500 هزار میلیارد تومان بدهی دارد، اظهار کرد: در واقع به اندازه کل بودجه کشور، کسری داریم که هم بدهی‌های گذشته را جبران کنیم و هم برای اینکه درآمد و هزینه سال 1400 با یکدیگر همخوانی داشته باشند و این بزرگترین مساله امروز کشور ماست.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان برای حل این مشکل و مساله، راهکار و ایده دارند، خاطرنشان کرد: به 2 شکل می‌توان به شرکت‌های دانش‌بنیان و مراکز علمی و پژوهشی نگاه کرد.

وی افزود: اول اینکه فردی برای درآمد بیشتر به سراغ این مجموعه‌ها رفته و دوم اینکه فردی که چون بسیجی است و روحیه بسیجی دارد برای حل مشکل و تعالی کشور و ملت و ارتقای اهداف و آرمان‌های انقلاب و نظام از روش‌های دانش‌بنیان استفاده می‌کند.

حجت‌الاسلام باقری یادآور شد: مسائل و مشکلات بسیار زیادی داریم که متاسفانه هنوز یافت نشده و کسی به سراغ مساله‌یابی و راهکارهای آن نرفته است.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر