logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۱۲
[ شناسه خبر : ۲۴۱۱۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
سرپرست معاونت فرهنگی هنری سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان:

عملكرد و خدمات ٤٢ ساله بسيج به درستي در جامعه تبيين شود

عملكرد-و-خدمات-٤٢-ساله-بسيج-به-درستي-در-جامعه-تبيين-شود-
سرپرست معاونت فرهنگی هنری سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان گفت: عملكرد قابل قبول و خدمات ٤٢ساله بسيج مي‌بايست به درستي در جامعه تبيين شود.

مصطفي دودانگه در گفت‌و‌گو با موج رسا ضمن تبريك فرارسيدن هفته بسيج با بيان اينكه اين نهاد مقدس در ۵ آذر ۱۳۵۸ به فرمان امام خمینی(ره) تشکیل شد،اظهار كرد:در اهمیت و شأن و جایگاه بسیج همین بس که رهبر معظم انقلاب فرموده‌اند بسیج مردمی‌ترین و مکتبی‌ترین نیروی مقاومت در جهان است. 

وی با بیان اینکه تفکر بسیجی امروز به الگویی در جهان تبديل شده است، تأکید کرد: هفته بسیج بهترین فرصت برای تبیین و تشریح جایگاه بسیج در دنیاست. 

سرپرست معاونت فرهنگی هنری سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان با بيان اينكه شعار محوری هفته بسیج در سال جاري با عنوان«بسیج پاره تن مردم است» نام‌گذاري شده است به روز شمار اين هفته مبارك اشاره و تصريح كرد:بسیج؛ اقتصاد مقاومتی، بسیج؛ علم و پژوهش، بسیج؛ عدالت و مبارزه با فساد، بسیج ؛عزت ملی و مرزبندی با دشمن، بسیج ؛استقلال و آزادی، بسیج؛ سبک زندگی و بسیج؛ معنویت و اخلاق عناوين هفته بسيج امسال مي باشند.

وي با بيان اينكه شعار محوري هفته بسيج امسال برگرفته از فرموده هاي رهبر معظم انقلاب(مدظله العالي)مبني بر اينكه بسیج پاره تن مردم است مي باشد،افزود:اين مهم مسئولیت خطیر و سنگینی را بر دوش بسیج قرار داده است.

دودانگه با اشاره به اينكه بسیج مجموعه نهاد مقدسی  است که در تمامی ابعاد فرهنگی، اجتماعی،نظامی، سیاسی و اقتصاد مقاومتی در کنار مردم بوده و آماده خدمت به مردم است،خاطرنشان كرد:بسیج میراث گرانبهای امام راحل بوده و خدمات و دستاوردهاي اين نهاد مقدس مي بايست براي مردم بازگو شود.

سرپرست معاونت فرهنگی هنری سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان با بيان اينكه امروز تفکر بسیجی به یک الگو در دنیا تبدیل شده است،ادامه داد:این مهم حاصل فرهنگی است که امام خمینی(ره) در ایران نهادینه و به بسیاری از کشورها صادر کرد. 

دودانگه با بيان اينكه شهید سردار حاج قاسم سلیمانی به عنوان نماد تفکر بسیج الگوی همه بسیجیان و آزادیخواهان در جهان است ،گفت: چرا كه اين شهيد بزرگوار نماد تحقق واقعی ارزش هایی نظیر مقاومت، ایثار، ازخودگذشتگی، اخلاص و اعتماد به وعده های الهی بود.

اين مسئول در ادامه با بيان اينكه در طول هفته بسيج امسال برنامه هاي مختلفي با حضور اقشار مردم در زنجان برگزار مي شود،اذعان كرد: تبلیغات محیطی و فضاسازی در سطح استان ،برگزاري رزمایش سراسری ثامن در فضای مجازی،

فراخوان برنامه های ابتکاری و خلاقانه ، برگزاری یادواره های شهدا و برنامه های بزرگداشت شهدا با عنوان «آبروی محله»،اجراي طرح كمك مومنانه با توزيع بسته هاي معيشتي و لوازم التحرير در بين اقشار آسيب پذير نمونه اي از اين برنامه هاست.

وي ادامه داد:برگزاري جشنواره جهادگران علم و فناوري،شيفت ايثار،ميز خدمت،افتتاح پروژه هاي محروميت زدايي،عطر افشانی مزار شهدا و ديدار با خانواده اين عزيزان، برگزاري مسابقات فرهنگی و ورزشی متعدد ، تجلیل از مدافعان سلامت،رزمایشات فرهنگی اجتماعی با موضوعات مکتب حاج قاسم سلیمانی، تحکیم بنیان خانواده و مشاوره و مددکاری برای ازدواج آسان جوانان،مشاوره های حقوقی و روانشناسی، تجلیل از نخبگان اقتصادی، یادواره دانشمند هسته ای دکتر شهید شهریاری ،نشست های روشنگری و بصیرتی،  برگزاری اردوهای جهادی ،نمایشگاه پایگاه های اسوه و غيره از ساير برنامه هاي هفته بسيج مي باشد.

وی در پايان با تاکید بر اینکه این هفته فرصت خوبی برای واکاوی تفکر بسیجی است،يادآور شد: کار مجموعه بسیج تمدن سازی است که جزو منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) محسوب می شود و حل مشکلات مردم و کمک به اقشار ضعیف یکی از دستاوردهای بسیج و اولویت های ماست./ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر