logo
امروز : چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۴۹
[ شناسه خبر : ۲۴۱۱۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
امام جمعه سلطانیه:

تواضع در برابر مؤمنان و سرسختی در برابر دشمن بارزترین ویژگی‌‌های بسیج و بسیجی است

تواضع-در-برابر-مؤمنان-و-سرسختی-در-برابر-دشمن-بارزترین-ویژگی‌‌های-بسیج-و-بسیجی-است
امام جمعه سلطانیه گفت: پایداری و استقامت در راه خدا و تسلیم نشدن در برابر دشمنان، مُحب و محبوب خدا بودن، تواضع در برابر مؤمنان و سرسختی در برابر دشمنان، دشمن شناسی و پیوند با ولایت از ویژگی‌های مهم بسیج و بسیجی است.

به گزارش موج رسا; حجت‌الاسلام حسینی نسب امام جمعه سلطانیه امروز در جمع بسیجیان با تبریک هفته بسیج، به معرفی نمونه‌هایی از پیشگامان بسیجی در طول تاریخ پرداخت و با بیان اینکه برخی از یاران امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام به شرطة الخمیس یعنی نیروهای ویژه معروف بودند، اظهار کرد: آنان همواره در خدمت امام(ره) بوده و پیمان وفاداری و جانبازی با امام بسته بودند.

امام جمعه سلطانیه از یاران امام حسین علیه السلام بعنوان نمونه دوم از پیشگامان بسیجی یاد کرد و افزود: آنان بهترین یاوران امام حسین علیه السلام بودند.

وی بسیجیان امروز را سومین نمونه از ظهور و جلوه بسیجی دانست که یاران و سربازان امام خمینی(ره) و امام خامنه‌ای هستند که امام(ره) بر خلوص آنان غبطه می‌خورد و بسیجی بودن را افتخار بود و آرزوی محشور یا بسیجیان را دارد، افزود: بسیجیان شبیه‌ترین افراد به یاران پیامبر و ائمه معصومین علیهم السلام هستند.

حسینی نسب به ویژگی‌های یاران پیامبر(ص) بر اساس آیات قرآن پرداخت و افزود: مصداق این ویژگی ها بسیجیان هستند، پایداری و استقامت در راه خدا و تسلیم نشدن در برابر دشمنان، مُحب و محبوب خدا بودن، تواضع در برابر مؤمنان و سرسختی در برابر دشمنان، دشمن شناسی و پیوند با ولایت از ویژگی‌های مهم بسیجیان است.

امام جمعه سلطانیه با تجلیل از خدمات بسیج گفت: حضور بسیج در دفاع مقدس، محرومیت زدایی و کمک به محرومان و فعالیت در عرصه‌های اجتماعی بسیجیان مصداق تواضع در برابر مؤمنان و سرسختی در برابر دشمنان است.

وی توقف نفت کشِ دزد آمریکا و فرود آمدن بر سر آن را افتخار آمیز و بسیجی وار دانست و گفت: آنان ظاهرا نفت ما را می خواستند به غارت ببرند ولی در واقع آمادگی، غیرت و استقلال ما را می‌سنجیدند که رسوا شدند.

حسینی نسب ولایت فقیه را در دوران غیبت صاحب الامر دانست و با بیان اينکه اطاعت از ولی فقیه دشمنان را در رسیدن به اهداف خود ناکام گذاشته، اضافه کرد: بسیج سربار ولایت و پیوند بسیج با ولایت نیز  ناگسستنی است.

امام جمعه سلطانیه با بیان اینکه آمریکا مظهر استکبار و دشمن ملت ایران است، دشمن شناسی را از ویژگی های بسیجیان دانست و با اشاره به آغاز مذاکرات هسته ای در روزهای آینده گفت: مذاکره کنندگان باید با دشمن شناسی از حقوق ملت ایران دفاع کند.

سرهنگ سلیمی فرمانده سپاه ناحیه سلطانیه نیز در این دیدار با تجلیل از خدمات بسیجیان گفت: سازمان بسیج اولین نهادی است که برنامه راهبردی ده ساله خود را بر اساس بیانیه گام دوم تنظیم کرده است.

فرمانده سپاه ناحیه سلطانیه با بیان اینکه پیش روندگی و پیش برندگی از  ویژگی های بسیج است، اضافه کرد: در هفته بسیج ۱۵۰ برنامه در شهرستان سلطانیه اجرا خواهد شد.

به گزارش موج رسا جمعی از بسیجیان و مسئولان پایگاه‌های بسیج به همراه سرهنگ سلیمی فرمانده سپاه ناحیه بسیج، حجت الاسلام فتحی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه سلطانیه و زمانی رئیس آموزش و پرورش با امام جمعه سلطانیه دیدار کردند. 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر