logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۵۷
[ شناسه خبر : ۲۴۰۹۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
وزیر بهداشت خبرداد

اختصاص ۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل مرکز تشخیص و درمان روانپزشکی زنجان

اختصاص-۵۰-میلیارد-تومان-اعتبار-برای-تکمیل-مرکز-تشخیص-و-درمان-روانپزشکی-زنجان
وزیر بهداشت با اشاره به مرکز تشخیص و درمان روانپزشکی زنجان گفت: برای تکمیل این پروژه ۵۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص می یابد.

به گزارش موج رسا; بهرام عین اللهی پنجشنبه شب در جلسه شورای اداری استان زنجان که با حضور رئیس جمهور و برخی از وزرا برگزار شد، با بیان اینکه خیرین زنجانی در حوزه بهداشت و درمان واقعا کمک می‌کنند، اظهار کرد: خیرین زنجانی در ساخت و تجهیز بسیاری از مراکز درمانی در استان زنجان کمک کرده اند و برخی از این ها را خیرین به تنهایی ساخته اند.

وی با بیان اینکه مردم زنجان در زمان کرونا خیلی خوب رعایت کردند، ابراز کرد: در پیک پنجم استان زنجان کمترین مرگ‌و‌میر ناشی از کرونا را در کشور داشت.
وزیر بهداشت با بیان اینکه میزان دوز اول واکسیناسیون در استان زنجان 88 درصد است، تصریح کرد: 72 درصد از مردم هر دو دوز واکسن کرونا را دریافت کرده اند و من فکر می‌کنم تا سه هفته آینده استان زنجان به 90 درصد واکسیناسیون هر دو دوز خواهد رسید.
وی با بیان اینکه در استان زنجان تکمیل مرکز تشخیص و درمان روانپزشکی را در برنامه داریم که متاسفانه بیش از 6 سال است که این مرکز راکد مانده است، عنوان کرد: برای تکمیل این پروژه 20 میلیارد تومان از برنامه و بودجه و 30 میلیارد تومان اعتبار از منابع وزارت بهداشت اختصاص دادیم.
عین اللهی با بیان اینکه کلینیک های ویژه ی ابهر و خدابنده نیازمند تکمیل است که برای تکمیل این پروژه ها 10 میلیارد تومان اعتبار از برنامه و بودجه اختصاص پیدا کرد، افزود: تجهیز این کلینک ها به عهده وزارت بهداشت است.
وی با بیان اینکه بیمارستان بوعلی سینا خرمدره نیازمند تجهیز است، ابراز کرد: 12 میلیار تومان از اعتبارات وزارت بهداشت برای تجهیز بخش آی سی یو این بیمارستان تخصیص پیدا کرد.
وزیر بهداشت با بیان اینکه برای تجهیز بخش خیرساز بیمارستان ولیعصر 40 میلیارد تومان اعتبار نیاز است برای تجهیز این بخش از اعتبارات مورد نیاز از منابع وزارت بهداشت اختصاص پیدا کرد، تصریح کرد: برای سه پایگاه سلامت شهری و روستایی 7 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است که این پروژه با همکاری ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) انجام می شود.
وی با بیان اینکه کلینک دانشگاه علوم پزشکی زنجان یکی از بهترین ها در کشور است و تقریبا تمامی رشته ها را دارد، افزود: به استانداری زنجان این اجازه داده می شود تا املاک مازاد دانشگاه علوم پزشکی به فروش برسد تا با این اقدام بتواند پروژه های نیم تمام خود و خوابگاه‌های دانشجویی که یکی از مشکلات ما است را رفع کند.
عین اللهی با بیان اینکه مردم شهرستان طارم از ما درخواست داشتند که بیمارستان 32 تختخوابی به 64 تختخوابی ارتقا پیدا کند، عنوان کرد: مردم طارم درخواست ساخت ساختمان اورژانس را داشتند که 3 میلیار تومان برای این پروژه اختصاص پیدا کرد.
وی با بیان اینکه دستگاه سیتی‌اسکن در بیمارستان طارم وجود نداشت که این را جزو برنامه های کاری خود قرار می دهیم، عنوان کرد: شهرستان طارم متقاضی دو دستگاه آمبولانس، تجهیزات آزمایشگاه، دستگاه های دیالیز بود که این مرکز درمانی در بخش نیروهای متخصص کمبود دارد.//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر