logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۴۹
[ شناسه خبر : ۲۴۱۱۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان:

بسیج در تمامی عرصه‌ها پیشگام است

بسیج-در-تمامی-عرصه‌ها-پیشگام-است
نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان با اشاره به فعالیت‌های موفق قرارگاه محرومیت زدائی، بسیج سازندگی و طرح شهید سلیمانی، گفت: این افتخارات به برکت ادامه تفکر بسیج از دوران دفاع مقدس رقم خورده و هم اکنون بسیج در تمامی عرصه‌ها پیشگام است.

به گزارش موج رسا; آیت‌الله شیخ علی خاتمی امروز در جمع بسیجیان استان زنجان، به مناسبت هفته بسیج، اظهار داشت: آنهایی که در بدنه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی حضور دارند نسل سوم انقلاب هستند.

وی با بیان اینکه نسل اول پدید آورندگان انقلاب بوده و نسل دوم نیز در دوران دفاع مقدس به همراه نسل اول درخشیدند، افزود: امروز باید نسل سوم در صحنه‌های دفاع از نظام اسلامی حضور پررنگتری داشته باشند.

امام جمعه زنجان ادامه داد:  از سال ۱۳۴۲ فعالیت‌های انقلاب اسلامی آغاز شد اما در اثر هجمه دشمن در آن سال پیروز نشد و با ادامه فعالیت‌ها در سال ۱۳۵۶ فعالیت های انقلابی اوج گرفتنه و در سال ۱۳۵۷ به پیروزی رسید.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان با اشاره به اینکه دنیا متحیر از پیروزی انقلاب اسلامی بوده و تحلیگران بزرگ دنیا یک درصد هم احتمال نمی‌دادند انقلاب اسلامی پیروز شود، افزود: بلوک غرب تا آخر لفظ انقلاب را برای نظام اسلامی قبول نکرده و در مودبترین بیان از آن به عنوان شورش کور نام برده و و اروپایی‌ها نیز به آن لفظ قیام به کاربرده و بلوک شرق قیام و انقلاب نامگذاری کردند.

آیت‌الله خاتمی یادآور شد: با پیروزی انقلاب اسلامی آمریکا در ابتدا ذوق زده شد چرا که فکر نمی‌کرد انقلاب بتواند مسیر خود را ادامه دهد و به همین دلیل مدت سقوط انقلاب را هر سه ماه تمدید می‌کرد.

وی با بیان اینکه با نا امید شدن آمریکا از سقوط انقلاب،  این کشور اقدامات خود از جمله کودتای ارتش را تدارک دیده و تجزیه ایران، علم کردن گروهک‌ها، خلق غائله‌های خوزستان، کردستان، خلق ترکمن، خلق مسلمان با تفکر تجزیه طلبی از دیگر برنامه‌های آمریکا برای مقابله با ایران بود.

امام جمعه زنجان یادآور شد: با شکست توطئه‌های آمریکا یکی پس از دیگری کودتای پایگاه نوژه که به شدت دقیق و کارشده برای نتیجه گیری بود طراحی شد که این توطئه دشمن نیز به لطف الهی محقق نشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان برضرورت ارائه مسائل سیاسی، تاریخی و مستندات کشور در خصوص توطئه‌های دشمنان علیه نظام اسلامی در پایگاه‌های مقاومت به نسل جوان تاکید کرد و گفت: با محاسبات دشمنان نباید انقلاب اسلامی پابرجا می‌ماند چرا که تحلیل‌های آنان خطایی نداشته و ایران را جزیره ثبات برای آمریکا می‌دانستند،

آیت‌‎الله خاتمی با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس برنامه‌ریزی دشمن اتمام جنگ در عرض یک هفته بود و صدام اعلام کرده بود که ایران فکر صدور انقلاب را از ذهن بیرون کند، افزود: دشمن آنچنان به پیروزی خود امیدوار بود که خلیج فارس را خلیج عربی نامیده و تاکید داشت ایران دست از سر کردستان و اعراب بردارد.

وی ادامه داد: تدبیر امام خمینی(ره) موجب شد تا برنامه‌ریزی‌های ژنرال‌های چند ستاره آمریکایی و روسی که پشت سر صدام بودند خنثی شده و تشکیل شجره طیبه بسیج مستضعفین با این موضوع که دفاع امر واجب است موجب شد تا راه برای حضور مردم در صحنه دفاع مقدس باز شد.

امام جمعه زنجان خاطرنشان کرد: برخی اسطوره‌های دوران دفاع مقدس با تدبیر امام راحل با وجود اینکه عضو رسمی نبودند درخشیدند و جنگ را به نفع نظام اسلامی تغییر مسیر دادند.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان با اشاره به فعالیت‌های موفق قرارگاه محرومیت زدائی، بسبج سازندگی و طرح شهید سلیمانی، گفت: این افتخارات به برکت ادامه تفکر بسیج از دوران دفاع مقدس رقم خورده است همچنانکه طرح واکسیناسیون اتمام فلج اطفال در کشور به برکت بسیج اجرایی شد و امروز هم این دلاور مردان در صحنه‌های  کمک به مردم آسیب دیده از سیل، زلزله و دستگیری از نیازمندان و اجرای طرح شهید سلیمانی حضور دارند.

آیت‌الله خاتمی گفت: اعتقاد داریم پایگاه‌های مقاومت باید از مسجد بیرون نرود که در استان این موضوع عملیاتی شده است و ضروری است فرمانده پایگاه‌های بسیج با روحانی مسجد هماهنگ باشند.

وی برضرورت کادرسازی و ادامه فعالیت مثمر ثمر حلقه‌های صالحین به عنوان یکی از طرح‌های موفق بسیج از دیدگاه مقام معظم رهبری تاکید کرد و گفت: نتیجه خوبی از اجرای این طرح‌ها گرفته شده است.

امام جمعه زنجان گفت: توجه به بیمارستان سازی و مجتمع آموزشی از اقدامات مطلوب در استان زنجان است که این اقدامات امیدوارکننده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان با اشاره به سفر رئیس جمهور در هفته گذشته به استان زنجان، گفت: مشکلات استان از جمله در زمینه تامین آب به رئیس جمهور گزارش شد و به لطف الهی مصوبات خوب و پرباری برای استان زنجان در این سفر به تصویب رسید.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر