logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۶:۴۷
[ شناسه خبر : ۲۴۰۹۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
وزیر میراث فرهنگی:

تصمیمات خوبی برای عرضه ملیله زنجان در استانهای دیگر گرفته شد

تصمیمات-خوبی-برای-عرضه-ملیله-زنجان-در-استانهای-دیگر-گرفته-شد
وزیر میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی با اشاره به مشکلات حوزه گردشگری، گفت: عمده مشکل گردشگری ما مراکز اقامتی است.

به گزارش موج رسا; عزت الله ضرغامی پنج شنبه در جلسه شورای اداری استان زنجان که با حضور رئیس جمهور و برخی از وزرا برگزار شد با بیان اینکه استان زنجان یک نمونه کامل از ظرفیت ها و افتخارات ما در میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی است، اظهار کرد: اگر ما بخواهیم یک الگو در کشور معرفی کنیم که در هر سه رشته سرآمد باشد باید استان زنجان را معرفی کنیم.

وی با بیان اینکه آثار ثبتی ما ۸۸۰ تا است، ابراز کرد: مشکل ما در حوزه گردشگری مراکز اقامتی است.
وزیر میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی با اشاره به اعتای وام تبصره 18، تصریح کرد: وام تبصره 18 وام بسیار خوبی است که که اگر این وام عملیاتی شود بهره این وام 9 درصد است.
وی با بیان اینکه سهم ما از این وام حدود یک هزار و 300 میلیارد تومان است، عنوان کرد: این تسهیلات در حال توزیع است وبخشی از این تسهیلات به متقاضیان زنجانی که در حال فعالیت هستند می‌رسد.
ضرغامی با بیان اینکه گنبد سلطانیه یک افتخار برای تمامی ملت ایران است، افزود: ما 26 اثر جهانی داریم که این به معنی این است که این 26 اثر فقط متعلق به مردم ایران نیست و متعلق به تمامی مردم دنیا است.
وی با بیان اینکه گنبد سلطانیه 900 سال است که سرپا ایستاده است، ابراز کرد: مردم سلطانیه خودشان از این اثر تاریخی مراقبت و حفظ کرده اند و سید علی غفاری که این بنا را مرمت می کند از نوجوانی این کار را می کند و 50 سال است مشغول مرمت این بنا است.
وزیر میراث فرهنگی با بیان اینکه اعتباری برای مرمت این بنای تاریخی در نظر گرفتیم، تصریح کرد: محوطه این اثر تاریخی اصلا در خور این بنای تاریخی نیست.
وی با بیان اینکه ملیه کاری یک کار هنر فوق العاده است، عنوان کرد: تصمیماتی برای عرضه آثار ملیله کاران در استانهای دیگر گرفته شده است.
ضرغامی با بیان اینکه به ملیله کاران ساختمانی جهت برای اسقرار و عرضه آثار داده می شود، افزود: اهدای وام برای کسانی که می خواهند در این حوزه سرمایه گذاری کنند و نیازمند سرمایه هستند نیز انجام می شود.//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر